Mog ogłosił darmowy dostęp do muzyki na swoim portalu. Po zaledwie kilkunastu godzinach doczekaliśmy się kontrataku ze strony Rdio. Serwisy muzyczne spierają się jaka na razie o to, który z nich jest tańszy.
Mog jest darmowy (przez miesiąc), ale ponieważ korzysta ze wsparcia finansowego reklamodawców, jego użytkownicy będą zarzucani reklamami. Rdio ma być jeszcze bardziej darmowy niż Mog, bo ma być wolny od reklam. Serwisy są na dobrej drodze do płacenia swoim użytkownikom za korzystanie z ich usług!
Pozycja Mog już teraz jest dość silna. Serwis chwali się ponad trzema milionami użytkowników na Facebooku, z których każdy ma dostęp do 11 milionów utworów. Integracja z Facebookiem odgrywa ważną rolę w strategii firmy, ponieważ rekomendacje utworów odbywać się będą na podstawie preferencji zasygnalizowanych właśnie na platformie społecznościowej. Nie znamy jeszcze szczegółów modelu funkcjonowania Rdio, ale zakładamy, że jest on zbliżony. W przeciwnym razie Rdio nie zareagowałoby tak drastycznie na posunięcie konkurencji. Z niecierpliwością czekamy zarówno na udostępnienie obu serwisów w Polsce (obecnie mogą z nich korzystać mieszkańcy USA i Kanady) jak i na rozstrzygnięcie konkursu na „najtańszy” serwis muzyczny.