Kiedy w 2006 upadła firma Nevrax, społeczność FLOSS zorganizowała zbiórkę na wykupienie od niej gry typu MMORPG o nazwie Ryzom. Wówczas nic z tego nie wyszło, ale na horyzoncie pojawia się druga szansa.
Nowa nadzieja ma związek z problemami firmy Gameforge, która ostatecznie wykupiła prawa do gry. W październiku Gameforge France złożył wniosek o upadłości, a w lutym tego roku przestały działać serwery Ryzoma.
Pierwotna kampania Free Ryzom zgromadziła 170.000 euro, z czego 60.000 USD ofiarowała na ten cel FSF. Prawdopodobnie obecna cena wymagałaby szybkiego uzbierania kwoty 230.000 euro, ale póki co to nic pewnego. Na razie zespół prowadzący kampanię rozważa ewentualne kroki, a wszyscy czekają czy Ryzom rzeczywiście zostanie poddany licytacji.
Istnieją wprawdzie takie projekty wieloosobowego RPG jak Battle for Wesnoth, WorldForge, czy Planeshift, jednak atrakcyjność Ryzoma na wolnej licencji polega na tym, że jest już szeroko znany i poza dojrzałym kodem zawiera też gotową oprawę graficzną i dźwiękową, tzw. artwork. Obecne wolne projekty MMORPG rozwijają głównie kod silnika i mają problemy z zawartością multimedialną.
Dotychczas najbardziej znanym przypadkiem wykupienia programu i udostępnienia go na wolnej licencji jest edytor 3D Blender, który został wydany na GNU GPL w 2002 r.