Artykuł sponsorowany
Dobra strona internetowa to podstawowy element opracowywanej przez nas strategii marketingowej, jak i skuteczny, a zarazem najszybszy sposób dotarcia do klienta. Aby zaistnieć wśród potencjalnych użytkowników, należy podjąć szereg przemyślanych działań, które pozwolą ci zaistnieć w świadomości klienta oraz zbudować pozytywny wizerunek marki. Działania te wymagają jednak wiedzy i dogłębnego poznania grupy docelowej oraz jej zainteresowań. Jak zatem stworzyć dobrą stronę internetową, która przyciągnie nowych klientów? Co powinna zawierać? Czego unikać? Podpowiadamy!
Nowa strona internetowa – błędy i niedociągnięcia
Podstawowym błędem małych, jak i dużych firm jest chęć nagłego rozwoju i zwiększenia widoczności w sieci, jednocześnie zapominając o kwestiach technicznych, które także wymagają pełnej dbałości. Zanim przystąpimy do realizacji dalszych etapów planu marketingowego, skupmy się na udoskonaleniu obranych metod i rozwiązań, by nasz mocny start nie zakończył się fiaskiem. Niekiedy w pośpiechu nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele istotnych kwestii pominęliśmy. Poniżej znajdziesz listę najważniejszych czynników, dzięki którym ulepszysz funkcjonowanie własnej witryny. Oto one!
Kim są twoi odbiorcy?
Zdefiniuj docelową grupę odbiorców, do której chciałbyś trafić. Znając potrzeby i oczekiwania, o wiele łatwiej będzie ci dopasować swoje działania do użytkowników. Biorąc pod uwagę konkretnych użytkowników i ich indywidualne potrzeby, dotrzemy do tych, na których zainteresowaniu rzeczywiście nam zależy. Nie mamy na myśli całkowitego zawężenia grupy odbiorców. Niemniej im szerszy zakres działań, tym trudniej będzie ci pozyskać stałych użytkowników.
Monitoruj ruch na stronie
Bieżąca analiza pomoże ci zmaksymalizować skuteczność działań. Z pomocą darmowych rozwiązań, takich jak Google Search Console czy Google Analytics, wzmocnisz pozycję strony w wyszukiwarce. Optymalizacja strony na podstawie narzędzi SEO wymaga nieustannej kontroli. Analizuj, mierz ruch i nanoś poprawki.
Jeżeli tematyka SEO i związanych z nią rozwiązań czy możliwości jest ci obca, zajrzyj na stronę – https://cluegroup.pl/. Z pomocą doświadczonych specjalistów dowiesz się, czym jest pozycjonowanie i jak skutecznie działać w branży e-commerce.
Postaw na estetykę!
Tworzenie strony internetowej czy rozbudowywanie kanałów społecznościowych jest idealnym miejscem do wykazania się kreatywnością. Ogrom rozwiązań, jakie udostępniają nam platformy typu WordPress, pozwala nam dostosować wygląd witryny do indywidualnych upodobań. Królującym od lat trendem jest powszechnie uwielbiany minimalizm. Nadmiar dodatków, widgetów czy ułatwień nadwyręży twój wizerunek, tym samym negatywnie wpłynie na wiarygodność marki. Strona internetowa powinna być jasna i przejrzysta. Przeciętny użytkownik sieci zwykle rezygnuje z przeglądania witryny, jeśli nie znajdzie pożądanych treści w krótkim czasie. Ułatw mu dostęp do wyszukiwanych informacji, zadbaj o prostą w użyciu nawigację i usuń zbędne elementy. Pamiętaj, że to właśnie nieskomplikowane formy cieszą się największą popularnością.
Jaki wybrać font?
Kluczem do sukcesu nowopowstałej witryny jest dopieszczenie jej pod każdym względem. Choć dobór fontu mógłby wydać się nieistotny, idealnie dobrana czcionka nada witrynie atrakcyjności. Tekst nie powinien być ani zbyt mały, ani zbyt duży. Ładna i czytelna czcionka jest gwarantem wielorakich korzyści, a prostota strony internetowej i treści odpowiadające oczekiwaniom, przysporzą ci nieoczekiwanych rezultatów!
Grafika
Projektując stroną internetową, nie możemy pominąć szaty graficznej. Spójność i jednolitość przekazu sprawią, że strona stanie się atrakcyjna dla potencjalnego użytkownika. Grafiki powinny być dobrej jakości, tak aby nie zaburzały przekazu. Tym, o czym bardzo często zapominamy, jest brak zachowanych proporcji. Nieumiejętne ułożenie tekstu, grafiki czy banerów reklamowych jest dość częstym zjawiskiem. Daj odbiorcy to, co sam chciałbyś zobaczyć, jednocześnie nie zasypuj go nadmiarem treści!
Stopka strony
Skupiając się wyłącznie na walorach estetycznych, zaniedbujemy pozostałe funkcje. Stopka strony, bo to o niej mowa, jest jednym z elementów niesłusznie uznawanych za zbędne. Marki powinny ją wykorzystać jako punkt zaczepienia. To właśnie tam możemy przekazać ważne informacje, czy udzielić pomocy użytkownikowi. Spraw, stopka by była czytelna i przemyślana.
Urządzenia mobilne
Wyższość urządzeń mobilnych nad stacjonarnymi sprawiła, iż coraz częściej stawiamy na wygodę. Warto zatem zwrócić uwagę na funkcjonalność i użyteczność witryny niezależnie od wybranego urządzenia. Strona powinna automatycznie dostosowywać się do zmniejszonego ekranu. Linki natomiast powinny być duże i nie sprawiać trudności w przekierowaniu użytkownika na daną podstronę. Mniejszy ekran znacząco ogranicza pole działania. Zadbaj, by klient dostał to, czego potrzebuje i dopasuj wygląd strony do rozmaitych urządzeń.
Otóż stworzenie nowej strony internetowej nie jest skomplikowane, o ile dysponujemy specjalistyczną wiedzą i niemałym doświadczeniem w branży e-commerce. Zanim przystąpisz do działania, sprecyzuj własne cele i założenia, na których oprzesz strategię firmy. Strona internetowa jest tanią i skuteczną formą reklamy naszych usług. Aby jednak prężnie działała i stanowiła rzetelne źródło informacji, należy ją regularnie aktualizować. Przemyśl swoje potrzeby oraz oczekiwania klientów i skutecznie działaj!