Artykuł partnera
Budowanie obecności marki w sieci to element strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania w połączeniu ze skuteczną kampanią reklamową w mediach społecznościowych zapewnia szereg istotnych korzyści, które mogą okazać się kluczem do sukcesu niejednego biznesu. Podejmując współpracę z profesjonalną agencją SEO, trzeba jednak liczyć się z dość wysokimi kosztami. Nic więc dziwnego, że właściciele stron internetowych decydują się na samodzielną optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Warto natomiast zaznaczyć, że ten zachęcający niską ceną proces nie zawsze prowadzi do pożądanych efektów.
Pozycjonowanie – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych to proces budowania widoczności w wyszukiwarce, obejmujący szereg technik optymalizacyjnych. W jego skład wchodzą zarówno działania usprawniające proces indeksowania, jak i zabiegi mające na celu poprawę doświadczeń użytkowników oraz rozszerzanie świadomości marki na wielu obszarach w sieci. Do technik pozycjonerskich zaliczyć można: budowanie sieci linków z witryn o wysokim autorytecie, tworzenie wartościowych treści, optymalizację pod kątem odpowiednich słów kluczowych, poprawę szybkości witryny, dostosowanie strony do warunków urządzeń mobilnych czy opracowanie właściwej struktury metadanych.
Czy samodzielna optymalizacja się opłaca?
Search Engine Optimization to niełatwa sztuka. Wielu przedsiębiorców uważa jednak, że samodzielne wdrażanie technik SEO pozwoli im zaoszczędzić nieco pieniędzy. Decydując się na pozycjonowanie bez wsparcia ekspertów, ryzyko wystąpienia wielu nieprawidłowości znacznie wzrasta. Nieumiejętnie wprowadzone zabiegi optymalizacyjne mogą bowiem przynieść efekty przeciwne do zamierzonych. Wykorzystanie niewłaściwych fraz lub stosowanie ich w nadmiernej ilości z reguły prowadzi do spadków pozycji w rankingu wyszukiwarki. Pozyskiwanie linków z wątpliwej jakości witryn grozi z kolei karą od Google, a nawet całkowitym wyłączeniem z indeksu. Chęć zmniejszenia wydatków może skutkować więc wydłużeniem czasu oczekiwania na pierwsze efekty lub też utratą dobrego wizerunku marki w sieci, którego odbudowa okazać się może bardzo drogim i długotrwałym przedsięwzięciem.
Czy współpraca z agencją SEO jest jedynym rozwiązaniem?
O ile samodzielna optymalizacja małych stron internetowych może okazać się dość skuteczna, o tyle próby pozycjonowania rozbudowanych serwisów z reguły kończą się zupełnym niepowodzeniem. Promowanie tak dużych witryn stanowi bowiem nie lada wyzwanie nawet dla doświadczonych marketerów. Temat ten został dokładnie omówiony na stronie https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-sklepow/. W takich sytuacjach skorzystanie z pomocy ekspertów SEO jest niemal koniecznością. Agencje marketingowe, takie jak Grupa iCEA, oferują szereg usług pozycjonerskich, dzięki którym witryna zyskuje szansę na wysoką pozycję w SERP. Specjaliści mają ponadto dostęp do wielu przydatnych narzędzi analitycznych umożliwiających wykorzystywanie najskuteczniejszych słów kluczowych oraz regularne monitorowanie efektów prowadzonej strategii. Nie warto narażać swojego biznesu, ale zlecić jego promowanie profesjonalistom, gdyż szanse na uzyskanie miana lidera w branży są wówczas znacznie większe.
Zdjęcie: pixabay.com