Koreańczycy mogą mieć problemy na rynku smartfonów, ale nie przeszkadza to firmie w przeznaczaniu ogromnych sum na opracowywanie nowych technologii. Tylko jedna marka na świecie wydaje na ten cel więcej niż Samsung.
Samsung chce za wszelką cenę nosić miano najbardziej innowacyjnej firmy technologicznej, a to niestety wymaga ponoszenia dość dużych nakładów finansowych. Według najnowszych danych tylko w ciągu ostatniego roku Sammy wydał na badania i rozwój aż 13,4 miliardy dolarów.
Żadna inna firma z branży IT, w której działają Koreańczycy, nie przeznacza aż tak dużych kwot na wsparcie swoich działów R&D.Więcej na badania wydaje wyłącznie koncern Volkswagen, większość bezpośrednich konkurentów Samsunga nawet nie pojawiła się w rankingu Strategy’s 2014 R&D. Warto zauważyć, że to już drugi rok z rzędu, gdy koreańska firma zajmuje drugie miejsce w tym zestawieniu.
Zaraz za Samsungiem uplasował się Intel, który w 2014 roku zainwestował w dział R&D 10,6 miliarda dolarów. W rankingu znajdziemy jeszcze tylko dwie firmy IT, Microsoft oraz Amazon, które znajdziemy odpowiednio na 4 oraz 14 miejscu. Największy rywal Samsunga na rynku smartfonowym, Apple, nie załapał się do zestawienia.
W ostatnich latach Samsung mnóstwo inwestował zarówno w zakup nowych, obiecujących start-upów, jak i we własne struktury badawcze. W 2014 roku wypuścił Galaxy Note’a, pierwszy ekran z tak mocno zakrzywionym ekranem, który już kilka lat temu demonstrował m.in. na targach CES w Las Vegas. W 2014 roku korporacja zademonstrowała również zegarek Galaxy S Gear oraz okulary rzeczywistości rozszerzonej.
Nie podejrzewamy, by dla Samsunga 2015 rok był inny pod względem inwestowania, firma wykupiła m.in. Smart Home i niewykluczone, że w kolejnych miesiącach zainwestuje miliardy w rozwój właśnie tego segmentu rynku.