Artykuł partnera
Do niedawna kojarzony z pisaniem „byle dużo i z odpowiednią ilością fraz kluczowych”. Obecnie nastawiony na dostarczanie faktycznej wartości w postaci wiedzy, rozwiązywania problemów, jak i ciekawostek. SEO copywriting to bowiem coraz częściej content marketing, w którym czasy pisania tzw. precli czy treści nieprzedstawiających żadnej merytorycznej wartości są już dawno za nami. Zatem czym jest ten rodzaj pisania? Jak podchodzić do tworzenia tekstów SEO? Aż wreszcie, jakie korzyści one przynoszą? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w tym artykule, który w całości poświęciliśmy sztuce pisania wspierającego pozycjonowanie!
Czym jest SEO copywriting? Poznaj jego definicję
Najprościej ujmując, mianem SEO copywritingu nazywamy tworzenie treści przyjaznych wyszukiwarkom internetowym – z uwagi na realia polskiego rynku, skupimy się tu głównie na gigancie z USA, czyli Google.
Jak pisanie pod SEO wyglądało kiedyś?
Do niedawna była to jedna z najprostszych dziedzin, na której początkujący copywriterzy dopiero szlifowali swoje umiejętności. Zwykło się nawet mówić, że SEO copywriterzy to specjaliści drugiej kategorii.
Wystarczyło bowiem wybrać adekwatne słowa kluczowe, a następnie przy ich pomocy napisać odpowiednią ilość tekstu. Kwestią wtórną było to, czy tekst jest merytoryczny, poprawny bądź napisany fachowym językiem. Wtedy liczyła się praktycznie tylko jego objętość oraz odpowiednie „naszpikowanie” frazami.
A jak prezentuje się to teraz?
Dziś sprawa wygląda już zgoła inaczej. I aby lepiej zobrazować całą ideę, pozwól, że przytoczymy słowa samych twórców Google’a. Ta wiodąca wyszukiwarka od początku swojego istnienia kieruje się misją, aby dostarczać swoim użytkownikom wyniki, które w jak najwyższym stopniu będą odpowiadały ich intencjom.
Parafrazując ich słowa: „Jeśli treści będą pisane dla użytkowników, to Google z pewnością poradzi sobie z ich odpowiednią interpretacją”.
W dużym skrócie chodzi o to, że jeśli poszukujesz konkretnej informacji, to właśnie ją Google powinien Ci dostarczyć. Przykład?
Wpisując w wyszukiwarkę „jakie buty do biegania”, z całą pewnością spodziewasz się wyników w postaci artykułów i poradników, które pomogą Ci w doborze odpowiedniego obuwia sportowego. Takie też powinny ukazać się Twoim oczom. Niedawno jednak nie było to aż tak oczywiste. Wielu firmom zależało (i nadal zależy), aby na tak popularne frazy pokazywała się ich oferta, a nie jedynie „jakiś poradnik”. Właśnie dlatego chwytały się różnych sposobów, aby „oszukać” Google’a – tworząc opisy kategorii czy produktów imitujące poradniki, ukrywając ich treść za pomocą małej czcionki, odpowiedniego ich położenia bądź innych trików.
W myśl zasady „content is king” takie taktyki już się nie sprawdzają, a obecna forma SEO copywritingu powinna skupiać się wyłącznie na dostarczaniu jak najlepszych i najbardziej merytorycznych oraz wartościowych tekstów, których optymalizacja SEO jest jedynie efektem ubocznym.
Jak tworzyć teksty zgodne z zasadami SEO copywritingu?
W tym obszarze masz do wyboru 2 drogi:
- Zrobić to samemu, do czego wskazówki znajdziesz poniżej.
- Zlecić to profesjonalistom, którzy dobiorą najlepsze frazy, a następnie stworzą w pełni zoptymalizowany tekst, który będzie pracował na sukces Twojej strony.
Jeśli zdecydujesz się na tworzenie treści we własnym zakresie, pamiętaj o tym, aby przedstawiały one realną wartość, której efektem będzie dostarczenie Twoim odbiorcom ciekawych informacji, rozwiązania ich problemów lub po prostu poszerzenie ich stanu wiedzy.
Unikaj pustych opisów, które nic nie wnoszą. Powiesz, że się „nie da”? Zawsze się da! Nawet na pozór najnudniejszy opis może stać się ciekawą i jakże wartościową lekturą. Jeśli mimo to będziesz na nie – patrz punkt numer 2.
Jakie korzyści niesie za sobą SEO copywriting?
Bez względu na to, czy zlecisz to zadanie komuś, czy też przyjmiesz je na własne barki, stosowanie zasad nowoczesnego SEO copywritingu da Ci realne korzyści, pośród których najważniejsze to:
- Wzrost widoczności Twojej strony internetowej, a co za tym idzie – generowanie większego ruchu organicznego (to ten płynący z wyszukiwarek).
- Zbudowanie stabilnej pozycji oraz wykreowanie pozycji eksperta – zarówno wśród klientów, jak i w całej branży.
- Generowanie coraz większych zysków – będące następstwem powyższych punktów.
A jeśli wiesz, że pisanie pod SEO nie jest dla Ciebie, zgłoś się do agencji interaktywnej Marketing Match!