Artykuł sponsorowany
Nawet najlepszy smartfon może w pewnym momencie ulec uszkodzeniu. Warto być przygotowanym na taką ewentualność i wiedzieć, jak wówczas postąpić, aby zwiększyć szanse na odratowanie telefonu. Dobrze jest również znać sposoby zapobiegania awariom, dzięki czemu można uniknąć wizyty w serwisie. W naszym artykule publikujemy kilka pomocnych wskazówek związanych z ochroną i naprawami urządzeń mobilnych.
Najczęstsze usterki telefonów a zapobieganie
Telefony, które trafiają do serwisów to często produkty z usterkami mechanicznymi oraz smartfony po zalaniu. Wspomniane uszkodzenia zdarzają się szczególnie w momencie upuszczenia sprzętu, gdy nie miał on żadnego dodatkowego zabezpieczenia. Już samo naklejenie szkła hartowanego na przednią szybkę telefonu znacząco zwiększa poziom jego ochrony. Duży wpływ na bezpieczeństwo ma również etui, które osłania tył i boki urządzenia. Akcesoria wykonane z materiałów gumowych stanowią wyjątkową ochronę, ponieważ w sytuacji upadku telefonu, przejmują na siebie część jego siły i amortyzują wstrząsy. Tego typu produkty niewiele kosztują, a mogą uratować Twój telefon przed poważnym uszkodzeniem. Pamiętaj, że wbrew pozorom nawet upuszczenie urządzenia z niewielkiej wysokości, może skutkować różnymi usterkami. Warto zainwestować w taki case, którego boki wystają lekko ponad ekran telefonu. Wiemy, że niejednokrotnie decydujecie się na wybór najcieńszych casów, które nie wystają ponad ekran urządzenia. Tak, są piękne, ale niestety nie uchronią one waszego ekranu przed rozbiciem się.
Jedną z dosyć częstych sytuacji jest również przedostanie się wody do wnętrza telefonu. Wystarczy, że urządzenie na chwilę wpadnie do kałuży lub jeziora. Możesz też przypadkiem upuścić je do zlewu, gdy w czasie mycia naczyń, próbujesz mokrymi rękami odpisać na SMS’a. Najlepszym środkiem zapobiegawczym jest więc unikanie sytuacji, w których może dojść do podobnego zdarzenia. Staraj się korzystać ze smartfona z uwagą. Warto pamiętać, że pomimo tego, że urządzenia Apple są „wodoodporne”, producent nie zwróci nam pieniędzy, jeśli doszło do zalania. Tak, urządzenia mają spełniać taką funkcję, ale realnie serwisujący nie jest w stanie ocenić, czy korzystałeś ze swojego Jabłka w sposób zgodny z wytycznymi. Lepiej więc unikać nadmiernego korzystania z urządzeń w wodzie.
Upadek lub zalanie urządzenia
Nawet mimo zachowania ostrożności, niekiedy może się zdarzyć, że urządzenie upadnie albo do środka dostanie się wilgoć. W przypadku upuszczenia telefonu, sprawdź, w jakim jest on stanie. Jeżeli wcześniej zakładałeś szkło hartowane, możesz je odkleić i upewnić się, czy popękało tylko ono, czy może również szybka urządzenia. W tym drugim przypadku udaj się do serwisu. Jeśli chcesz, to również naklejenie nowego szkiełka możesz zlecić specjaliście. W większości serwisów, jeśli zakupisz szkło montaż zostanie wykonany za darmo.
Zalanie smartfona to sytuacja, w której bardzo liczy się czas reakcji. Przede wszystkim jak najszybciej wyciągnij go z wody oraz wyłącz, aby nie doszło do zwarcia. Następnie szybko zdejmij etui i osusz dokładnie telefon. Oprzyj się chęci sprawdzenia, czy urządzenie działa jak należy. W środku może znajdować się wilgoć, która doprowadzi do dalszej degradacji telefonu i jego włączenie może spowodować, że telefon po prostu przestanie działać. Po wysuszeniu od razu oddaj więc smartfon do serwisu, aby pracownik mógł dokładnie sprawdzić podzespoły i pozbyć się wilgoci, również z wnętrza telefonu.
Przed oddaniem smartfona do serwisu
Jeśli masz taką możliwość, zanim oddasz swoje urządzenie mobilne w ręce specjalistów, zrób kopię zapasową ważnych dla Ciebie plików. Niektóre serwisy mogą bowiem usuwać zawartość telefonu. Najlepiej po prostu upewnij się, jak to wygląda w wybranym przez Ciebie miejscu. Ponadto koniecznie wyjmij ze swojego produktu kartę SIM i jeżeli posiadasz oryginalne pudełko, to najbezpieczniej będzie zostawić smartfon właśnie w nim.