Gigant wyszukiwania stara się dopasowywać coraz więcej swoich usług do możliwości urządzeń mobilnych.
Firma Google tworzy nowe interfejsy swoich dotychczasowych produktów, dopasowując je do urządzeń mobilnych. Ma to zapewne związek z ideą Eric’a Schmidta, o której pisałem w innym niusie na OSnews:
Prezes (CEO) Google, Eric Shmidt, powiedział niedawno, iż spodziewa się, iż reklamy na rynku urządzeń mobilnych będą bardziej dochodowe, niż reklamy w normalnej sieci WWW.
Całkiem niedawno zmiany interfejsu doczekała się usługa Gmail, teraz przyszła pora na iGoogle. Zmiany interfejsu dotknęły nie tylko urządzeń z Androidem, ale także smartphony iPhone. Pierwsza zmiana w Gmail na urządzeniach mobilnych dotyczy znacznie szybszego wyświetlania się podpowiedzi dotyczących adresatów danego listu elektronicznego. Mowa o funkcji, która na biurku wygląda tak:
Druga zmiana dotyczy urządzeń wyposażonych w fizyczną klawiaturę. Google wprowadziło możliwość wykorzystywania skrótów klawiszowych, zupełnie tak, jak ma to miejsce na biurkowej wersji Gmail. Sam producent wypowiedział się na temat tej funkcji na blogu:
Teraz możesz używać wszystkich tych znanych skrótów klawiszowych Gmaila, aby szybko poruszać się po swojej skrzynce pocztowej. Dla przykładu, jeśli czytajac list elektroniczny naciśniesz “u”, to zostaniesz przeniesiony do skrzynki odbiorczej. Naciskając “n” przeniesiesz się do następnej wiadomości.
Drugim produktem firmy Google, który uległ miniaturyzacji, jest iGoogle.
Jak donosi TechConnectMagazine, wersja iGoogle dostosowana do urządzeń mobilnych jest znacznie szybsza od tej biurkowej oraz łatwiejsza w użyciu dzięki dodaniu kart i innych gadżetów oraz dodatkowi umożliwiającemu wyświetlanie artykułów z gadżetów w stylu czytników RSS linia po linii.
iGoogle w wersji mobilnej dostępny jest w 38 językach.
Najciekawsze jest to, iż chcąc korzystać z tych aplikacji w wersji mobilnej nie musimy wpisywać w przeglądarce innego adresu, niż ten, z którego zawsze korzystaliśmy.