• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Skuteczna reklama. Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy?
Home
Marketing

Skuteczna reklama. Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy?

osnews Marketing 0 comments

Artykuł sponsorowany

Reklama jest jednokierunkową formą komunikacji masowej, której zadaniem jest wywołać pozytywne odczucia dotyczące reklamowanego produktu, w celu nakłonienia konsumenta do zakupu. Struktura planu kampanii reklamowej zależy od wielkości przedsiębiorstwa, działań konkurencji oraz celu marketingowego i strategicznego firmy.

Zadania reklamy

Reklama może realizować cel informacyjny, nakłaniający lub przypominający. Do celów informacyjnych zaliczamy informowanie o produkcie, o zastosowaniu oraz cenie. Do celów nakłaniających zaliczamy takie działania, jak budowanie wizerunku marki, nakłanianie konsumenta do zmiany dotychczas wybieranej marki na markę reklamowaną oraz przekonywanie, że dany produkt jest potrzebny konsumentowi w danym momencie. Funkcja przypominająca ma z kolei za zadanie zwrócić uwagę konsumentów o istnieniu danego produktu oraz o tym, że może on być potrzebny w przyszłości. Cel przypominający zakłada budowanie wysokiej świadomości o produkcie.

Dobra reklama

Dobra reklama z punktu widzenia odbiorcy powinna być prawdziwa, natomiast z punktu widzenia sprzedawcy – skuteczna. Aby kampania reklamowa była skuteczna, reklama musi zapadać w pamięć, co jest możliwe do zrealizowania pod warunkiem zapewnienia jej kilku podstawowych cech, którymi są atrakcyjność, oryginalność, zwięzłość oraz zrozumiałość. Tekst reklamowy powinien być krótki, zwięzły i zrozumiały, a ponad to przekonujący i odróżniający się od reklam konkurencji. Ważne jest także, aby reklamowane treści cechowały się aktualnością, czyli posiadały trwały przekaz, będący na czasie przez dłuższy okres.

Tworzenie strategii reklamowej

Tworząc strategię reklamową firmy należy określić cel, dokonać wyboru adresatów, ustalić budżet, dobrać treści oraz wybrać media, za pośrednictwem których chcemy rozprzestrzenić informacje o produkcie. Cele marketingowe firmy obejmują cel ekonomiczny, związany z wynikami sprzedaży oraz cel komunikacyjny, związany z wiedzą konsumentów na temat produktu oraz przedsiębiorstwa. Wybór grupy odbiorców, do których adresowany jest produkt pozwala ustalić za pośrednictwem, których środków masowego przekazu i jakich form reklamy najlepiej trafić do wybranej grupy. Można dokonać klasyfikacji odbiorców uwzględniając klientów lojalnych marce lub nieprzywiązanych do marki, klientów sugerujących się ceną, okazją lub takich, którzy w ogóle nie nabywają danego produktu. Zanim przedsiębiorstwo podejmie działania reklamowe, powinno ustalić, do której grupy klientów zamierza dotrzeć. Następnym etapem jest ustalenie budżetu przeznaczonego na promocję i reklamę. Obejmuje nakłady finansowe, na jakie może pozwolić sobie firma. Budżet zależy zatem od sytuacji finansowej firmy i udziału w rynku. Nie bez znaczenia jest także faza życia produktu oraz konkurencja. Ustalając budżet można zastosować metodę przeznaczania na reklamę określonego procentu od obrotu, stałej kwoty, budżetu na poziomie konkurencji lub metody zadaniowej. Wybór odpowiedniej metody jest elementem budowania strategii kampanii reklamowej. Tworząc plan reklamy należy wybrać odpowiednie treści i za pośrednictwem mass mediów skierować do określonej grupy. Charakter poszczególnych mediów ma wpływ na koszty i efektywność reklamy, dlatego decyzja o ich wyborze jest również bardzo istotna.

Wprowadzenie strategii reklamowej w sposób spójny i zintegrowany z celami przedsiębiorstwa nie jest prostą sprawą, ale na szczęście na rynku działa wiele agencji reklamowych, które specjalizują się w tego typu działalności. Ich zadaniem jest profesjonalne przygotowanie materiałów reklamowych, prowadzenie kampanii oraz promocja przedsiębiorstwa w mass mediach. Agencje w sposób profesjonalny opracowują działania promocyjne, sprzedażowe oraz reklamowe, pomagając zrealizować założone cele.

  • Tags
  • agencje reklamowe
  • reklama
  • strategie
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Alfatrack - platforma wspierająca lokalizację telefonów, samochodów, osób, a może nawet psa!
Poprzedni wpis Do Niemiec i prosto do celu

Warto przeczytać

Agencja interaktywna czy software house? Jaka jest między nimi różnica oraz jaką wybrać? Marketing
22 października 2020

Agencja interaktywna czy software house? Jaka jest między nimi różnica oraz jaką wybrać?

Co oferuje agencja interaktywna Warszawa? Technologie
20 października 2019

Co oferuje agencja interaktywna Warszawa?

Pomysły na trafione gadżety reklamowe Technologie
10 sierpnia 2019

Pomysły na trafione gadżety reklamowe

Oś czasu

12 Kwi 11:14
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w kwietniu?

22 Mar 11:03
Technologie

Konsola czy komputer – odwieczne pytanie graczy

05 Mar 10:38
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w marcu?

05 Mar 10:25
Technologie

Czy warto kupić smartfon Nokia?

17 Lut 11:48
Technologie

4Developers 2021 w wirtualnej odsłonie!

Technologiczny cytat tygodnia

Wydaliśmy wiele, ale ciągle wiele mamy... I prawdę mówiąc jest to więcej niż potrzebujemy, by prowadzić firmę.

Tim Cook na spotkaniu udziałowców Apple odnosząc się do kwestii zasobów gotówki Apple na poziomie 100 mld USD

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla nokia open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia
  • Home
  • Technologie
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.