• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
SMS marketing wciąż wysoce skuteczny
Home
Marketing
Reklama

SMS marketing wciąż wysoce skuteczny

osnews Marketing, Mobile, Reklama, Technologie 0 comments

Kampanie SMS wykorzystywane w marketingu wciąż kojarzone są z wielkimi korporacjami dysponującymi dużymi budżetami na promocję. Wydaje się, że masowa wysyłka krótkich wiadomości tekstowych do klientów wiąże się z ogromnymi kosztami i nie jest to narzędzie dostępne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Tymczasem taki sposób promocji z powodzeniem mogą wykorzystywać nawet przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Stosując taką formę komunikacji z klientem, nie tylko skutecznie dotrą z ofertą zwiększając sprzedaż, ale także zrealizują inne, nie mniej ważne cele: budowanie i podtrzymanie relacji z klientami, pozyskanie nowych czy budowanie wizerunku firmy stosującej nowoczesne rozwiązania.

Według ostatniego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej Polacy wysyłają prawie 52 mld SMS-ów rocznie. Liczba ta pokazuje dużą popularność takiej formy komunikacji, która jest jednym z narzędzi marketingu bezpośredniego. I chociaż masowa wysyłka SMS-ów kojarzy się z milionami wysyłanych wiadomości przez duże firmy, to może być również z doskonałym skutkiem stosowana w skali mikro. To skuteczny kanał komunikacji z konsumentami, którego potencjał ograniczony jest jedynie wyobraźnią marketera. Kampanię SMS może z powodzeniem wdrożyć w swoje działania marketingowe np. właściciel niewielkiej restauracji, pubu, sklepu odzieżowego czy zakładu fryzjerskiego. Przyjmując, że taki przedsiębiorca posiada już choćby niewielką bazę danych swoich klientów, w której znajduje się np. 300 kontaktów, koszt akcji promocyjnej nie powinien przekroczyć kilkudziesięciu złotych.

„Baza danych z reguły jest najbardziej kosztowną częścią masowej wysyłki SMS-ów. Warto więc rozpocząć zbieranie danych o swoich klientach nawet wtedy, gdy prowadzimy niewielki biznes. Bazę można budować systematycznie, prosząc swoich klientów o wypełnienie krótkiego formularza w lokalu lub na stronie internetowej. Aby zachęcić do pozostawienia swojego numeru telefonu czy danych osobowych, można wypróbować kilka sposobów takich jak zorganizowanie konkursu, ankiety czy oferty – niespodzianki. Z perspektywy działalności firmy najważniejszy jest numer telefonu, warto jednak pozyskiwać więcej informacji od potencjalnych klientów co ułatwi nam w przyszłości targetowanie kampanii. Będziemy mogli wtedy prowadzić wysyłkę SMS-ów przy różnych okazjach, np. życzenia imieninowe, życzenia z okazji dnia kobiet. Oczywiście z upominkiem od firmy w postaci atrakcyjnego rabatu. Klienci którzy mieli już styczność z firmą i korzystali z jej usług, nie będą traktowali otrzymywanych SMS-ów jako SPAM. Korzystając z bazy danych, w której są dane osobowe klientów, można wykorzystać spersonalizowane SMS-y, które sprawią że klienci poczują się wyróżnieni. To z kolei sprzyja z kolei budowaniu przywiązania do firmy.” – mówi Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

Według raportów GUS w Polsce jest aktywnych 59 mln kart SIM co oznacza, że statystyczny Polak ma przynajmniej jeden telefon komórkowy. 96% wysyłanych SMS-ów jest odczytywanych, z czego zdecydowana większość w 15 minut od odebrania wiadomości. Koszt wysłania jednego SMS-a zależnie od dostawcy usług wysyłki wynosi około 5 groszy. Zaplanowanie dystrybucji wiadomości tekstowych np. do grupy 2 000 osób, powinno kosztować mniej, niż wydrukowanie takiej samej liczby ulotek. Skuteczność SMS-a jest dodatkowo znacznie wyższa, niż standardowego materiału drukowanego. W wiadomości może znaleźć się kod rabatowy, zaproszenie na degustację lub link do strony sklepu internetowego. Wykorzystując dwukierunkową komunikację firma może wciągnąć klientów w interakcję, co pozwala realizować ankiety, quizy i konkursy.

  • Tags
  • kampania SMS
  • marketing mobilny
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Rozwój rynku public relations na przykładzie Warszawy
Poprzedni wpis 3 zasady, o których małe i średnie przedsiębiorstwa powinny pamiętać, prowadząc działania w social media

Warto przeczytać

Marketing mobilny – czy jest skuteczny? Technologie

Marketing mobilny – czy jest skuteczny?

Jak zarabiać na mobile marketingu? 5 najważniejszych narzędzi Marketing

Jak zarabiać na mobile marketingu? 5 najważniejszych narzędzi

Niechciane SMS-y - jak z nich zrezygnować? Marketing

Niechciane SMS-y - jak z nich zrezygnować?

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.