Stworzenie aplikacji mobilnej nie jest takie trudne, o wiele ciężej ją wypromować. Snapp pomoże deweloperom wypozycjonować i zmonetyzować aplikacje.
Rynek mobilny jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się branż, producenci smartfonów prześcigają się w tworzeniu nowych urządzeń, usprawnianiu swoich smartfonów i wypuszczaniu kolejnych aplikacji, które zdobyłyby serca użytkowników. Trend ten będzie pogłębiał się z dnia na dzień – liczba osób zainteresowanych smartfonami jest coraz większa, o czym świadczą rosnące wpływy Google, Apple czy Samsunga. Rośnie też liczba aplikacji mobilnych dostępna w sklepach i nawet Windows Phone powoli zaczyna liczyć się w tej branży.
Nic więc dziwnego, że coraz więcej deweloperów interesuje się tą żyłą złota. EA na dobre zadomowił się w App Store i Google Play, podobnie Square Enix czy Activision. Coraz więcej producentów oprogramowania i gier, które niegdyś były przeznaczone wyłącznie dla komputerów, zaczyna tworzyć aplikacje dla smartfonów. Wśród nich jest m.in. rodzimy CDP Red, który wypuści mobilnego Wiedźmina.
Ale przebić się pośród milionów tytułów jest niezwykle ciężko. To dlatego stworzono Snapp, pierwszą polską agencję marketingu aplikacji mobilnych. Jej zadaniem jest właściwie wypozycjonowanie oprogramowania mobilnego.
– Do aplikacji mobilnej podchodzimy kompleksowo, skupiając się na wszystkich aspektach związanych z istnieniem tego produktu na rynku. Pomagamy stworzyć efektywny biznesplan i dbamy o poprawę technicznej strony aplikacji oraz badania jej funkcjonowania. – mówi Michał Giera, CEO-CoFunder projektu.
Jednym z najważniejszych wskaźników pozycjonujących jest liczba ściągnięć aplikacji, poziom retencji, wyniki sprzedaży i zaangażowanie użytkowników, to na tych wskaźnikach przede wszystkim skupia się Snapp. Usługa dostarcza klientom narzędzi badawczych umożliwiających tworzenie i wdrażanie efektywnych strategii marketingowych na każdym etapie życia aplikacji. Od koncepcji (analiza rynku), przez produkcję (badania UX/ AI, testy jakości) oraz wdrożenie projektu (strategia), po utrzymanie aplikacji/ podniesienie jej wyników (monitoring, optymalizacja).
Snapp oferuje deweloperom możliwość korzystania z programów budujących pozycję rynkową ich produktu w czterech obszarach: BRAND BOOSTER – wzmocnienie rozpoznawalności marki aplikacji, USER BOOSTER – akwizycja użytkowników, RANK BOOSTER – poprawa widoczności aplikacji w appmarketach i BUSSINESS INETLLIGENCE – badania rynkowe.
Według badań TNS Polska z początku roku, aż 46% użytkowników pobiera aplikacje ze sklepów mobilnych. A jest o co walczyć na tym nowym rynku, o czym kilka miesięcy temu przekonała wszystkich niepozorna aplikacja Flappy Bird, na której autor zarabiał 50 tysięcy dolarów. Dziennie.