Kategorie:
41

Source portowany na Linuksa

Jak dowiedział się serwis Phoronix, silnik Source autorstwa firmy Valve, wykorzystywany w wielu grach (m. in. Half Life 2, Counter Strike: Source, Portal, Team Fortress 2) przeznaczonych dla systemu Windows, jest w trakcie portowania na platformę Linux.

Informacja nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona przez Valve. Podobnie nie wiadomo, czy za przeniesieniem Source na Linuksa podąży klient Steam oraz czy doczekamy się jednocześnie portów gier używających tego silnika.

Więcej informacji: http://www.phoronix.com/scan.php?page=ar...inux&num=1

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

50 komentarzy

zwiń wątek szmergiell  8 maja 2008 o godz. 21:51 #
Gravatar

Oby tylko do oficjalnego potwierdzenia… i wtedy zaczniemy się cieszyć ^^

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Thar  8 maja 2008 o godz. 22:20 #
Gravatar

Ale czym? Oprócz Portalu, wszystkie te gry to jakieś odmóżdżone strzelanki…

zwiń wątek abc  8 maja 2008 o godz. 22:21 #
Gravatar

Tym, że są to jedne z najpopularniejszych odmóżdżonych strzelanek.

 
zwiń wątek jellonek  9 maja 2008 o godz. 1:32 #
Gravatar

alkohol tez odmozdza – jestes abstynetem?

zwiń wątek rew  9 maja 2008 o godz. 2:01 #
Gravatar

tak

 
zwiń wątek rad  9 maja 2008 o godz. 3:08 #
Gravatar

alkohol – przepraszam, nie mogłem się powstrzymać ;)

 
zwiń wątek jellonek  9 maja 2008 o godz. 10:42 #
Gravatar

rew – a czy do Ciebie bylo skierowane to pytanie, czy do Thara?

rad – to potwierdza moje slowa ;)

 
zwiń wątek Thar  9 maja 2008 o godz. 14:20 #
Gravatar

Każda gra odmóżdża. Abstynentem nie jestem, ale smaczniaków nie pijam ;)

 
zwiń wątek stilgar  9 maja 2008 o godz. 22:53 #
Gravatar

nie kazda – ja np. dziecieciem bedac, wiele sie nauczylem grajac w Cywilizacje – oprocz wiedzy historycznej, ktora gra serwowala przy wszystkich odkryciach, czy tez w opisach budynkow czy jednostek, mozna sie bylo nauczyc podstaw ekonomii :)

tak samo grajac w Kolonizacje nauczylem sie wiele o historii obu Ameryk :P

z nowszych gier o podobnym zakresie edukacyjnym moge wymienic Europa Universalis

tak wiec – NIEKTORE gry odmozdzaja :) (byc moze nawet wiekszosc…)

 
zwiń wątek Maciek  9 maja 2008 o godz. 23:35 #
Gravatar

Zdobyłeś wiedzę historyczną grając w Cywilizację? Cud! "Monoteizm: prowadzi do komunizmu". Niemcami można wybudować Wielką Piramidę i Kolosa Rodyjskiego. Czemużby nie…

Europa Universalis już pewne znamiona historyczności niesie, ale traktowanie cywilizacji jako gry niosącej minimalny choć realizm powinno skutkować dożywotnią dwóją z historii (nie żebym uważał, że gra nie jest fajna, ale zachowajmy umiar).

 
zwiń wątek stilgar  10 maja 2008 o godz. 1:07 #
Gravatar

tak, a amerykanie pojawili sie w tym samym czasie co babilonczycy :)

nie mowilem o samej grze, tylko o informacjach w grze – kiedy wybudowales Kolosa Rodyjskiego, nawet Niemcami, pojawiala ci sie informacja, co to ten kolos, kiedy zostal wybudowany i przez kogo

nie jest to przeciez encyklopedia, tylko gra – podaje podstawowe informacje w ilosci odpowiedniej, aby zainteresowac…

("Sekret diety Marii Antoniny – ciasto!" ) :D

 
 
zwiń wątek Jolly Roger  9 maja 2008 o godz. 18:42 #
Gravatar

To pograj sobie w Counter-Strike nie używając mózgu. Zobaczysz jak zajebiście klepie się ostatnie miejsce w tabeli.

zwiń wątek Thar  9 maja 2008 o godz. 19:07 #
Gravatar

Z tego co zdążyłem zauważyć, czołowi gracze bardziej niż mózgu używają spacji.

 
zwiń wątek Memphis  9 maja 2008 o godz. 22:40 #
Gravatar

Czołowi gracze grają w klanach, gdzie potrzeba mózgu żeby opracować i wyćwiczyć strategię odpowiednią dla każdej mapy.

 
 
zwiń wątek trasz  9 maja 2008 o godz. 18:46 #
Gravatar

@Thar: Jakims zawzietym graczem nie jestem – w sumie gram rzadko – ale jesli juz, to zeby "pozwiedzac". Quake'i wszelkiego rodzaju specjalnie mnie nie ciagna, ale gry z serii HL zawsze mialy fajna fabule, widoczki itd.

zwiń wątek MD  9 maja 2008 o godz. 20:49 #
Gravatar

Raczej bym się nie zgodził z twoja opinią. CS raczej nie wymaga myślenia, a wyrobionego instynktu, refleksu i doświadczenia… Choć… napisałeś mózgu nie myślenia, no to fakt, gdyby spojrzeć na to z tej strony to dochodzę do wniosku że, każda gra go wymaga, nawet nie tylko gry, nic nie robienie wymaga użycia mózgu

 
zwiń wątek MD  9 maja 2008 o godz. 20:51 #
Gravatar

To miała być odpowiedz na post @Jolly Roger.

 
 
 
 
zwiń wątek kamikadzew  8 maja 2008 o godz. 21:58 #
Gravatar

Oby tylko i się przerzucam z windy i Mac OS na Linuksa i Mac OS xD

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek pjf  8 maja 2008 o godz. 22:16 #
Gravatar

Oby tylko chodził szybciej na Linuksie to pojawi się nowa fala migracji ;-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek zawir  8 maja 2008 o godz. 23:26 #
Gravatar

Swego czasu Q3 przy tych samych ustawieniach dzialal mi zauwazalnie (~10% FPS) szybciej na Linuksie niz na Windows XP… A dzis nie wiem, bo nie gram;P

zwiń wątek jellonek  9 maja 2008 o godz. 1:34 #
Gravatar

bo byl pisany pod ogl, a dopiero z czasem dopieszczany do directx.

nie wiem czy wiesz ze q1 byl pisany pod linuksem, choc kierowany byl pod dosa (a kompilowany i tak pod gcc, a dokladniej djgpp). co prawda z q2 bylo nieco inaczej, ale tez byl bliski "standardom sprzetowego redneringu grafiki".

zwiń wątek trasz  9 maja 2008 o godz. 15:33 #
Gravatar

@jellonek: Quake pod Windows tez korzystal z OpenGL. Z tym, ze nie byl pod niego pisany – byl pisany pod renderer software'owy, OpenGL dodano pozniej. Nie byl pisany pod Linuksem, tylko pod NextStepem bodajze, czy co tam Carmack wtedy lubil. To byla polowa lat dziewiecdziesiatych, Linux do niewielu rzeczy sie wtedy nadawal.

 
 
zwiń wątek Swift Geek  9 maja 2008 o godz. 8:35 #
Gravatar

Ja miałem podobnie tylko że z quake 4 i był taki myk że pod windowsem był całkowicie niegrywalny a pod linuksem już dało się grać ;)

 
zwiń wątek trasz  9 maja 2008 o godz. 15:34 #
Gravatar

@zawir: Jak sterownik do karty graficznej czesci funkcjonalnosci nie wspiera, to rendering moze dzialac szybciej. Nie nazwalbym tego zbyt dobrym podejsciem do optymalizacji. ;->

zwiń wątek zawir  10 maja 2008 o godz. 5:00 #
Gravatar

Hmm, nie zauwazylem tam gorszych efektow graficznych niz w Windows, ale moze malo widze… W kazdym razie byl to sterownik od (producenta) NVidii.

 
 
 
zwiń wątek Maciek  9 maja 2008 o godz. 1:15 #
Gravatar

jak przypadkiem będzie chodził szybciej, to Microsoft zapłaci, aby po funkcji render() dopisali <code>for (int i = 0; i!=10000000; i++);</code>.

zwiń wątek mario  9 maja 2008 o godz. 1:27 #
Gravatar

Większość dzisiejszych kompilatorów taką sekwencję pominie przy kompilacji z optymalizacją.

zwiń wątek Maciek  9 maja 2008 o godz. 2:20 #
Gravatar

no cóż… trzeba będzie inaczej…

xor ecx,ecx;

foo: loop foo;

 
 
zwiń wątek Thar  9 maja 2008 o godz. 14:21 #
Gravatar

Bawią ciebie żarty których większość nie zrozumie?

zwiń wątek i  9 maja 2008 o godz. 16:34 #
Gravatar

Hmm… rozumiem że ktoś może nie pamiętać kolejności operatorów, zawsze przecież można użyć nawiasów, ale te kilka podstawowych grepsów trzeba znać.

 
zwiń wątek spacemaker  9 maja 2008 o godz. 19:09 #
Gravatar

Co kilka podstawowych trzeba znać?

 
zwiń wątek i  9 maja 2008 o godz. 19:29 #
Gravatar

Dzięki za zwrócenie uwagi, to rzeczywiście może być niezrozumiałe, zwłaszcza gdy dosłownie potraktowane, niech będzie s/grepsów/sztuczek/.

 
zwiń wątek spacemaker  11 maja 2008 o godz. 17:08 #
Gravatar

Hmmm kto musi znać? Nie mów że ja, zwykły użytkownik Linuksa mam znać jakieś grepsy? Co to są grepsy?

 
 
 
 
zwiń wątek Loombago  9 maja 2008 o godz. 0:48 #
Gravatar

Jak przeporują to bedzie duży krok naprzód do popularyzacji gier na Linuksa. Duzo firm korzysta z tego silnika.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Maciek  9 maja 2008 o godz. 0:56 #
Gravatar

Silnik graficzny Aurora napędzający Wieśmina też obsługuje linuksa… i co z tego? Wieśniak.., tj. wieśmin, natywnej wersji linuksowej nie posiada.

zwiń wątek abc  9 maja 2008 o godz. 1:07 #
Gravatar

Bo, o zgrozo, przepisano silnik na DirectX, OIDP.

zwiń wątek Maciek  9 maja 2008 o godz. 1:11 #
Gravatar

tak. wiem. API OpenGL jest za trudne.

 
zwiń wątek Vogel  9 maja 2008 o godz. 1:22 #
Gravatar

Zrodlo do informacji?

Zreszta, silnik tak przerobili ze chyba od nowa musieliby go portowac.

 
zwiń wątek jellonek  9 maja 2008 o godz. 1:36 #
Gravatar

vogel: to swiadczy o jakosci ich kodu – swiadczy baaardzo niepochlebnie…

 
zwiń wątek DrunkenBear  10 maja 2008 o godz. 14:38 #
Gravatar

A co ma jakość kodu do tego? Aurora została w 95% przepisana.

 
zwiń wątek Maciek  10 maja 2008 o godz. 19:08 #
Gravatar

skoro w 95%, to po co tą całą Aurorę kupowali ? dla tych 5%?

Taak… to wielka sztuka zepsuć dobry kod przy okazji dodawania drobnych funkcjonalności.

 
 
zwiń wątek IMHO  9 maja 2008 o godz. 1:09 #
Gravatar

Z tego co sie orientuje to oni dosc znaczaco przepisali ten silnik bo juz sie troche postarzal.

zwiń wątek yabollo  29 listopada 2008 o godz. 23:46 #
Gravatar

taaa.. musieli go przepisac bo takich debilizmow na oficjalnych filmikach, wypuszczanych przez developerow dawno nie widzialem, chocby cienie ktore padaja kazdy w swoja strone, czy lustro wody zachowujace sie jak galaretka :]

ot, tytul chwytliwy to i sprzedaz byla

 
 
 
 
zwiń wątek hans  9 maja 2008 o godz. 2:49 #
Gravatar

Jak gry będą działać na Linuksie to będzie nowa wielka fala zapewne.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  9 maja 2008 o godz. 18:48 #
Gravatar

Juz raz zaczely dzialac, w czasach Loki. Loki splajtowalo. Slaba wrozba na przyszlosc.

 
 
zwiń wątek ZolV  9 maja 2008 o godz. 11:00 #
Gravatar

Nie wiem, czy cos z tego będzie, ale wiadomosc ta mnie ucieszyla i poruszyla do glebi.

Mam oryginalnego CS2 a daaaaaawno juz w niego nie gralem :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek cookie  9 maja 2008 o godz. 11:58 #
Gravatar

dziwne że jak dotąd nie pojawiła się wersja na linuxa, przecież kod źródłowy został wykradziony przed premierą half-life 2. Poza tym valve używa directx i opengl więc tym bardziej dziwne że dopiero teraz decydują sie na linuxa(mam ten kod jakby ktoś nie wierzył).

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Michał  9 maja 2008 o godz. 15:01 #
Gravatar

Steam to nie tylko odmóżdżone strzelanki – to także gry Introversion Software i inne ;]

A co do samego Source… będzie ciekawie, gdy tylko pojawią się wersje już wydanych gier na linuxa. O ile w ogóle się pojawią – może być też tak, że Source na linuksa jest tworzony z myślą o przyszłych grach.

O ile w ogóle jest tworzony ;] Cień nadziei.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Thar  9 maja 2008 o godz. 15:25 #
Gravatar

Taak, tylko właśnie nie wiadomo czy Steam będzie portowany, na razie wiadomo o Source :P

A gry Introversion i tak mają wersje na Linuksa.

 
 
zwiń wątek sadi  11 maja 2008 o godz. 21:50 #
Gravatar

Bardzo dobra informacja, wygląda to na olbrzymią zmianę jeśli chodzi o postrzeganie Linuksa, jako platformę do gier.

Inna sprawa – nie nazywajcie strzelanek "omóżdżającymi grami". Prawda, nie są to może gry, przy których trzeba nie wiadomo jak myśleć, ale przecież nie powodują cofania się w rozwoju. Wielu ludzi z głową na karku lubi dla rozrywki pograć w FPP, podobnie jak niemal każdy facet lubi jeździć samochodem, a przecież też nie wymaga to wysiłku intelektualnego.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia