Kategorie:
26

Spada udział Linuksa w rynku smartphone’ów

Według Gartnera, udział Linuksa w rynku smartphone’ów spadł od zeszłego roku o jedną czwartą.

W raporcie Gartnera na temat zmian w rynku smartphone’ów znajduje się m.in. tabelka demonstrująca udział poszczególnych systemów operacyjnych w drugim kwartale roku 2007 i 2008. Wynika z niej, że udział Linuksa zmniejszył się z 10.1% do 7.3%.

Nie ma zestawień za poprzednie lata. Cieżko więc stwierdzić, czy jest to stabilny trend. Nie wiadomo też, jak sytuację zmieni pojawienie się Androida.

Największy procentowy wzrost – z 1% do 2.3% – zanotował iPhone.

Więcej informacji: http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=754112

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

77 komentarzy

zwiń wątek mangoo  26 September 2008 o godz. 12:31 #
Gravatar

Ciekawy komentarz mozna przeczytac tu:

http://linuxdevices.com/news/NS8289089946.html

According to Gartner, only 2,359,245 Linux smartphones shipped during the quarter, down 16.1 percent from the 2,816,490 sold in Q2, 2007.

Gartner's numbers suggest that it is not counting Motorola's high-volume Linux phones in the smartphone category, even though they seem to meet the stated criteria.

(…)

By that definition, Motorola's smartphones would seem to include the Rokr Z6, U9, EM30, and E8 music phones; ZN5 camera phone; and "iconic" general-purpose Razr2 V8. To our knowledge, all of them can play music while showing email, although that is about the extent of their multi-tasking capabilities. And, we'd be surprised if some models — such as the widely distributed Z6 — are not shipping by the millions per month. Gartner did not yet respond to a request for further clarification.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek vries  26 September 2008 o godz. 13:12 #
Gravatar

Z tego by wynikało, że kryteria doboru są niejasne i badnaia jest kijowe.

 
 
zwiń wątek pawels  26 September 2008 o godz. 14:48 #
Gravatar

Kim lub czym jest Gartner?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek DareG  29 September 2008 o godz. 8:04 #
Gravatar

Gartner jest często (prawie zawsze) wspierany finansowo przez mikro-miękkiego lub jego firmy "córki"

Pamiętne jest przeprowadzone przez Gartnera badanie TCO (całkowity koszt użytkowania)

serwera Linuksowego i Windowsowego gdzie Linux w jakimś kreślonym przedziale czasu był ileś tam razy droższy od Windowsa

Dopiero po kilku miesiącach okazało się że Linuksa instalowano na "blade",a Windowsa na desktopie.

To jednoznacznie umiejscawia Gartnera poza kręgiem zaufania społecznego

 
 
zwiń wątek bitels  26 September 2008 o godz. 16:43 #
Gravatar

Chyba prorok jakiś

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek de_tox  26 September 2008 o godz. 18:36 #
Gravatar

Kolejna wiadomość napisana przez korporacyjnego pachoła. Na całe szczęście Firefox pokazał, że społeczne oprogramowanie potrafi się przebić przez "imperialne" badziewia pokroju IE czy Safari.

Ja w pełni popieram ten typ tworzenia aplikacji, co nie oznacza że nie korzystam z programów zamkniętych, np. gier.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  26 September 2008 o godz. 20:01 #
Gravatar

@de_tox: Wydaje mi sie, ze zmiany udzialu Linuksa w jednym z dwoch istotnych rynkow, na ktorych osiagnal jakikolwiek sukces, obchodza wiecej osob niz twoje osobiste poparcie dla czegokolwiek. ;->

A co do przebijania sie – jasne, ze potrafi. Czasami. Czasami – jak pokazuje przyklad Linuksa na desktopach – nie potrafi.

Inna sprawa, ze Firefox przebil sie m.in. dlatego, ze Microsoftu MSIE nie obchodzil. Jesli cos nie przynosi zadnych zyskow, to po co w to inwestowac?

zwiń wątek LOL  27 September 2008 o godz. 12:32 #
Gravatar

mhmm… firefox jakos potrafi generowac zyski. oczywiscie droga, ktora nigdy nie poszedlby microsoft, ale czy jest to jedyna droga? czy w microsofcie nie pracuja zadne tegie glowy marketingowe, ktore potrafilyby wymyslec, w jaki sposob zarobic na przegladarce? po prostu zrobili bubla w stylu wietnamskich skarpetek, ot co.

zwiń wątek Budyń  27 September 2008 o godz. 19:11 #
Gravatar

W jaki sposób Firefox sam generuje zyski i dla kogo ?

 
zwiń wątek trasz  27 September 2008 o godz. 20:53 #
Gravatar

@LOL: Mniejsza juz o generowanie zyskow przez Firefoksa. MSIE byl calkiem dobra przegladarka – lepsza od konkurencji – tyle, ze dawno temu. A potem MS odpuscil sobie rozwoj.

 
zwiń wątek ak47  27 September 2008 o godz. 22:18 #
Gravatar

w jakim sensie lepsza od konkurencji?

chyba poza tym ze odtwarzała "otwarte standardy microsoft" to tej lepsiości nie uświadczysz

 
zwiń wątek jacek2v  29 September 2008 o godz. 16:27 #
Gravatar

@trasz Chyba coś nie tak ?

MS zaspał w czasach Navigatora, potem ruszył, ale po prostu mu MSIE nie wychodził. Jeszcze pamiętam te wspaniałe filmiki z Billem jak to pięknie będzie z MSIE + ActiveX + Internet :)

 
 
zwiń wątek bk76  27 September 2008 o godz. 20:19 #
Gravatar

MSIE bardzo M$ interesowal, mial przeciez zapewnic M$ panowanie nad Internetem

zwiń wątek trasz  27 September 2008 o godz. 20:50 #
Gravatar

W jaki niby sposob?

 
zwiń wątek popo  28 September 2008 o godz. 11:16 #
Gravatar

Też nie wiem ;)

Poza tym google chrome zjadło firefoxa jedną betą więc to chyba nie jest zbyt dobry przykład (i mówię to jako użytkownik firefoxa od praktycznie pierwszej edycji – ale teraz już były użytkownik).

 
 
 
zwiń wątek abc  26 September 2008 o godz. 21:49 #
Gravatar

Safari to nie tak do końca badziewie

 
zwiń wątek Budyń  27 September 2008 o godz. 11:26 #
Gravatar

Popierasz tzn. jak – ile i jakich projektów poparłeś ? Kodem, pieniędzmi, supportem …?

 
zwiń wątek Budyń  27 September 2008 o godz. 11:31 #
Gravatar

Firefox społeczny…jasne, prawie cały budżet fundacji to wkład Googla :) Open Source jeżeli wykończy korporacje (na co wbrew zaklinaniom nowego trolloanalityka in black nie ma żadnych szans) to jednocześnie ładnie podetnie gałąź na której siedzi – bo w OpenSource inwestują właśnie korporacje.

Poza tym, co dobitnie i wielokrotnie wykazano, na OS zarabiać (a nie tylko przynosić jakiś tam dochód) się z definicji nie da; a korporacje sobie bez OS poradzą, w ostateczności wycofując się w sektory których freeeconomia nie działa – np. produkcję sprzętu. Który kradnie i kopiuje się nieco mniej opłacalnie niż oprogramowanie.

zwiń wątek bies  27 September 2008 o godz. 17:40 #
Gravatar

Sprawdź sobie sprawozdanie dla inwestorów RedHata — IIRC mają zysk. Czyli na FOSS zarabiać się da. QED.

W ogóle ciekawa definicja: zarabianie != przynoszenie dochodu. Nie chciałeś przypadkiem napisać o przychodzie?

zwiń wątek bies  27 September 2008 o godz. 17:41 #
Gravatar

Aha, żeby mi nikt Canonicala nie zarzucił. Tracić na FOSS również się da. I to znacznie łatwiej niż zarabiać (to taka ogólna prawidłowość ;) ).

 
zwiń wątek Budyń  27 September 2008 o godz. 19:13 #
Gravatar

Naturalnie, point for you, miałem zamiar napisać o PRZYchodzie; niestety wyszedł kwas, bo chciałem za dużo upchać w jednym zdaniu, tj. napisać o tym, że sam DOchód nie wystarczy, warto nie tylko był w ogóle, ale był dostatecznie duży.

 
zwiń wątek trasz  27 September 2008 o godz. 20:54 #
Gravatar

@bies: Jezdzic 100km/h rowerem tez sie da. Ale wiekszosc osob uwaza przy tej predkosci samochod za lepszy wybor. ;-)

 
zwiń wątek mini  28 September 2008 o godz. 3:22 #
Gravatar

Ale do jazdy extremalnej uzywa sie indywidualnie budowanych modeli, chociaz fabryczne AMG tez 250/h pociagnie. Co niby ma to udowodnic?

 
 
 
 
zwiń wątek Moro  26 September 2008 o godz. 20:42 #
Gravatar

Android odwróci sytuację na rynku :) Moim zdaniem za dwa trzy lata będą trzy systemy: android, iphonwoski i symbian. Swoją drogą słyszeliście za ile ma być dostępny w stanach pierwszy telefon z androidem? 179 dolców (mówię o opcji bez abonamentu) – cóż mogę powiedzieć z tą ceną przebije wszystko, w pl jakieś gówniane telefony za tą cenę można kupić.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  26 September 2008 o godz. 21:35 #
Gravatar

@Moro: Moze nie odwroci, ale owszem, moze zmienic. Windows Mobile nie wyeliminuje – jednak nie ta klasa zastosowan, zwlaszcza ze Android jest tylko do komorek, a WM jest uniwersalny – wiec bedzie WM, Symbian, Android i iPhone.

zwiń wątek Moro  27 September 2008 o godz. 8:59 #
Gravatar

No racja, ale patrząc na obsza zastosowań WM można dojść do wniosku, że w zasadzie android się nadaje do tych wszystkich zastosowań. Obecnie WM jest stosowany głównie w gpsach i palmtopach a android robi z telefonu GPSa i palmtopa też, więc w sumie też jest dość uniwersalny. Co za różnica czy zrobisz telefon z funkcją GPSa, czy GPS z funkcją telefonu :) Jednak zgadzam się WM szybko nie zniknie z rynku, jednak otwarte systemu dadzą mu w kość, już samsung produkuje komórki z symbianem, czy to za sprawą tego że otworzono symbiana?

 
 
zwiń wątek D4N  27 September 2008 o godz. 10:52 #
Gravatar

ta cena to FUD

 
zwiń wątek eee  27 September 2008 o godz. 11:23 #
Gravatar

Czyli google zabije nawet te 10 czy 7% linuksa? Szkoda by było, bo to konkurencję niszczy.

zwiń wątek Budyń  27 September 2008 o godz. 11:33 #
Gravatar

Nie. To właśnie JEST konkurencja.

 
zwiń wątek Moro  27 September 2008 o godz. 12:40 #
Gravatar

Ale właśnie to dobrze. Android jest kompletną platformą na systemy wbudowane z przeznaczeniem na telefony. Całość bazuje na linuxie i dzięki temu może powstać wiele forków androida do innych zastosowań. Każda firma może go sobie dostosować do własnych potrzeb. Jak andoird będzie miał 10 % i klasyczny linux też 10 % to razem rodzina linux będzie miała 20%. Android to tak naprawdę pierwsza w pełni profesionalna platforma z linuxem dla telefonów. Dostajemy kompletne środowisko wrac z emulatorem debuggerem i całą inną masą narzędzi – tylko basha brakuje :)

zwiń wątek Budyń  27 September 2008 o godz. 15:36 #
Gravatar

Te procenty to wg. jakiej arytmetyki liczysz …?

 
zwiń wątek Moro  27 September 2008 o godz. 22:56 #
Gravatar

To tylko przykład był

 
 
 
 
zwiń wątek M  27 September 2008 o godz. 14:50 #
Gravatar

Rozwodzicie się nad rzeczami całkowicie nieistotnymi. Grupa ideologów bez trzeźwego spojrzenia na świat i życie próbuje przeanalizować (?!) i wyprorokować rynkowe aspekty OS i non-OS… LN po prostu mnie czasem dobija tymi postami, artykułami i w ogóle poziomem tego wszystkiego – a szkoda, bo kiedyś to mógł być nawet fajny serwis… Pozdrawiam.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Thar  30 September 2008 o godz. 12:52 #
Gravatar

Masz rację, komentarze w stylu "a ja i tak bede miał swojego fonika z linuxem" byłyby znacznie lepsze. WTF? Nie pasuje ci dyskusja na poważne tematy? To idź na onet.

 
 
zwiń wątek Firefox Downloader 8  27 September 2008 o godz. 19:52 #
Gravatar

Jakoś z góry wiedziałem kto dodał tego newsa. Sęsacja jest z przed tygodnia.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek bitels  27 September 2008 o godz. 21:28 #
Gravatar

Kiedy pojawi się możliwość zakopywania newsów???

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  27 September 2008 o godz. 21:41 #
Gravatar

Bo co, niewygodny? ;->

zwiń wątek Maciek  29 September 2008 o godz. 15:44 #
Gravatar

bo niewiarygodny (Gartner)

 
 
zwiń wątek jellonek  28 September 2008 o godz. 18:17 #
Gravatar

jest od dawna, tyle ze wymaga podania przyczyny

a nazywa sie – "napisz raport" (dziala jak minus)

 
 
zwiń wątek bitels  27 September 2008 o godz. 21:54 #
Gravatar

Nie, taka możliwość wydaje się chyba oczywista.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ghkmghk  29 September 2008 o godz. 11:54 #
Gravatar

Komentarze mnie rozbawiaja.

NIKT nie zauwzyl, ze nie ma takich komorek na rynku Polskim i czesto amerykanskim!

Ja osobiscie czekam na QT od nokii i wtedy dopiro zobaczymy konkurencje jak bede mogl kupic androida i zainstalowac sobie szybkie QT, albo fajna nokie i uzywac Androida ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek artur dulęba  1 October 2008 o godz. 17:41 #
Gravatar

> Komentarze mnie rozbawiaja.

Nie rozumiem. Jakie? Dlaczego?

> NIKT nie zauwzyl …

Nie rozumiem o czym piszesz, przecież w tej wiadomości trasz tylko zareklamował iPhone i wykazał się religijną misją wybawiania świata od Linuksa. Pewna religia mówi, że jeśli kiedyś nastąpi koniec rozwoju jądra Linuksa, potrzeby 72 powstałych wtedy dziewiczych dystrybucji opartych koniecznie na FreeBSD będą zaspokajać dwa jądra specjalnie przystosowane przez niezidentyfikowanego dotąd pogromcę Linuksa.

Pozdrowienia dla trasza, bo to dobry fachowiec.

 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia