Artykuł sponsorowany
Nie każdy potrafi samodzielnie przygotować stronę internetową, dlatego też większość osób korzysta z pomocy profesjonalistów, którzy wykonują witryny na zlecenie. Okazuje się jednak, że nawet te strony, które przygotowali informatycy, graficy i copywriterzy potrafią odbiegać w znacznym stopniu od zamysłu osoby, która zlecała wykonanie takiej pracy. Jak zatem sprawić, by zamysł i efekt pracy były takie same i by strona działała tak jak powinna?
Brief to podstawa
Nie wszyscy wiedzą, czym jest brief, choć stanowi on podstawę do pracy nad każdym zadaniem przyjętym przez profesjonalną agencję interaktywną. Brief zawiera w sobie bowiem wiele cennych informacji, jak choćby to, czym się zajmuje zleceniodawca, jakie są jego wartości, cele należącej do niego firmy, kto jest odbiorcą jego oferty, czy też, jakie informacje muszą znaleźć się na stronie www. Wszystkie te kwestie są bowiem bardzo istotne, by strona trafiała do odbiorców, do których powinna i by przedstawiała ona spójny wizerunek firmy. Ponadto w briefie można wskazać, czy potrzebna jest jedynie sama strona www, czy też również sklep online.
Brief pozwoli też określić, jaki jest budżet zleceniodawcy oraz wskazać agencji interaktywnej, czy będzie on wystarczający do wykonania wszystkich wymaganych przez klienta prac. Ponadto dzięki niemu możliwe będzie ustalenie, jak powinna wyglądać strona internetowa od “kuchni”, czyli jak powinna prezentować się na komputerach, a jak na urządzeniach mobilnych, czy też, ile powinna mieć ona poziomów zagłębień. Ten prosty do wypełnienia formularz pomoże też dobrać krój pisma czy ustalić, w jaki sposób powinny być prezentowane grafiki na stronie.
Komunikacja ważna jak technika
Jeżeli chodzi o strony internetowe Katowice są jednym z miast, w których można znaleźć najwięcej agencji zajmujących się ich tworzeniem. Przy wyborze wykonawcy zlecenia nie można brać więc pod uwagę jedynie technicznych aspektów współpracy, gdyż równie ważna jest komunikacja z samymi pracownikami danej agencji. Komunikacja ta pozwoli bowiem szybko wprowadzić zmiany, gdy strona www nie będzie prezentowała się tak jak oczekiwał zleceniodawca, a także zmodyfikować niektóre jej aspekty, gdy np. strona będzie dobrze prezentowała się jedynie na urządzeniach stacjonarnych. Ponadto dzięki sprawnej komunikacji z agencją łatwiejsze będzie ustalenie, czy w przypadku, gdy witryna już istnieje, konieczne będzie jej całkowite zmodernizowanie, czy też wystarczy jedynie wprowadzenie kilku niedużych poprawek.