SuddenLink, dostawca usług internetowych na rynku Stanów Zjednoczonych, blokuje swoim użytkownikom dostęp do internetu na pół roku po otrzymaniu trzech powiadomień od regulatora DMCA dotyczących pobierania nielegalnych materiałów.
Zaledwie tydzień temu Francja rozpoczęła działalność zapobiegawczą piractwu w ramach kontrowersyjnej ustawy Hadopi, a już na podobny pomysł wpadł jeden z dostawców usług internetowych w Stanach Zjednoczonych – SuddenLink. Firma zdecydowała się odłączać użytkowników od usługi dostępu do internetu po otrzymaniu trzech powiadomień od DMCA, nie zwracając klientom poniesionych kosztów za usługę.
Jeden z klientów, któremu połączenie zostało zablokowane, przeprowadził rozmowę z helpdeskiem firmy, z której wynikło, iż SuddenLink utrzymuje, że do odcinania użytkowników od internetu został zmuszony przez prawo DMCA, co jest bzdurą. Żaden dostawca usług internetowych nie stosował tak drastycznej metody – jedynie Cox odcinał dostęp do internetu swoim użytkownikom, ale na kilka godzin, a nie pół roku!