Symulator Phun umożliwia tworzenie różnego rodzaju obiektów i obserwowanie ich zachowania i wzajemnych fizycznych interakcji. Możemy spróbować zatopić statek albo stworzyć trampolinę — granicą jest tylko wyobraźnia.
Na stronie projektu można dowiedzieć się o tym, że
zadaniem Phun jest umożliwienie zabawy i wydobycie kreatywności. Jest to narzędzie edukacyjne dzięki któremu dowiecie się o niektórych koncepcjach fizycznych (ang. restitution and friction).
Phun jest zaimplementowany w C++ z użyciem bibliotek OpenGL, GLEW i SDL (do zarządzania oknami), SDL_image (ładowanie obrazków) i boost (w tym boost_filesystem). Całość — w tym silnik fizyki i interfejs — została stworzona przez studenta informatyki Uniwersytetu Claude Lacoursière, Emila Ernerfeldta.
Dostępna jest prezentacja YouTube: Phun – 2D physics sandbox, która prezentuje możliwości programu.
Phun dostępny jest za darmo (aktualna wersja, Beta 3.12, została wydana 24 lutego 2008 roku), ale nie jest udostępniony na wolnej licencji. Ściągnąć go można w wersji na Windows i na Linuksa. Wersja na Maca ma powstać wkrótce.