Syntensity jest otwartym projektem mającym na celu stworzenie platformy umożliwiającej szybkie i łatwe tworzenie gier i światów wirtualnych. Rozwijany jest w oparciu o otwarte oprogramowanie, takie jak Cube 2 / Sauerbraten, Google V8, Python i inne. Silnik udostępniany jest na licencji AGPL 3.0. Projekt rozwijają: dr Alon Zakai, znany jako kripken (lider i deweloper) oraz Gregor Koch (projektowanie i tworzenie grafiki).
Nazwa projektu powstała poprzez połączenie słów synthesis oraz intensity, które można zinterpretować jako tworzenie wciągających gier. Syntensity zostało napisane głównie w C++ oraz Pythonie i jest dostępne dla platformy Windows oraz Linux (wersja dla MacOS X może powstać kiedy znajdzie się dla niej opiekun). Logika gry tworzona jest w języku JavaScript co znacząco ułatwia to zadanie i obniża próg wymaganej wiedzy. Do tworzenia map używany jest edytor bazujący na tym znanym z projektu Cube 2 / Sauerbraten.
Niedawno projekt wzbogacił się o prototyp wtyczki umożliwiającej uruchamianie gier w przeglądarkach internetowych. Ma on pewne ograniczenia i do tej pory został przetestowany jedynie na systemie Linux.
Pobierz Syntensity.
Wiki projektu.
Prezentacja projektu (format PDF).
- Dr Alon Zakai (‘kripken’): Project leader and software development
- Gregor Koch