Artykuł sponsorowany
W poszukiwaniu coraz to bardziej zaawansowanych sposobów, dzięki którym kontakt pomiędzy wytwórcami oraz sprzedawcami różnych produktów, a ich klientami, staje się jak najpełniejszy i najbardziej efektywny, warto skorzystać z systemu CRM, który sprawdza się w takich przypadkach w stu dziesięciu procentach.
- CRM – co to takiego?
- Multum zastosowań
- Najlepsze rozwiązanie – CRM
CRM – co to takiego?
Skrót CRM pochodzi od pierwszych liter angielskiego sformułowania „customer relationship management”, które określa zarządzanie relacjami z obecnymi i przyszłymi naszymi klientami, przy pomocy całego zbioru procedur, zadań oraz narzędzi, które mają ów proces uczynić przejrzystym i jak najbardziej wydajnym, tak by zoptymalizować nasze przyszłe wyniki. System ów archiwizuje wszelkie doświadczenia wynikające z dotychczasowego sposobu postępowania, dzięki czemu staje się swoistą „pamięcią firmy”, niezależną od pracowników, jak i odbiorców produktów, czy usług. Dzięki wielokierunkowym analizom, których na bieżąco dokonuje system CRM, zbierając tysiące fragmentarycznych danych, możemy dowiedzieć się, jakie są spodziewane modele zachowań klientów w przyszłości, co pozwala nam przewidywać np. potecjalny zysk lub straty w naszym biznesie.
Multum zastosowań
System ów ma wiele możliwości zastosowań na poziomach, o których do niedawna nam się nawet nie śniło. Dzięki temu rozwiązaniu możemy przesyłać konkretne polecenia na różne szczeble zarządzania, a system powiadomi nas o ich odebraniu, czy też przypomni o zbliżającym się terminie ich wykonania. Przygotowuje on także zintegrowane raporty, np. sprzedaży, dzięki czemu możemy na bieżąco interweniować, gdy coś przebiega nie po naszej myśli. Pomoże nam także przewidywać potrzeby naszych klientów oraz przygotowywać o wiele bardziej spersonalizowane oferty końcowe, niż czynimy to obecnie.
Najlepsze rozwiązanie – CRM
Różne wersje systemu są dostępne w sieci – warto go jednak dopasować do konkretnych potrzeb, korzystając z usług specjalistycznych firm, które są w stanie sprostać najbardziej skomplikowanym problemom poszczególnych kontrahentów. Uzyskamy wówczas gwarancję, że system będzie jak najpełniej wspierał nasze potrzeby. System jest także przyjazny nowym przepisom RODO, gdyż na każdym poziomie możemy uregulować dostęp do danych, dotyczących pracowników czy kontrahentów, dzięki czemu nikt niepowołany nie będzie mógł przeglądać informacji wrażliwych. Można go także zintegrować z innymi, istniejącymi już aplikacjami, co pozwoli nam na uzyskanie o wiele lepszych efektów końcowych – będą one bardziej spójne oraz obejmą szersze spektrum każdej załatwianej sprawy. Korzystając z CRM, zarówno w firmie niewielkiej, jak i potężnym przedsiębiorstwie, mamy dobre widoki na przyszłość.