Kategorie:
39

Szwecja przegłosowała podsłuchiwanie

Na początku czerwca jak bumerang powróciła ustawa dająca większą władzę rządowi szwedzkiemu. Jeżeliby przeszła, Szwecja mogłaby podsłuchiwać swoich obywateli. Tydzień później została przegłosowana.

W środę szwedzki parlament przegłosował ustawę liczbą głosów 143 przeciwko 138. Pomimo drobnych zmian, które zostały wprowadzone do ustawy, jej krytycy nadal są z niej niezadowoleni.
Prawo wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2009. Specjalna Instytucja Obrony Narodowej (FRA) będzie miała za zadanie nagrywać wszelką aktywność internetową oraz telefoniczną, która wychodzi poza granice kraju. Według obecnego prawa FRA ma możliwość kontrolować jedynie komunikację wojskową. Problem istnieje w przypadku, gdy serwery wysyłające wiadomości znajdą się za granicą. By móc stwierdzić, czy komunikacja przekroczyła granice, konieczne będzie kontrolowanie wszystkich wiadomości wychodzących z tego serwera.
Według Ministra Obrony kontrola wiadomości jest potrzebna w obecnych, zmieniających się czasach, gdy komunikacja odbywa się po światłowodach.

W przeciwieństwie do policji, FRA nie będzie potrzebowała zgody sądu na inwigilację.

Więcej informacji: http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=0...3&from=rss

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

86 komentarzy

zwiń wątek hallowed by the name  22 czerwca 2008 o godz. 11:51 #
Gravatar

Dobre ;)

Naszym pOsłom proponuję wprowadzić ustawowy nakaz instalowania w domu kamer i podłączania ich do sieci inwigilacyjnej.

Oczywiście to wszystko dla wspólnego dobra, w interesie narodu, by żyło się lepiej.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  22 czerwca 2008 o godz. 12:10 #
Gravatar

Pamiętaj że obrażając posłów obrażasz po prostu całe społeczeństwo — bo to ono wybiera swoich reprezentantów. Ot, taka uwaga.

zwiń wątek quest  22 czerwca 2008 o godz. 12:30 #
Gravatar

Michuk, a jak inaczej eufemistycznie można nazwać panów, którzy realizują antyutopię Orwella? A jak można nazwać elektorat tych panów?

zwiń wątek sprae  22 czerwca 2008 o godz. 13:05 #
Gravatar

Małpami

 
zwiń wątek Memphis  22 czerwca 2008 o godz. 13:48 #
Gravatar

To to w Szwecji tą ustawę wprowadzili, czy w Polsce?

 
 
zwiń wątek redbaron  22 czerwca 2008 o godz. 12:46 #
Gravatar

Nie całe społeczeństwo, tylko system, który daje menelom spod budki z piwem prawo "decydowania" o kształcie państwa. Tacy byli już w starożytnym Rzymie i popierali każdego, kto dał im "chleba i igrzysk".

zwiń wątek spinnaker  22 czerwca 2008 o godz. 14:13 #
Gravatar

Jako przedstawiciel społeczeństwa mam pełne prawo do krytyki, zwłaszcza, że uczestniczyłem w wyborach i dałem im mandat na wykonywanie zawodu polityka. Mam więc pełen przywilej by nazwać polityka osłem, czy małpą. W innej sytuacji są ci, którzy nie uczestniczyli w wyborze tego zwierzyńca. Im prawo krytyki nie przysługuje.

 
zwiń wątek trasz  22 czerwca 2008 o godz. 15:59 #
Gravatar

Niby dlaczego? Kazdy ma prawo mowic co mysli, z czego wynika, ze kazdy ma prawo krytykowac cokolwiek.

 
zwiń wątek Leetux  22 czerwca 2008 o godz. 17:18 #
Gravatar

Nie zgadzam się z takim podejściem. A więc jeśli nie zagłosuję w wyborach, bo żadna partia nie spełnia moich oczekiwań czy też uważam że kto by nie rządził, i tak będzie rządził tak samo źle [a z tym chyba prawie każdy się zgodzi...], to jestem małpą bo nie uczestniczyłem w wyborze tego zwierzyńca? A jeśli zagłosuję to mam do wyboru tylko takich osłów, i nie dość, że głosuję wbrew sobie, to jeszcze znowu jestem małpą, bo należę do elektoratu tych panów. Wychodzi na to że 100% polskiego społeczeństwa to małpy. Mam nadzieję że Partia Piratów zdąży wejść do następnych wyborów parlamentarnych [w których akurat będę mógł już głosować], to może jednak jakoś wyminę zaliczenie się do zwierzyńca.

 
zwiń wątek BeCe  22 czerwca 2008 o godz. 19:45 #
Gravatar

Możesz zawsze oddać nieważny głos, to przynajmniej będzie widać ile ludzi nie idzie na wybory tak jak ty, bo uważa, że nie ma na kogo głosować i może jak będzie ich wystarczająco wiele, to ktoś zobaczy, że warto stworzyć jakąś alternatywę, bo jest dla kogo. Inaczej nie wiadomo, czy połowa uprawnionych nie poszła głosować bo nie wie dlaczego, czy dlatego, że uważają, że wszystko im się należy, a sami nawet tyłka raz na jakiś czas nie chcą ruszyć, żeby się zainteresować i oddać głos.

 
zwiń wątek LM  24 czerwca 2008 o godz. 13:18 #
Gravatar

Głosy nieważne są liczone jedynie w lokalach wyborczych. Ogólnokrajowej statystyki nie ma.

Moim zdaniem słuszne by było, aby głosy nieważne (np.: puste) przekładały się na nieobsadzone miejsca w parlamencie. Inaczej społeczeństwo nie ma dźwigni do przyciśnięcia posłów – wyborca chciał, nie chciał a zawsze wataha w tej samej liczbie siedzi u koryta.

 
 
zwiń wątek bies  22 czerwca 2008 o godz. 15:47 #
Gravatar

Wypraszam sobie, nie głosowałem na żadnego z tych idiotów. Proszę też nie łączyć mnie ze ,,społeczeństwem'' które na tych kretynów głosowało.

 
zwiń wątek szatox (ktoś)  22 czerwca 2008 o godz. 17:55 #
Gravatar

Michuk, jest tylko jeden drobny problem. Ci, którzy się pchają do władzy na ogół się tam nie nadają. Nawet nie ma z pośród kogo wybierać, a głosowania, to częściowo manipulacje, a częściowo mniejsze zło.

BTW, jak sobie radzi Partia Piratów? Mają spisane cele i mogą już startować w następnych wyborach?

 
zwiń wątek hallowed by the name  23 czerwca 2008 o godz. 1:42 #
Gravatar

"Pamiętaj że obrażając posłów obrażasz po prostu całe społeczeństwo — bo to ono wybiera swoich reprezentantów. Ot, taka uwaga."

Mam posypać głowę popiołem i wybrać się na pielgrzymkę do Torunia?

Swoją wypowiedziom obraziłem tylko osły, które wcale nie są takie głupie jak je ludzie malują. Dlatego skorzystam z okazji i przeproszę wszystkie osły za to, że przypisałem im głupotę polityków. Więcej tego nie będę robił.

 
 
 
zwiń wątek Albi  22 czerwca 2008 o godz. 19:33 #
Gravatar

bies: Zatem na kogo głosowałeś, hm? A może na wybory w ogóle się nie udałeś, oddając głos małpom i pozwalając im za siebie decydować?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek kat  22 czerwca 2008 o godz. 20:02 #
Gravatar

Albi, w Polsce jest wiecej partii niz PO,PIS, SLD czy PSL. Ja oddalem glos na partie, ktora sie nie dostala, a ktorej program jest mi najblizszy. BTW, czy w takim wypadku moge krytykowac, czy nie moge? (zart)

zwiń wątek spinnaker  22 czerwca 2008 o godz. 20:24 #
Gravatar

I tu kolega doszedł do sedna sprawy.

 
 
zwiń wątek bies  22 czerwca 2008 o godz. 23:53 #
Gravatar

Żadna wielka tajemnica, na UPR. A gdybym się nie udał misiu puszysty to nic Ci do tego. To nie jest żaden ,,obywatelski obowiązek'' tylko przywilej.

zwiń wątek mdh160  23 czerwca 2008 o godz. 18:09 #
Gravatar

W poprzednich wyborach UPR nie startowała. Byli tylko ludzie z UPR na liście Komitetu Wyborczego Ligi Polskich Rodzin. Ja dziękuję za taki UPR hahahaha :D

zwiń wątek tomek  23 czerwca 2008 o godz. 18:47 #
Gravatar

Lepsze to niż liberałowie z PO.

 
zwiń wątek mdh160  23 czerwca 2008 o godz. 18:48 #
Gravatar

Nie.

 
 
 
 
zwiń wątek vries  23 czerwca 2008 o godz. 7:38 #
Gravatar

Jak ja kocham dyskusje polityczne… Zacznijmy od tego, że nie głosowaliśmy za Szwedów. W Szwecji ludzie zrzekają się pewnej niezależności na rzecz państwa w zamian za bezpieczeństwo (co dla nas jest niepojęte) i możliwe, że nawet Szwedzi zgodziliby się na inwigilację. Szwedzkim politykom jedno trzeba przyznać – są uczciwi. A to nie dlatego, że jest tam jakiś wspaniały system antykorupcyjny (ale fakt, to prawda), ale dlatego, że w Szwecji nie ma publicznego przyzwolenia na naginanie prawa do swoich potrzeb (np. dymisjonowano minister finansów, bo jeździła taksówką za PUBLICZNE pieniądze. U nas latają helikopterami). W Polsce to wręcz naturalne, że polityk jest nieuczciwy. Nie widzę jakoś masowych protestów przeciwko marnotrawstwu (bo nie jest to bezpośrednio w czyimś interesie). Sorry, sami tworzycie takie państwo. A ci, którzy nie głosują niestety nie mogą umyć od tego rączek, bo wiedzą jaki będzie wynik wyborów i nie robią nic żeby to zmienić. Polak potrafi tylko narzekać, a ruszyć swoich czterech liter, by zrobić coś w kierunku, by wszystkim (nie tylko sobie) było lepiej, to niestety się nie kwapi. Polska demokracja jest kiepska, bo Polacy to kiepskie społeczeństwo. I rację ma michuk, mówiąc, że obrażając polityków obrażamy również cały naród. Pytanie brzmi, czy on na to przypadkiem nie zasługuje?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mdh160  23 czerwca 2008 o godz. 18:23 #
Gravatar

"A ci, którzy nie głosują niestety nie mogą umyć od tego rączek, bo wiedzą jaki będzie wynik wyborów i nie robią nic żeby to zmienić"

Bo tobie się wydaje, że jak zagłosuję na mniejsze zło, to to niby coś zmieni… Zło to zło.

 
 
zwiń wątek rhino  23 czerwca 2008 o godz. 10:57 #
Gravatar

Jak już tu gdzieś pisałem, Szwecja ma problem i to bardzo duży. Takie pomysły nie biorą się w końcu znikąd i bez powodu. Na pewno trudno sobie wyobrazić to ludziom, którzy wciąż postrzegają ten kraj w kategorii wielu mitów, ale prawda jest taka, że tamtego kraju opiewanego w mitach i legendach już coraz bardziej nie ma. Nawet słynne liberalne podejście szwedzkiej szkoły do ucznia się zmienia, a ten z pozoru niewinny przykład już może świadczyć o skali problemu.

Nie wiem jakie jest zdanie zwykłego przeciętnego Szweda o tym nowym prawie, bo tak naprawdę to jest najważniejsze. Szwedzi być może dalej chcą żyć w kraju, w którym mogą się czuć bezpiecznie pod czujną opieką państwa, ale mogą nie zauważyć lub nawet nie chcieć zrozumieć, że na tym można więcej przegrać niż zyskać. Zwłaszcza że zysków nie będzie praktycznie już żadnych, bo zbyt wiele rzeczy w Szwecji nieodwracalnie się zmieniło.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek vries  23 czerwca 2008 o godz. 12:35 #
Gravatar

Oczywiście twoje stwierdzenie poparte jest jakimiś faktami? Bo wzrost gospodarczy Szwecja ma przyzwoity, a i w zestawienia dotyczących konkurencyjności zajmuje wysokie noty. Edukacja podstawowa i średnia jest najwyższej klasy (1 miejsce w statystykach Unicefu). Ze szkolnictwem wyższym nie wiem jak jest, ale pewnie nie aż tak kiepsko (mają uniwerki w pierwszej 100-tce najlepszych. Dla porównania najlepszy polski zajmuje 393 miejsce). Że Szwedzi nie chcą żyć w liberalnym państwie to chyba nie jest problem o ile cały ich system działa.

zwiń wątek trasz  23 czerwca 2008 o godz. 12:42 #
Gravatar

Szwedzi _zyja_ w liberalnym panstwie, i omawiana zmiana w prawie nijak tego nie zmienia, ani nawet nie jest z liberalizmem zwiazana – liberalizm dotyczy tego, co jest dozwolone, a nie tego, jak sie egzekwuje zakazy. Co najwyzej mozna powiedziec, ze Szwedzi nie maja manii przesladowczej na punkcie swoich sluzb. Nie dziwie im sie, tez nie mam. Chca podsluchiwac, prosze bardzo; dopoki nic nie wycieknie – a doswiadczenie uczy, ze ryzyko wycieku jest bliskie zeru – moga sobie sniffowac do woli.

zwiń wątek vries  23 czerwca 2008 o godz. 13:36 #
Gravatar

Hmm… może źle zrozumiałem. Ale najczęściej wszelkie ataki na Szwecję przeprowadzają liberałowie gospodarczy, którzy zarzucają systemowi tego kraju nadmierną opiekuńczość (która jest odzwierciedlana przez redystrybucję dóbr i usług i w związku z tym wysokimi podatkami). Faktycznie bywa, że państwo bywa nadopiekuńcze i wprowadza tam takie prawa, że tylko za głowę się chwytać. Jak dla mnie to nie jest problem, póki jest dla tego akceptacja. Jeśli mówisz o liberalizmie kulturowym, to oczywiście masz rację (aczkolwiek wolność osobista w niektórych rejonach jest ograniczona. Co niekoniecznie jest złe.). Ale ja myślałem raczej o liberalizmie gospodarczym piszac, że Szwedzi nie chcą żyć w państwie liberalnym.

 
zwiń wątek trasz  23 czerwca 2008 o godz. 23:46 #
Gravatar

Zasadniczo liberalizm/konserwatyzm dzieli sie na dwie sfery – gospodarcza i swiatopogladowa. Nie pamietam teraz, kto to wymyslil, ale obserwacja wyglada tak: do swoich pogladow w sferze swiatopogladowej jestesmy bardziej przywiazani, niz gospodarczej. Innymi slowy, jesli mamy liberalne poglady na gospodarke i liberalny swiatopoglad, to o wiele trudniej bedzie nam zmienic to drugie niz to pierwsze. Analogicznie bardziej bedzie nas razil konserwatywny swiatopoglad niz antyliberalna (celowo nie uzywam okreslenia "konserwatywna", bo to roznie mozna w tym przypadku interpretowac) gospodarka.

Wracajac do tematu – mnie osobiscie cznia to, czy podatku place 19%, czy 30% (gospodarka), dopoki moge robic, co mi sie podoba (swiatopoglad).

 
 
zwiń wątek rhino  23 czerwca 2008 o godz. 15:51 #
Gravatar

@vries

Oczywiście twoje stwierdzenie poparte jest jakimiś faktami?

Być może wyłącznie prasowymi, ale wieści ze Szwecji są coraz bardziej intrygujące. Warto poszukać. Relacje ludzi, którzy tam mieszkają także. W końcu np. problem z terroryzmem w Szwecji nie wziął się z powietrza, gorzej, wygląda na to, że szwedzki rząd i obywatele są naprawdę zaniepokojeni.

Bo wzrost gospodarczy…

Szwedzka gospodarka i szkolnictwo nie mają nic wspólnego z tematem artykułu.

Że Szwedzi nie chcą żyć w liberalnym państwie to chyba nie jest problem o ile cały ich system działa.

Każdy system zawsze jakoś działa, czy to w USA czy Korei Północnej. System może czasem i warto korygować w wyniku różnych problemów gospodarczych, politycznych i społecznych, zawsze jednak pozostaje pytanie: jak bardzo i w którym kierunku?

zwiń wątek vries  23 czerwca 2008 o godz. 20:43 #
Gravatar

Czyli pomyliłem się do twoich intencji.

Kwestia terroryzmu daje lepszy pogląd na kwestię zaostrzenia bezpieczeństwa z podsłuchiwaniem rozmów włącznie. Ale to kwestia słabej weryfikacji emigrantów, a nie jakiejś filozofii rządzenia. Wraz z imigrantami do szwecji wkracza islam i oczywiście pewnie znajdą się jacyś ekstremiści szerzący ideologię "zepsutego zachodu". Chyba, że sugerujesz, ze jest to następstwo wspierania przez państwo laicyzacji społeczeństwa? Cóż problem imigrantów z Afryki i Azji dotyka większość państw europejskich. W Szwecji jest to sprawa chyba stosunkowo nowa. A Szwedzi są zaniepokojeni byle bzdurami (aczkolwiek to dość poważna sprawa), bo taka jest natura Szwedów. Szwecja miała swoje dokonania w wspieraniu bojówek w Afryce i Azji w latach 1960-80. To w sumie nie takie stare dzieje i mogą się odbić Szwecji czkawką.

Co do relacji szwedów będziesz mi musiał podać jakieś tematy przewodnie, bo nie bardzo wiem, czego szukać.

 
zwiń wątek rhino  23 czerwca 2008 o godz. 23:29 #
Gravatar

@vries

Kwestia terroryzmu daje lepszy pogląd na kwestię zaostrzenia bezpieczeństwa z podsłuchiwaniem rozmów włącznie.

W tym temacie na dyskusje wylano już morze atramentu…

Ale to kwestia słabej weryfikacji emigrantów, a nie jakiejś filozofii rządzenia.

Wydaje mi się, że nie masz racji. Bo polityka imigracyjna zawsze zależy od rządu i wartości jakimi się kieruje. Być może wyraźnie widać jak liberalne, poprawne pod każdym względem a nawet naiwne poglądy na to mieli Szwedzi.

Chyba, że sugerujesz, ze jest to następstwo wspierania przez państwo laicyzacji społeczeństwa?

… ?!

W Szwecji jest to sprawa chyba stosunkowo nowa.

To że o tym głośno się nie mówiło, nie oznacza, że problem nie narastał od dłuższego czasu. Kraj, w którym imigranci z zupełnie innych kręgów kulturowych i mentalności stanowią już 10% społeczeństwa nie pojawił się przecież wczoraj i siłą rzeczy staje się areną najróżniejszych konfliktów oraz obfitym polem na bujny wzrost różnych radykalizmów. Także wśród rodowitych Szwedów niestety, co przecież jeszcze niedawno wydawało się niemal niemożliwe.

Choć jeśli chodzi o "psucie" się dzieci, czy w Polsce, czy w Szwecji czy gdzie indziej w Europie i USA, ze względu na globalność i różnice w podejściu wygląda mi to niestety na wpływ naszej zachodniej kultury.

Szwecja miała swoje dokonania w wspieraniu bojówek w Afryce i Azji w latach 1960-80.

Nic o tym nie wiem. Ale nie wydaje mi się w tej chwili, by tak stare i zapomniane sprawy miały aż tak wielkie znaczenie dzisiaj.

będziesz mi musiał podać jakieś tematy przewodnie, bo nie bardzo wiem, czego szukać.

A to już naprawdę zależy co chcesz znaleźć, to kwestia wpisania odpowiednich haseł do wyszukiwarki i wybierania materiałów, które najbardziej pasują do poglądów. Z ciekawych rzeczy jakie w tej chwili mam pod ręką mogę np. podać adresy dwóch mocno antagonistycznych blogów:

http://social.salon24.pl (dość krytyczny)
http://szwecja11.blox.pl (ideologicznie (?!) proszwedzki)

 
zwiń wątek rhino  24 czerwca 2008 o godz. 0:01 #
Gravatar

@vries

Kwestia terroryzmu daje lepszy pogląd na kwestię zaostrzenia bezpieczeństwa z podsłuchiwaniem rozmów włącznie.

W tym temacie na dyskusje wylano już morze atramentu…

Ale to kwestia słabej weryfikacji emigrantów, a nie jakiejś filozofii rządzenia.

Wydaje mi się, że nie masz racji. Bo polityka imigracyjna zawsze zależy od rządu i wartości jakimi się kieruje. Być może wyraźnie widać jak liberalne, poprawne pod każdym względem a nawet naiwne poglądy na to mieli Szwedzi.

Chyba, że sugerujesz, ze jest to następstwo wspierania przez państwo laicyzacji społeczeństwa?

… ?!

W Szwecji jest to sprawa chyba stosunkowo nowa.

To że o tym głośno się nie mówiło, nie oznacza, że problem nie narastał od dłuższego czasu. Kraj, w którym imigranci z zupełnie innych kręgów kulturowych i mentalności stanowią już 10% społeczeństwa nie pojawił się przecież wczoraj i siłą rzeczy staje się areną najróżniejszych konfliktów oraz obfitym polem na bujny wzrost różnych radykalizmów. Także wśród rodowitych Szwedów niestety, co przecież do niedawna wydawało się niemal niemożliwe.

Choć jeśli chodzi o "psucie" się dzieci, czy w Polsce, czy w Szwecji czy gdzie indziej w Europie i USA, ze względu na globalność i różnice w podejściu wygląda mi to niestety na wpływ naszej zachodniej kultury.

Szwecja miała swoje dokonania w wspieraniu bojówek w Afryce i Azji w latach 1960-80.

Nic o tym nie wiem. Ale nie wydaje mi się w tej chwili, by tak stare i zapomniane sprawy miały aż tak wielkie znaczenie dzisiaj.

będziesz mi musiał podać jakieś tematy przewodnie, bo nie bardzo wiem, czego szukać.

A to już naprawdę zależy co chcesz znaleźć, to kwestia wpisania odpowiednich haseł do wyszukiwarki i wybierania materiałów, które najbardziej pasują do poglądów. Z ciekawych rzeczy jakie w tej chwili mam pod ręką mogę np. podać adresy dwóch mocno antagonistycznych blogów:

social.salon24.pl (dość krytyczny)

szwecja11.blox.pl (ideologicznie (?!) proszwedzki)

(post wysłany po raz drugi)

 
 
 
 
zwiń wątek BoBsoN  23 czerwca 2008 o godz. 18:08 #
Gravatar

"Ludzie, którzy dla tymczasowego bezpieczeństwa rezygnują z podstawowej wolności, nie zasługują ani na bezpieczeństwo, ani na wolność."

Benjamin Franklin

(ostatecznie tracą i jedno i drugie.)

Myślę, że tyle wystarczy za cały komentarz.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek vries  23 czerwca 2008 o godz. 21:51 #
Gravatar

Zabawne jest to, że Franklin napisał to do gubernatora, by ten przyjął warunki finansowe przysłania pomocy militarnej do walki z indiańskimi bojówkami i Francuzami od zgromadzenia (które chciało opodatkować kolonię). Czyli w kompletnie odwrotnym kontekście!

Ale hasło ładnie brzmi i nazwisko znane, więc czemu nie cytować…

zwiń wątek kat  23 czerwca 2008 o godz. 23:16 #
Gravatar

po pierwsze to nie byl komitet Ligi Polskich Rodzin ( sprawdz dokladnie zanim cos napiszesz ) po drugie to byl komitet z ktorego listy startowaly trzy partie, m.in. UPR i zapewniam Cie, ze programu swojego nie zmienili. co do liberalow z PO – a ktory z nich to liberal?

zwiń wątek kat  23 czerwca 2008 o godz. 23:18 #
Gravatar

nie wiem czemu w tym miejscu umiescil mi komentarz, to mialo byc do mdh160 23 czerwca 2008 o godz. 18:09

 
zwiń wątek mdh160  23 czerwca 2008 o godz. 23:39 #
Gravatar

Słonko, coś pomieszałeś. Kolega stwierdził, że w ostatnich wyborach głosował na partię UPR. Ja odpowiedziałem, że to niemożliwe, bo wtedy UPR nie startował w wyborach. Ludzie z tej partii startowali z Komitetu Wyborczego Ligi Polskich Rodzin, razem z Giertychami i Jurkami. Sprawdzać nie muszę, bo to dobrze wiem, a i ty możesz się dowiedzieć stąd:

wybory2007. pkw. gov. pl/SJM/PL/KOMITETY/index. htm

 
 
 
 
zwiń wątek ridley  25 czerwca 2008 o godz. 15:55 #
Gravatar

Skoro u nas jest wszystko zakazane, to internet powinien też byc zakazany.A ile policjantow ma w domu piraty – ciekawe.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ridley  25 czerwca 2008 o godz. 15:57 #
Gravatar

Skoro u nas jest wszystko zakazane, to internet powinien też byc zakazany.A ile policjantow ma w domu piraty – ciekawe.A i ciekawe copowiecie na dzialanie jednej z kancelarii prawniczych w Warszawie, bo mnie sie to nie podoba.Polska Partia Piratów powinna zając stanowisko w tej sprawie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rosario Krakowiak  17 marca 2011 o godz. 15:10 #
Gravatar

I’d be inclined to admit with you one this subject. Which is not something I usually do! I really like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to speak my mind!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek price 1  18 marca 2011 o godz. 15:21 #
Gravatar

I am impressed, I will need to say. Genuinely hardly at any time do I encounter a blog site which is the two educative and entertaining, and let me let you know, you’ve hit the nail about the head. Your considered is remarkable; the situation is something that not ample individuals are chatting intelligently about. I’m really blissful that I stumbled all through this in my look for one factor referring to this

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Celine Arend  19 marca 2011 o godz. 3:00 #
Gravatar

It is the best time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you few interesting things or advice. Maybe you could write next articles referring to this article. I desire to read even more things about it!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Shanti Moehr  8 kwietnia 2011 o godz. 21:54 #
Gravatar

I’d come to clinch the deal with you here. Which is not something I typically do! I love reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Dirk Ibanez  12 kwietnia 2011 o godz. 2:11 #
Gravatar

Howdy! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a marvellous job!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christian County Fire Departments  12 kwietnia 2011 o godz. 2:44 #
Gravatar

You made some interesting points in this post. I’ve done a lot of searching on the topic and think most people will agree with your article. Thanks, Christian County Fire Departments

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car insurance reviews  12 kwietnia 2011 o godz. 3:19 #
Gravatar

While I tend to agree with the post I sincerely believe that car insurance has become too complex for the average policy holder. Just like any important purchase however you must perform due diligence and research the companies before you purchase.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HCG Drops  12 kwietnia 2011 o godz. 3:41 #
Gravatar

Thanks for your post. My partner and i have continually observed that a lot of people are eager to lose weight since they wish to appear slim along with attractive. However, they do not continually realize that there are many benefits to losing weight in addition. Doctors claim that fat people experience a variety of diseases that can be instantly attributed to their excess weight. The good news is that people who are overweight and also suffering from different diseases are able to reduce the severity of their own illnesses by simply losing weight. It is easy to see a progressive but marked improvement in health as soon as even a small amount of losing weight is attained.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Local Tutor  12 kwietnia 2011 o godz. 4:07 #
Gravatar

I intended to put you one tiny remark just to say thanks a lot yet again for your personal spectacular basics you’ve documented here. This is pretty open-handed with you giving extensively precisely what many of us could have distributed as an electronic book in making some money for themselves, especially considering the fact that you could have done it in case you desired. These tricks also worked to provide a great way to fully grasp that other people have the identical passion much like my very own to know the truth whole lot more with regard to this issue. I think there are millions of more pleasant times ahead for individuals who find out your website.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Diabetes Testing Strips  12 kwietnia 2011 o godz. 4:32 #
Gravatar

You have some helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten kaufen  12 kwietnia 2011 o godz. 5:05 #
Gravatar

Searching more to be able to something like this…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Incorporated Village of Williston Park  12 kwietnia 2011 o godz. 5:22 #
Gravatar

Having just been looking for useful blog posts for the research project I’ve been working on when I happened to find yours. Thanks for this helpful material! — Incorporated Village of Williston Park

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Beat Maker  12 kwietnia 2011 o godz. 6:12 #
Gravatar

Hey there this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding experience so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Scanned Negatives  12 kwietnia 2011 o godz. 6:46 #
Gravatar

Great post, I just bookmarked your site and I’ll definitely return again. -Scanned Negatives

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wii Cheats  12 kwietnia 2011 o godz. 8:36 #
Gravatar

A recent development in the Wii homebrew scene possesses enabled the capability that will extract these virtual unit games as. WAD files and by making use of some software, install them onto alternative Wii consoles without going through the Wii shop channel and without paying.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vakantiehuis beieren  12 kwietnia 2011 o godz. 9:43 #
Gravatar

I believe the film was given a normal comedy level budget but they certainly seem to have made clever use of it with some impressive special effects.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Anti Aging  12 kwietnia 2011 o godz. 10:40 #
Gravatar

Simillar to every organ in the body, our skin ages – absolutely faster if stress is around the equation.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vlc player download  12 kwietnia 2011 o godz. 11:01 #
Gravatar

Just about all feelings as well as idealogy aside, I think it’s the potential to be one of your better works, might you keep producing this kind of quality in your long term writing. Thanks so much.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 13:32 #
Gravatar

I just stumbled on your blog when i was lookng on Google. I have to say that the knowledge here was the most complet that I found anyplace. I am definitly bookmarkin this to be bck and read later

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blog  12 kwietnia 2011 o godz. 14:41 #
Gravatar

This web page is awesome. Since i continuously hit upon new things & totally different these. Info of which records.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Carlene Mccane  12 kwietnia 2011 o godz. 14:52 #
Gravatar

Great post, I just bookmarked your site and I’ll definitely return in the future. -Carlene Mccane

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Celestina Mackin  12 kwietnia 2011 o godz. 15:28 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Animal Games  12 kwietnia 2011 o godz. 15:45 #
Gravatar

We select our joys and sorrows long before we experience them.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet  12 kwietnia 2011 o godz. 16:55 #
Gravatar

Hi would you mind sharing which blog platform you’re using? I’m going to start my own blog soon but I’m having a difficult time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique. P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!coach outlet online

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car detail equipment  12 kwietnia 2011 o godz. 17:59 #
Gravatar

Great blog. Lots of blogs like yours cover subjects that can’t be found in magazines and newspapers. I don’t know how we got by 12 years ago with just newspapers and magazines.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 kwietnia 2011 o godz. 18:32 #
Gravatar

Generally I don’t post on blogs… I would like to express that this publish really pressured me to take action!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Andrew A. Sailer  12 kwietnia 2011 o godz. 18:39 #
Gravatar

Didn’t know that the right would be that ridiculous but you know sometimes thats what happens and has to happen for you to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek mitsubishi eclipse for sale in ohio  12 kwietnia 2011 o godz. 19:15 #
Gravatar

Good story once again! I am looking forward for more updates=)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Clara A. Wade  12 kwietnia 2011 o godz. 19:48 #
Gravatar

Valuable

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car detail supplies  12 kwietnia 2011 o godz. 20:13 #
Gravatar

Great site here. Lots of websites like yours cover subjects that just aren’t covered by magazines. I don’t know how we got on 12 years ago with just magazines and newspapers.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Clayton Sturtevant  12 kwietnia 2011 o godz. 20:47 #
Gravatar

Thanks for the article. Can you please send me few more ideas about this, I am really a fan of your blog. Thanks, Clayton Sturtevant

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek grav  12 kwietnia 2011 o godz. 20:52 #
Gravatar

I tried taking a look at your blog in my cellphone and the page layout doesnt seem to be correct. Might wanna check it out on WAP as well as it seems most mobile phone layouts are not really working with your web site.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek loan officer  12 kwietnia 2011 o godz. 21:46 #
Gravatar

Men have traditionally been not as likely to seek medical attention than women, especially for minor difficulties which often serve as warning signs for further serious underlying illness.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 kwietnia 2011 o godz. 21:48 #
Gravatar

Search engine marketing wants a good search engine optimizer plan. Just one in every of these methods can make a giant distinction in your websites position and company your web site brings you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driving instructor training uk  12 kwietnia 2011 o godz. 21:54 #
Gravatar

How do you fancy becoming your individual boss, selecting your personal operating hours and meeting new persons every day? Would you like to make beneficial dollars and have the satisfaction of assisting individuals learn some thing new? It really is effortless to see why so many men and women from each walk of life need to be a driving instructor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Aquarium  13 kwietnia 2011 o godz. 0:45 #
Gravatar

Looking more in order to something like this particular…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gender predictor quiz  13 kwietnia 2011 o godz. 0:57 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Sabra Vondracek  13 kwietnia 2011 o godz. 0:59 #
Gravatar

This was a truly really excellent publish. In theory I’d prefer to create like this also getting time and actual effort to make a great piece of writing but what can I say I procrastinate alot and by no means appear to obtain some thing done.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  13 kwietnia 2011 o godz. 1:21 #
Gravatar

Congratulations on possessing certainly certainly one of one of the subtle blogs Ive arrive throughout in a while! Its just wonderful how a lot you’ll have the ability to consider away from a factor principally merely because of how visually gorgeous it is. Youve place collectively an amazing weblog web site house –nice graphics, movies, layout. That is actually a should-see website!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  13 kwietnia 2011 o godz. 3:57 #
Gravatar

Many thanks for posting this, It?s just what I was researching for on bing. I?d a lot relatively hear opinions from an individual, slightly than a company internet page, that?s why I like blogs so significantly. Many thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Opal Marshall  13 kwietnia 2011 o godz. 4:42 #
Gravatar

There is definitely a ton to know about this. I think you made some wonderful points in this post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Deandra Hubka  13 kwietnia 2011 o godz. 5:35 #
Gravatar

I’m typically to running a blog and i really respect your content. The article has really peaks my interest. I’m going to bookmark your website and keep checking for new information.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Nikon Scopes  13 kwietnia 2011 o godz. 6:31 #
Gravatar

I would like to convey my love for your kindness in support of people who really need help on this particular situation. Your very own dedication to passing the solution around had been extraordinarily powerful and has continuously enabled those just like me to realize their dreams. Your new informative instruction means this much to me and far more to my office colleagues. Thanks a ton; from all of us.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Przewozy Autokarowe  13 kwietnia 2011 o godz. 10:38 #
Gravatar

Fantastic web site. Lots of helpful info here. I’m sending it to several buddies ans also sharing in delicious. And naturally, thanks for your sweat!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek british coins  13 kwietnia 2011 o godz. 12:30 #
Gravatar

British Sovereigns are highly valed due to their historical and cultural character. Collectors love sovereigns plus they can have tremendous numismatic value due to their history and rarity.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Limuzyny Gdynia  13 kwietnia 2011 o godz. 12:46 #
Gravatar

Thanks for the post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  13 kwietnia 2011 o godz. 14:34 #
Gravatar

I know this isn’t precisely on topic, however i’ve a web page using the identical program as well and i am getting troubles with my comments displaying. is there a setting i’m missing? it’s potential you may help me out? thanx.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia