• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Targetowanie odbiorców – poradnik dla początkujących
Home
Technologie

Targetowanie odbiorców – poradnik dla początkujących

osnews Technologie 0 comments

Artykuł sponsorowany

Targetowanie nie tylko pozwala dotrzeć do grupy docelowej, ale również zoptymalizować wydatki na kampanię reklamową. Nawet najbardziej dopracowana reklama nie będzie skuteczna, jeżeli trafi do nieodpowiednich odbiorców. Czym tak naprawdę jest targetowanie i jakie są jego rodzaje?

Co to jest targetowanie grupy docelowej?

Najprościej mówiąc, targetowanie to optymalny wybór odbiorców, posiadających wspólne cechy czy preferencje. Ma na celu dotarcie do potencjalnych klientów, którzy w największym stopniu mogą być zainteresowani danym produktem lub usługą. Od doboru odpowiednich kryteriów zależeć będzie sukces reklamy, w tym większy poziom konwersji czy zbudowanie świadomości marki w oczach klienta. Bazę odbiorców warto podzielić na segmenty, a następnie spersonalizować przekaz reklamowy, aby był jeszcze bardziej efektywny.

Najważniejsze kryteria targetowania

Zanim przystąpimy do tworzenia kampanii reklamowej, należy stworzyć profil idealnego klienta, do którego chcemy dotrzeć. Jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę podczas realizacji kampanii jest demografia. Targetowanie demograficzne sprowadza się do segmentacji grupy docelowej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie czy wysokość dochodów.

Wyróżniamy również targetowanie behawioralne, czyli dobieranie odbiorców na podstawie ich zachowania w sieci. Przykładowo, monitorując aktywność użytkownika w sklepie internetowym tworzony jest jego profil, a następnie wyświetlane są mu odpowiednie reklamy.

Kolejnym kryterium jest targetowanie kontekstowe, które polega na rozmieszczaniu reklam w sieci, zgodnie z zainteresowaniami odbiorców. Przykładowo można wyświetlać reklamy akcesoriów dla sportowców na portalach tematycznie powiązanych ze sportem.

Warto również ustalić obszar, gdzie znajduje się nasza grupa docelowa. Może to być kraj, region, województwo czy miejscowość. Targetowanie demograficzne daje także możliwość wykluczania regionów np. cała Polska z wykluczeniem Pomorza. Tworząc kampanie reklamowe warto korzystać z nowoczesnych rozwiązań, które dają duże możliwość segmentacji bazy klientów i wysyłania spersonalizowanych reklam. Jednym z nich są powiadomienia push (https://push-ad.com/), czyli małe okienka, wyświetlające się ściśle dopasowanym odbiorcom z poziomu przeglądarki.

  • Tags
  • targeting
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Dobry aparat w smartfonie – na co zwrócić uwagę podczas zakupu?
Poprzedni wpis Analiza dająca lepszą pozycję w wyszukiwarce

Warto przeczytać

Technologie

I co z tymi ciasteczkami?

Jakiś czas temu rząd zaczął grzebać w Prawie Telekomunikacyjnym w zakresie ochrony prywatności...

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.