Artykuł sponsorowany
Targetowanie nie tylko pozwala dotrzeć do grupy docelowej, ale również zoptymalizować wydatki na kampanię reklamową. Nawet najbardziej dopracowana reklama nie będzie skuteczna, jeżeli trafi do nieodpowiednich odbiorców. Czym tak naprawdę jest targetowanie i jakie są jego rodzaje?
Co to jest targetowanie grupy docelowej?
Najprościej mówiąc, targetowanie to optymalny wybór odbiorców, posiadających wspólne cechy czy preferencje. Ma na celu dotarcie do potencjalnych klientów, którzy w największym stopniu mogą być zainteresowani danym produktem lub usługą. Od doboru odpowiednich kryteriów zależeć będzie sukces reklamy, w tym większy poziom konwersji czy zbudowanie świadomości marki w oczach klienta. Bazę odbiorców warto podzielić na segmenty, a następnie spersonalizować przekaz reklamowy, aby był jeszcze bardziej efektywny.
Najważniejsze kryteria targetowania
Zanim przystąpimy do tworzenia kampanii reklamowej, należy stworzyć profil idealnego klienta, do którego chcemy dotrzeć. Jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę podczas realizacji kampanii jest demografia. Targetowanie demograficzne sprowadza się do segmentacji grupy docelowej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie czy wysokość dochodów.
Wyróżniamy również targetowanie behawioralne, czyli dobieranie odbiorców na podstawie ich zachowania w sieci. Przykładowo, monitorując aktywność użytkownika w sklepie internetowym tworzony jest jego profil, a następnie wyświetlane są mu odpowiednie reklamy.
Kolejnym kryterium jest targetowanie kontekstowe, które polega na rozmieszczaniu reklam w sieci, zgodnie z zainteresowaniami odbiorców. Przykładowo można wyświetlać reklamy akcesoriów dla sportowców na portalach tematycznie powiązanych ze sportem.
Warto również ustalić obszar, gdzie znajduje się nasza grupa docelowa. Może to być kraj, region, województwo czy miejscowość. Targetowanie demograficzne daje także możliwość wykluczania regionów np. cała Polska z wykluczeniem Pomorza. Tworząc kampanie reklamowe warto korzystać z nowoczesnych rozwiązań, które dają duże możliwość segmentacji bazy klientów i wysyłania spersonalizowanych reklam. Jednym z nich są powiadomienia push (https://push-ad.com/), czyli małe okienka, wyświetlające się ściśle dopasowanym odbiorcom z poziomu przeglądarki.