Artykuł partnera
Strona internetowa jest wizytówką Twojej firmy, dlatego powinna być atrakcyjna wizualnie, spójna i łatwa w obsłudze. Musi nie tylko doskonale wyglądać, ale również dostarczać czytelnikom rzetelnych i konkretnych informacji. Tekst na stronie ma kluczowe znaczenie – pozwala klientom poznać markę, zachęca do zapoznania się z ofertą, a finalnie może prowadzić do zakupu. W tym artykule przedstawiliśmy najważniejsze zasady pisania tekstów na stronę WWW.
1. Odpowiedni podział tekstu
Istotną kwestią tekstu na stronę WWW jest zastosowanie odpowiednich nagłówków, które zapewniają lepsze pozycjonowanie i przejrzystość witryny. Tekst zawarty w nagłówkach może skutecznie przyciągnąć uwagę użytkownika. Kolejnym ważnym zabiegiem jest zadbanie o długość paragrafów. Podział tekstu na mniejsze części poprawi wygląd strony, a także ułatwi odbiór treści.
2. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe
Frazy kluczowe to hasła, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę w poszukiwaniu konkretnego zagadnienia. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe są niezbędne, aby Twoja strona była dobrze widoczna w Internecie. Jednak w jaki sposób wybierać słowa kluczowe, nie wydając na to ani złotówki? Z pomocą przychodzi Planer Słów Kluczowych od Google – najpopularniejsze narzędzie do wyszukiwania fraz. Skorzystaj z propozycji słów kluczowych i zamieść je w swoich tekstach. Pamiętaj jednak, że tekst musi być przede wszystkim przyjazny dla odbiorcy i nie może być przesadnie naszpikowany frazami.
3. Język korzyści
Język korzyści jest wykorzystywany w wielu branżach do wyeksponowania wartości towaru. Bardzo istotną kwestią jest akcentowanie zalet produktów lub usług, jednak samo opisywanie cech towaru nie wystarczy – suche dane nie przekonają do wydania pieniędzy. Daj klientowi powód do zakupu – coś, co zyska, gdy zdobędzie dany produkt. Użytkownik musi wiedzieć, jakie korzyści płyną z zakupu i dlaczego warto wybrać Twoją firmę.
4. Dostosowanie do grupy odbiorców
Trudno jest dostosować styl pisania, jeśli nie wiesz, kim są odbiorcy. Zanim zaczniesz określać grupę docelową, musisz dowiedzieć się, kto będzie zainteresowany produktami, które oferujesz. W tym celu pomocnym może się okazać Google Analitycs – narzędzie do identyfikowania grupy docelowej. Poprzez raporty o użytkownikach odwiedzających stronę internetową możesz zdobyć interesujące Cię informacje. Przeprowadzenie analizy danych dostępnych w Google Analitycs z pewnością pomoże Ci zdefiniować, kim jest statystyczny klient.
5. Poprawna pisownia
Tekst na stronę internetową powinien być wolny od błędów ortograficznych, językowych oraz stylistycznych. Artykuł z takimi skazami skutecznie odstrasza użytkowników. Język polski może czasem przysporzyć niemałych problemów z odgadnięciem, czy w danym miejscu powinniśmy postawić przecinek, czy też nie. To jednak nie sprawia, że możemy umieszczać w sieci teksty najeżone błędami. Jeśli czegoś nie wiemy, warto skorzystać z pomocy korektorów online, które sprawdzą, czy pisownia jest poprawna.
6. Prostota
Tworząc treści, pamiętaj o używaniu przystępnego języka i konstruowaniu krótkich, treściwych zdań. Tekst na stronę internetową musi być przejrzysty i zrozumiały dla każdego użytkownika. Zbyt długie zdania i skomplikowana terminologia skutecznie odstraszą potencjalnego klienta.
7. Indywidualny charakter
Teksty na stronę WWW powinny być oryginalne, ciekawe i unikatowe. Profesjonalne treści przekładają się na postrzeganie firmy jako eksperta w swojej branży. Tematy tekstów powinny być precyzyjnie dopasowane do charakteru działalności. Dostarczanie wartościowych treści sprawia, że firma jest postrzegana jako profesjonalna i rzetelna, co z kolei przekłada się na wzrost zainteresowania i większą sprzedaż.
Podsumowanie
Swoją stronę internetową posiada niemal każda firma. Internet pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dlatego warto poświęcić trochę czasu na stworzenie merytorycznych i unikalnych treści, które wypełnią witrynę. Przestrzeganie powyższych zasad z pewnością ułatwi Ci napisanie skutecznych tekstów na stronę internetową.