• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Telemarketing, czyli kto nas nęka niechcianymi telefonami
Home
Marketing
Reklama

Telemarketing, czyli kto nas nęka niechcianymi telefonami

osnews Marketing, Reklama, Technologie 0 comments

Są wszędzie, towarzyszą nam codziennie, pomagają w załatwieniu różnych spraw, umawiają do lekarza, załatwiają dostawę pizzy, przysyłają taksówkę, sprzedają, rozpatrują nasze reklamacje. Ułatwiają życie. Paradoksalnie raczej znienawidzeni niż kochani.

O kim mowa? O telemarketerach. O ponad 250 tysiącach ludzi pracujących „na słuchawkach ”

Dlaczego tak nie lubimy telemarketerów? Skąd tyle jadu, hejtu i nienawiści w postach internautów? Skąd tyle narzekań na natarczywe telefony? Skąd oni znają mój numer telefonu i dlaczego właśnie do mnie dzwonią z ofertą, której nie potrzebuję?

Zacznijmy o wyjaśnienia. Telemarketerzy, zwani agentami, konsultantami czy doradcami to osoby pracujące w call center i wykonujące różne zadania. Podstawowy podział pracy telemarketerów wynika z kierunku ruchu telefonicznego w call center: inbound (ang.inbound calls) czyli rozmowy przychodzące i outbound call – rozmowy wychodzące (z call center).

Tak naprawdę nasza złość skierowana jest tylko w jednym kierunku – do tych, co do nas dzwonią. Bo jeśli my dzwonimy, jeśli my mamy jakiś problem, potrzebę, wtedy telemarketerów, zwłaszcza tych, którzy rozwiążą nasz problem w pierwszym kontakcie – kochamy a firmę chwalimy za profesjonalną usługę.

Skupmy się na tych, co do nas dzwonią. Dlaczego tak często jesteśmy molestowani ofertami?

Przede wszystkim nie często. Polski konsument otrzymywał średnio dużo mniej telefonów z propozycją zakupów niż jego odpowiednik na zachodzie Europy czy w USA. Ponadto znacznie ogranicza dzwonienie polskie prawo. Z raportu „Polskie Badania Marketingu Zintegrowanego” (Raport z badania Target Group Index Październik 2014.  Badanie przeprowadzone zostało przez MillwardBrown na zlecenie SMB i udostępnione przez SMB) wynikają następujące wnioski:

– 32% ankietowanych czyli mniej niż 1/3 dorosłej populacji Polaków odebrało w ciągu ostatnich 12 miesięcy telefony reklamowe –, ponad 2/3 populacji telefonu reklamowego nie otrzymało.
– Sześciu na dziesięciu odbierających telefony reklamowe (62%) wysłuchuje do końca przedstawianej w nich oferty, ale z niej nie korzysta.
– Według deklaracji osób, które odebrały telefon reklamowy w ciągu ostatniego miesiąca, dzwoniący najczęściej przedstawiali produkty i usługi z branży telekomunikacyjnej (36%), Internetu/ telewizji (24%), zdrowia i farmaceutyki (23%), ubezpieczeń (18%) oraz finansów (17%).
64% badanych, którzy odebrali telefony reklamowe w ciągu ostatniego miesiąca, odbierało je od firm, których klientami nie są – nie kupują ich produktów ani usług.
– Wśród osób, które odebrały telefon reklamowy (przypomnę, że dotyczy to mniej niż 1/3 populacji dorosłych Polaków) w ciągu ostatniego miesiąca najczęściej wskazywana liczba odebranych telefonów reklamowych w miesiącu to 1 – 2 połączenia (54%). 39% respondentów wskazuje odebranie od 3 do 10 połączeń w miesiącu, a 6% – 11 i więcej telefonów.

swatowska o telemarketingu

Kto może do nas dzwonić?

Zgodnie z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego zakazane jest używanie telefonów, smartfonów, tabletów, komputerów, a więc wysyłanie  e-maili, SMSów  i  MMSów  dla celów marketingu bezpośredniego bez uprzedniej zgody wyrażonej przez abonenta lub użytkownika końcowego. Czyli zakaz ten dotyczy również  działań telemarketingowych.

Jeśli otrzymałeś telefon z ofertą, musiałeś wyrazić na to zgodę lub ktoś mija się z prawem. I nie wierzę, że takiej zgody nigdy nikomu nie wyraziłeś. Wykorzystują to firmy, handlując Twoimi danymi za Twoją zgodą. Prawie każda z umów zawiera pisane małym druczkiem takie oto przykładowe oświadczenia:

– Wyrażam zgodę na otrzymywanie od X informacji handlowych, dotyczących produktów i usług X., za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
– Wyrażam zgodę na otrzymywanie od X informacji handlowych dotyczących produktów i usług osób trzecich, z którymi X współpracuje, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej oraz na przetwarzanie w tym celu przez X. moich danych osobowych (imienia, nazwiska, adresu e-mail, numerów telefonów i faksów, stanowiska).
– Zgadzam się na przetwarzanie przez X moich danych osobowych (imienia, nazwiska, adresu e-mail, numerów telefonów i faksów, stanowiska), w celach marketingu i promocji produktów i usług osobom trzecim, z którymi X współpracuje, w innych formach niż za pomocą środków komunikacji elektronicznej .

Takie zgody powodują, że od teraz Twoje dane krążą pomiędzy firmami. Na przykład firma współpracująca z Twoim dostawcą usług telekomunikacyjnych sprzedaje swoje produkty do bazy abonentów, czyli Tobie. Twój telekom w tym czasie dzwoni do bazy klientów tej firmy z ofertą usług telekomunikacyjnych, po prostu cross sell.

A kto tak naprawdę dzwoni?

Jeśli myślisz, że dzwoni do Ciebie ktoś kto przedstawia się jako Twój dostawca usług telekomunikacyjnych czy telewizji kablowej, to jesteś w błędzie. Najczęściej dzwoni do Ciebie wynajęta przez tego  dostawcę firma. Jeśli jesteś klientem, to zwykle zadzwonią wtedy, gdy  kończy Ci się umowa. Problem (i Twoja złość) pojawia w momencie, gdy zleceniodawca nie przekazuje istotnych informacji o Tobie firmie współpracującej, a ogranicza się do podania Twojego numeru kontaktowego i nazwiska, bez żadnych szczegółów umowy. Skąd te narzekania klientów na dezinformację, na proponowanie usług, które już dawno mają czy na nieprofesjonalną rozmowę.

Nie miej więc pretensji do konkretnego telemarketera za jego niekompetencje, brak podstawowej wiedzy czy brak możliwości rozwiązania Twojego problemu. W takich przypadkach to wina polityki firm oraz słabego modelowania procesów obsługi. W przypadku telesprzedaży to chęć minimalizacji kosztów na zbyt konkurencyjnym rynku.  Dlatego firmy zlecają telesprzedaż usługowym call centers rozliczając się za efekt, więc koszt i ryzyko przenoszone jest na innych. Zlecają praktycznie każdemu, kto godzi się na ich warunki finansowe. Najgorzej, jak sprzedaży podejmie się niedoświadczona firma, która nie ma technologii, standardów jakości, która nastawiona jest na szybki zysk. Takie firmy często dzwonią niezgodnie z prawem, na losowo wybrane numery. I wielkie koncerny na to idą. Bo liczą się tylko liczby, sprzedaż, sprzedaż, sprzedaż. Rynki są tak spenetrowane, że najwyższy czas zająć się obecnymi klientami, pracować nad jakością ich obsługi i zwiększać na nich sprzedaż. Budować lojalność.

Autor: Katarzyna Swatowska

  • Tags
  • call center
  • reklamy
  • telemarketing
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Nowowczesne technologie w 2016 r. pomocne w edukacji
Poprzedni wpis Nowe urządzenia, nowe cele ataków. Jak się ustrzec?

Warto przeczytać

Sposób na poprawę customer experience w call center. Zobacz, ile zaoszczędzisz dzięki VoIP! Marketing
17 kwietnia 2019

Sposób na poprawę customer experience w call center. Zobacz, ile zaoszczędzisz dzięki VoIP!

Siła dobrej reklamy Marketing
16 listopada 2016

Siła dobrej reklamy

Marketing treści – czym jest, a czym nie jest? Marketing
4 listopada 2016

Marketing treści – czym jest, a czym nie jest?

Oś czasu

20 Sty 09:54
Technologie

Najlepsze telefony do 1000 zł

13 Sty 09:19
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w styczniu?

18 Gru 13:41
Technologie

Coraz więcej cyberataków dotyczy firm produkcyjnych

08 Gru 16:04
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w grudniu?

08 Gru 16:00
Technologie

Wybieramy słuchawki – TOP 4

Technologiczny cytat tygodnia

Wydaliśmy wiele, ale ciągle wiele mamy... I prawdę mówiąc jest to więcej niż potrzebujemy, by prowadzić firmę.

Tim Cook na spotkaniu udziałowców Apple odnosząc się do kwestii zasobów gotówki Apple na poziomie 100 mld USD

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy media microsoft mobile mozilla nokia open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon software standardy sun Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia
  • Home
  • Technologie
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.