Kategorie:
33

Terroryści Al-Kaidy ulepszają szyfrowanie RSA

Grupa Al-Ichlas, wspierająca organizację terrorystyczna Al-Kaida, ulepszyła program do szyfrowania danych Mujahideen Secrets 2.

Program stosowany przez członków organizacji Bin Ladena do szyfrowania komunikacji w Internecie umożliwia teraz szyfrowanie plików binarnych, co daje możliwość umieszczania tych plików na BBS-ach i stronach internetowych w postaci ciągów znaków ASCII. Dodatkowo oprogramowanie umożliwia szyfrowanie rozmów poprzez komunikatory internetowe. Wszystko po to, by utrudnić pracę służb antyterrorystycznych.

Odkrycia o ulepszeniach dokonał Paul Henry, pracownik firmy zajmującej się bezpieczeństwem sieci – Secure Computing. Oprogramowanie było przez jakiś czas dostępne na serwerach kilku firm hostingowych w USA. Witryna internetowa organizacji została po wykryciu natychmiast zamknięta.

Firma Secure Computing informuje jednocześnie, że udoskonalenia wprowadzone przez terrorystów łamią zasady licencji, ponieważ nie zostały one opublikowane.

Więcej informacji: http://www.networkworld.com/news/2008/02...tflash-rss

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

75 komentarzy

zwiń wątek zawel  5 February 2008 o godz. 17:20 #
Gravatar

W języku polskim są zasady transkrypcji z arabskiego i dlatego nie piszemy Al-Qaeda tylko Al-Kaida i nie Al-Ekhlaas tylko Al-Ichlas.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek witekk  5 February 2008 o godz. 17:52 #
Gravatar

Na wikinews już trochę było, pare dni temu:
http://pl.wikinews.org/wiki/Al-kaida_dba_o_swoje_…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek cień  5 February 2008 o godz. 17:57 #
Gravatar

Brak polskich znaków w tytule.

Pisze się "w internecie", a nie "na internecie".

"Wszystko po to by utrudnić prace służb antyterrorystycznych."

po "to" brakuje przecinka; "pracę", a nie "prace".

"…lamia zasady licencji open source ponieważ nie zostały opublikowane." po pierwsze "łamią", po drugie Open Source to nazwa pisana z dużych liter, po trzecie po Source powinien stać przecinek.

Rany, zmieniam wortal.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek goudacaster  5 February 2008 o godz. 18:07 #
Gravatar

Przyznaje ze na szybcika to przetlumaczylem, do tego nie dysponuje polska klawiatura i w koncu przyznaje ze jezykiem polskim nie posluguje sie na codzien. Nie mniej dziekuje za uwagi ktore postaram sie jak najszybciej zastosowac.

Pozdrawiam ;-)

zwiń wątek michuk  5 February 2008 o godz. 18:12 #
Gravatar

Brak polskiej klawiatury to nie problem. Ja działam na brytyjskiej, ale z polskim układem klawiatury włączanym przez Alt+Shift (Windows XP). Jeśli korzystasz z Firefoksa to gratis masz automatyczną korektę językową niusa. Warto korzystać.

zwiń wątek goudacaster  5 February 2008 o godz. 18:21 #
Gravatar

Wlasnie poprawilem co moglem, mam watpliwosci do tytulu moze lepiej powinno byc "szyfrowanie" zamiast "enkrypcje".

Nie wiem jak to zrobic z tym Alt+Shift ale chetenie sie dowiem. A spellcheck w Firefox nie jest tak dobry jak ten z Open Office. Ja pisze najpierw w OO, potem kopiuje na GoogleDocs i dopiero wklejam na strony jakilinux.org

Zastanawiam sie czy nie lepiej gdyby uwagi ortograficzne kierowac do autora wpisu a nie publikowac jako komentarz. Komentarz ortograficzny czesto odwraca uwage czytelnikow od zawartosci merytorycznej wpisu.

 
zwiń wątek michuk  5 February 2008 o godz. 18:50 #
Gravatar

Będzie funkcjonalność powiadomienia autora o błędzie w niusie, przez formularz prosto ze strony. Jak tylko się zrobi ten task.

 
zwiń wątek Jabbas  5 February 2008 o godz. 19:39 #
Gravatar

Przecież wystarczy doinstalować polski słownik do Firefoxa i sam ładnie podkreśla (przynajmniej orty). Po prostu po napisaniu przyglądnijcie się czy nie ma nic na czerwono podkreślonego – wtedy połowa w/w postów nie miałaby racji bytu!

 
zwiń wątek vampire  6 February 2008 o godz. 1:10 #
Gravatar

Michuk: znasz moze jakis latwy sposob na to, zeby polskie znaki pojawily "na chwile" na systemach innych niz Windows? Oczywiscie chodzi o inne uklady klawiatur niz US/PL i systemy typu Linux oraz Sun Solaris (nie OpenSolaris!) na sparc64…

Restart X11 odpada…

 
zwiń wątek emjot  6 February 2008 o godz. 8:31 #
Gravatar

A co, na linuksie się nie da? ;-)

 
zwiń wątek Andrzej Dopierała  6 February 2008 o godz. 10:37 #
Gravatar

vampire: xmodmap?

Pozatym: http://www.ogonki.agh.edu.pl/ (w czasach gdy zaczynałem przygodę z unices to był obowiązkowy link dla każdego…)

 
zwiń wątek pawels  6 February 2008 o godz. 15:01 #
Gravatar

> Michuk: znasz moze jakis latwy sposob na to, zeby polskie znaki

> pojawily “na chwile” na systemach innych niz Windows?

<code>$ setxbmap pl</code>

potem w analogiczny sposób wracasz, np.

<code>$ setxbmap ru</code>

 
zwiń wątek vampire  7 February 2008 o godz. 19:56 #
Gravatar

Andrzej: znam ten link. Mialem tez okazje walczyc z polskimi znakami pod kilkoma systemami wiele lat temu :] Chociaz przyznam sie, ze zapomnialem juz o istnieniu tej strony.

pawels:

Dzieki. Pod linuxem dziala. Solaris zglasza:

$ setxkbmap pl

setxkbmap: Command not found.

ale zerkne na "Polska Strone Ogonkowa" — na pewno znajdzie sie tam rozwiazanie.

 
zwiń wątek [r4]  7 February 2008 o godz. 20:57 #
Gravatar

"Będzie funkcjonalność powiadomienia autora o błędzie w niusie, przez formularz prosto ze strony. Jak tylko się zrobi ten task" – TO jest dopiero zboczenie zawodowe… "Funkcjonalność"? "Task"? "NIUS"?!

 
 
zwiń wątek kl  6 February 2008 o godz. 10:54 #
Gravatar

Polska klawiatura jest tu http://klawiatura.wordpress.com/
tylko sterowniki trzeba by pewnie napisać. Ciekawe czy dało by się namówic autora na opublikowanie jej na jakiejś wolnej licencji.

 
 
zwiń wątek michuk  5 February 2008 o godz. 18:20 #
Gravatar

@cień: literówki zgłaszaj jabberem, będą poprawione w ciągu kilku minut, a tak musiałeś czekać "aż" pół godziny :)

 
zwiń wątek jellonek  5 February 2008 o godz. 18:23 #
Gravatar

tylko dlatego ze kazdy ma prawo dodac propozycje newsa?

przeciez nie zostal on jeszcze wykopany na strone glowna…

miast zmieniac portal – podeslij info o bledach michukowi, lub kociowi – jak to masz zalecone ponizej…

 
zwiń wątek bober  5 February 2008 o godz. 19:31 #
Gravatar

"Open Source to nazwa pisana z dużych liter"

Pisana _wielkimi literami_, nie zaś z dużych liter.

zwiń wątek Magnes  5 February 2008 o godz. 21:17 #
Gravatar

Ke? Skąd wytrzasnąłeś taką zasadę? "Z dużych liter" jest jak najbardziej poprawne. Ale jeśli masz poparcie w postaci odnośnika do jakiejś poradni językowej, to chętnie zmienię zdanie. ;)

zwiń wątek mby7930  6 February 2008 o godz. 1:28 #
Gravatar

O ile kojarzę, to "z duży liter" jest rusycyzmem.

 
zwiń wątek nat  6 February 2008 o godz. 8:04 #
Gravatar

nie wiem, czy rusycyzm, ale potwierdzam, ze mowi sie,

ze cos sie "pishe z bol'shoy bukvy".

 
zwiń wątek Olaf  6 February 2008 o godz. 11:35 #
 
zwiń wątek celi  8 February 2008 o godz. 2:21 #
Gravatar

No właśnie. Open source raczej z małej powinno być… Tylko nie wiem dlaczego :)

W każdym razie tak miałem w całej pracy magisterskiej, w której open source było tematem przewodnim.

 
 
 
zwiń wątek Phantom  6 February 2008 o godz. 2:36 #
Gravatar

Internet to nazwa własna, pisana z wielkiej litery ;-) .

zwiń wątek pawels  6 February 2008 o godz. 14:55 #
Gravatar

Taka nazwa własna jak radio, telewizja, prasa, etc. Jeżeli piszesz "Radio" oraz "Telewizja" itd., to tak — pisz również "Internet".

zwiń wątek Memphis  6 February 2008 o godz. 15:13 #
Gravatar

Coraz więcej osób pyta o poprawny zapis: Internet czy internet? Sekretarz Rady odpowiada, że:

kłopot z pisownią nazwy sieci komputerowej wynika stąd, że występuje ona w dwóch użyciach – jako nazwa własna i pospolita. Nazwa własna pierwszej (i jak się zdaje – dotychczas również jedynej) sieci – Internet – przekształciła się w nazwę pospolitą. Przeciętny użytkownik tego medium nie zdaje sobie bowiem sprawy, że korzysta z konkretnej sieci, która została nazwana Internetem. Traktuje tę nazwę jako ogólną nazwę nowego medium – tak jak prasę, radio czy telewizję.

Uważam zatem, że (…) słowo [Internet / internet] można pisać dwojako:

1. wielką literą – gdy się ma na myśli konkretną globalną sieć (np. w zdaniu Zakładał nowy system w Internecie, a w XXX już go założył – przy czym XXX byłoby nazwą innej globalnej sieci, gdyby taka istniała),

2. małą literą – gdy traktuje się sieć jako medium, a nie system, który to medium "obsługuje" (np. Znalazł to w internecie).

(…) zgadzam się (…), że internet to – tak jak adidas, walkman czy electrolux – "spospoliciała" nazwa własna.

Źródło: http://www.rjp.pl/?mod=oip&type=inne&id=1…
-

Słowo Internet piszemy wielką literą (nazwa własna), jeśli mamy na myśli Internet jako sieć komputerową. Małą literą możemy pisać o medium, np.: "Przeczytałem to w internecie" [2]. Czasami używa się słowa internet (małą literą) w znaczeniu ekstranet (połączona ze sobą grupa sieci komputerowych)."

Źródło: Wikipedia

-

Proponuję najpierw sprawdzić, a dopiero później tworzyć własne teorie. Dziwi mnie, że przy tak łatwym dostępie do informacji wiele osób dalej nie potrafi z nich korzystać.

 
 
 
 
zwiń wątek pawels  5 February 2008 o godz. 17:59 #
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Gab  5 February 2008 o godz. 18:04 #
Gravatar

o_O

 
zwiń wątek jellonek  5 February 2008 o godz. 18:26 #
Gravatar

80% terrorystów używa papieru toaletowego, zamiast np. gazety

get the fuckts…

.

co ma do rzeczy uzywanie jakiego kolwiek narzedzia (bo tym jest wlasnie system operacyjny), np. mlotka, noza, czegokolwiek – do bycia terrorysta?

.

kiepskie porownanie…

zwiń wątek michuk  5 February 2008 o godz. 18:48 #
Gravatar

80% terrorystów używa papieru toaletowego, zamiast np. gazety

To akurat nieprawda. W krajach arabskich mało kto używa papieru toaletowego. Przy ubikacjach mają za to krany z wodą.

zwiń wątek jellonek  5 February 2008 o godz. 19:34 #
Gravatar

czepiasz sie :P

wiesz o co chodzilo :]

 
zwiń wątek nat  6 February 2008 o godz. 8:06 #
Gravatar

@michuk: uzywa sie kamieni. serio, mozna o tym przeczytac

np. w "Śniegach pokutujących" A. Wilczkowskiego.

a co do newsa… brzmi jak tania polityczna prowokacja.

 
 
zwiń wątek Polak  6 February 2008 o godz. 16:33 #
Gravatar

Przecież to jest ironia, fake, dla jaj…

 
 
zwiń wątek ktoś  5 February 2008 o godz. 18:53 #
Gravatar

fajny link :) Ja tam od zawsze wiedziałem, że jestem terrorystą. Cóż, miałem się nie przyznawać, ale skoro i tak już wiecie jakiego systemu używam :)

 
zwiń wątek abc  5 February 2008 o godz. 20:50 #
Gravatar

Bo terroryści dbają o swoje bezpieczeństwo i wiedzą co im je zapewni. W tym względzie są dobrym wzorcem ;)

 
 
zwiń wątek ktoś  5 February 2008 o godz. 19:04 #
Gravatar

Tylko poco tak sobie życie utrudniają z tym "ulepszaniem algorytmu"?

Ja wpisałem [code]gpg -ear moj_Jabber_ID plik[code]

Powstał ASCII armored plik.asc :) Czyżby ich RSA był bezpieczniejszy?

Śmiem wątpić. Ale na pewno jest more terrifying :)

Z resztą ascii z binarek robił już base64 AFAIK do tej pory używany w poczcie internetowej - bo protokół binarek nie obsługuje

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Maciek  5 February 2008 o godz. 20:25 #
Gravatar

Czyżby ich RSA był bezpieczniejszy?

Śmiem wątpić. Ale na pewno jest more terrifying :)

I to się liczy!

Po za tym może być o tyle bezpieczniejszy… że niestandardowy. niestandardowy program (o ile szyfrogramy wyglądają jak standardowe) jest troszkę bardziej kłopotliwy…

zwiń wątek uzytkownik  5 February 2008 o godz. 20:57 #
Gravatar

Z tego co wiem 2048 czy 4096 bitów jest (było?) dostatecznie kłopotliwe by łamanie kodu dało się zastosować w praktyce.

Oczywiście nie mówimy o komputerach kwantowych.

zwiń wątek Maciek  5 February 2008 o godz. 21:49 #
Gravatar

nie idzie się nie zgodzić…

 
zwiń wątek vampire  6 February 2008 o godz. 1:07 #
Gravatar

No a ja sie wlasnie nie zgodze. Metoda brute-force moze tego nie zlamiesz ale….

Nie chce mi sie wierzyc, ze organizacje typu CIA nie sa w stanie odzyskac informacji zaszyfrowanej popularnymi algorytmami typu RSA czy AES w lepszym czasie, niz to wynika z brute-force. Nie wierze, ze te algorytmy nie posiadaja jakis wad, ktore zostaly utajnione. Bo jaki bylby inny powod, dlaczego USA postanowilo upublicznic AES, rezygnujac z restrykcji jakie byly nalozone, gdy algorytmy szyfrujace byly traktowane jako bron.

Ktos powie, ze jakby tak bylo to tysiace naukowcow, ktorzy nad tym pracuja by to odkrylo i opublikowalo… Moze tak, moze nie. Kto ma pieniadze, ten skupia wybitne umysly.

Wiem — troche to wyglada jak teoria spiskowa ;) ale nie sposob oprzec sie wrazeniu, ze cos to zbyt ladnie wyglada…

Natomiast co do samego newsa: jak juz ktos pisal. gpg od lat potrafi tworzyc wersje ASCII zaszyfrowanego kodu binarnego. Ciekawe czy przy okazji dodali mozliwosc przechowywania informacji np. w plikach graficznych, bez zmiany obrazu widocznej golym okiem.

 
zwiń wątek Maciek  6 February 2008 o godz. 1:24 #
Gravatar

Nie chce mi sie wierzyc, ze organizacje typu CIA nie sa w stanie odzyskac informacji zaszyfrowanej popularnymi algorytmami typu RSA czy AES w lepszym czasie…

Słuszne spostrzeżenie! W końcu to, że takich algorytmów nie przedstawiono, nie oznacza, że nie istnieją. Tym bardziej, że NIKT nie udowodnił, że ich istnienie jest niemożliwe.

Ciekawe czy przy okazji dodali mozliwosc przechowywania informacji np. w plikach graficznych, bez zmiany obrazu widocznej golym okiem.

Wydaje się że problem "przemycenia informacji w obrazku" jest trywialny.. Problem efektywnego przemycenia dużej ilości informacji jest natomiast nieco trudniejszy, ale w dalszym ciągu szeroko omawiany w literaturze i implementowany w opensource'owych programach.

 
zwiń wątek mby7930  6 February 2008 o godz. 1:32 #
Gravatar

Bzdura! Po prostu świat się zmienia i wszyscy widzą, że MUSZĄ stawiać na otwartość, bo "security by obscurity" zwyczajnie nie działa.

A co do "nieprzejmowania się" uslandii, to wystarczy sobie przypomnieć, jacy byli "szczęśliwi", gdy Phil Zimmerman stworzył PGP.

 
zwiń wątek steelman  6 February 2008 o godz. 1:38 #
Gravatar

Pragnę przypomnieć, że RSA jest szyfrem asymetrycznym a AES nie. Gpg działa tak, że za pomocą RSA szyfruje się klucz sesji dla DES/3DES/AES/Blowfish/whatever a dane szyfruje się już symetrycznie. Robi się tak ponieważ szyfry symetryczne są dużo wolniejsze.

Co zaś się tyczy samego newsa to jest on mało merytoryczny. Ale lepiej się nie dało bo źródło też jest na poziomie Superaka.

 
zwiń wątek ktoś  6 February 2008 o godz. 1:45 #
Gravatar

ASYMERTYCZNE są wolniejsze – i to wielokrotnie

 
zwiń wątek steelman  7 February 2008 o godz. 14:13 #
Gravatar

No przecież piszę, że asymetryczne są wolniejsze ;-)

 
zwiń wątek vampire  7 February 2008 o godz. 19:59 #
Gravatar

mby7930: "Bzdura! Po prostu świat się zmienia i wszyscy widzą, że MUSZĄ stawiać na otwartość, bo “security by obscurity” zwyczajnie nie działa."

Naiwnosc! ;)

 
 
zwiń wątek Ślubek  6 February 2008 o godz. 12:13 #
Gravatar

Bezpieczniejszy, pod warunkiem, że modyfikacje nie wprowadzą błędów ułatwiających złamanie.

 
 
 
zwiń wątek Vogel  5 February 2008 o godz. 19:08 #
Gravatar

No tak, będzie pretekst, aby zabronić szyfrowania własnych danych… Niech żyje państwo policyjne!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  6 February 2008 o godz. 15:14 #
Gravatar

Dokładnie to samo przyszło i do głowy.

Niech żyje ropa!!!

 
 
zwiń wątek Beeez  5 February 2008 o godz. 20:21 #
Gravatar

Cholerni terroryści! Tak bez wstydnie łamać licencję. ARGHH!!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Hrabia  6 February 2008 o godz. 1:48 #
Gravatar

Hmm, a może zamiast się boczyć lepiej pomóc "terrorystom" zwalić tego kolosa na glinianych nogach i zbudować coś lepszego?

Bo jakie wartości reprezentuje teraz cywilizacja Białych Ludzi? Marsze "Tolerancji" i promocja gejów, promocja wartości lewicowych = miernoty, nieróbstwa i pospólstwa, gnębienie uczciwych i przedsiębiorczych ludzi (drakońskie podatki) odejście od tradycyjnych wartości wojowników-rycerzy-krzyżowców-zdobywców…. Słowem, takie babskie pierdu pierdu i miękkie kluchy.

Jasne! Prowokuję – ale czy macie coś lepszego do zaoferowania niż "terroryści"? Tak szczerze?

Linux & wolność (tutaj wolność oprogramowania i szyfrowania) w odpowiednich rękach może zdziałać wiele.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  6 February 2008 o godz. 8:09 #
Gravatar

Rodzice Cie bili jak byles maly?

zwiń wątek oolo  6 February 2008 o godz. 10:02 #
Gravatar

nie przeginasz?

zwiń wątek nat  6 February 2008 o godz. 10:06 #
Gravatar

moglem gorzej..

 
 
zwiń wątek Hrabia  6 February 2008 o godz. 13:03 #
Gravatar

@nat

Długo myślałeś nad tak "yntelegentnym" pytaniem?? Procek się nie przegrzał?

zwiń wątek jotte  6 February 2008 o godz. 14:15 #
Gravatar

O biedny Panie Hrabio meczony tymi zlodziejskimi i drakonskimi podatkami, chyba tak bardzo Ci one umysl przycimily, zes sie w swojej arystokratycznej ignorancyi douczyc czym sa wartosci lewicowe nie mogl, wiec propnuje Ci nie wypowiadac sie tu w ten sposob bo mnie Twoje pierdu pierdu obraza, a o ile mi wiadomo nie mozna tu obrazac innych uzytkownikow.

 
zwiń wątek nat  6 February 2008 o godz. 15:05 #
Gravatar

@Hrabia. niedlugo. cpu przegrzewa mi sie od ambitniejszych

rzeczy. ale moze rzeczywiscie przesadzilem, przepraszam.

jednak Twoj post byl idiotyczny, co z cala moca podkreslam,

juz bez glupich emocji. jesli do jednego worka wkladasz te

"grupy spoleczne", o ktorych pisales, to zenua po prostu.

 
zwiń wątek Hrabia  6 February 2008 o godz. 15:49 #
Gravatar

1. Dowodem na poparcie mojej tezy europejskiego "pierdu pierdu" jest np. zachowanie lewicowego hiszpańskiego rządu po sławetnych zamachach kolejowych. Zamiast wysłać więcej wojska i zetrzeć "terrorystów" w proch, lewicowy premier z podkulonym ogonem wycofał wojska i wywiesił białą flagę. (Nie oceniam tu słuszności moralnej "wojny z terroryzmem" a tylko zachowanie hiszpanii jako alianta w tej wojnie.)

2. To dość dziwne, że Sz.P. jotte jest osobiście obrażony nazwaniem obecnej zesłabiałej i zlewicowanej cywilizacji europejskiej + polityki antyterrorystycznej mianem "pierdu pierdu"?

Jednak przypuszczam, że niektórych bardzo obraża sam fakt istnienia osoby o innych niż oni poglądach polityczno społecznych. Ale to problem tylko tych osób.

Piszę to co piszę jako wstęp do pewnego cytatu wolnościowego, a idzie to tak:

"Nie zgadzam się z tym co mówisz, ale będę walczył, abyś miał wolność głoszenia swoich poglądów"

Pogódźcie się koledzy, że filozofia Linuksowa to filozofia wolności tworzenia (i co za tym idzie wypowiedzi). A nawet jak się z tym nie pogodzicie – to możecie co najwyżej się powkurzać i potem wypić ziółka na uspokojenie.

Pozdrawiam,

Hrabia

 
zwiń wątek nat  6 February 2008 o godz. 15:59 #
Gravatar

w tej tematyce nie ma dowodow.

mozna wiedziec, po jakich studiach jest Pan Hrabia??

(ew. na jakich?)

 
zwiń wątek Hrabia  6 February 2008 o godz. 17:41 #
Gravatar

Można drogi kolego, jestem z wykształcenia ekonomistą. Jednak śmiem też stwierdzić, że nie ma to praktycznie większego znaczenia, a szczególnie dla tej dyskusji.

Z innej beczki, co mówię ludziom przy każdej okazji, znam świetnych informatyków i ekonomistów po studiach zupełnie nie związanych z ich branżą, ale jeszcze więcej znam kiepskich.

Więcej można się nauczyć i dowiedzieć przez niezależne zgłębianie wielu dziedzin. (Moim zdaniem, robienie tego to coś co odróżnia osobę wykształconą od wykształciucha.)

Z zawodu jestem "przedsiębiorcą", kierownicze stanowisko w średniej firmie (szczegóły pozwolę sobie zachować dla siebie). Aby nie osładzać, wspomnę, że np. epizod pomywacza i sprzątacza też mam na swoim koncie.

 
zwiń wątek nat  6 February 2008 o godz. 18:10 #
Gravatar

dziekuje, nie mam wiecej pytan.

 
zwiń wątek Hrabia  6 February 2008 o godz. 19:04 #
Gravatar

Ano, fakt :) chyba odpowiedziałem z dużą nawiązką :) najwyraźniej te "coffee breaki" mam za długie :)

Pozdrawiam kolegę i resztę czytelników,

Hrabia

 
 
 
zwiń wątek ff2  6 February 2008 o godz. 11:02 #
Gravatar

jest Freenet jest Mute czy nawet gnu net jest nawet fajny system japoński ale przyskrzynili twórcę i się już nie rozwija.

 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  6 February 2008 o godz. 15:18 #
Gravatar

Już kiedyś pisałem – obecnie obowiązuje kleptokracja – co pokaże propaganda to jest słuszne. Bez sensu, bez celu, bez żadnego przemyślenia – byle tylko wielokrotnie powtarzać a duża ilość ludzi od razu w to wierzy.

 
zwiń wątek bies  8 February 2008 o godz. 19:01 #
Gravatar

Amen Hrabio. Ale niestety to już się nie uda. Ta cywilizacja musi upaść aby na zgliszczach miało szanse powstać jakieś inteligentne życie.

zwiń wątek Hrabia  8 February 2008 o godz. 23:57 #
Gravatar

Kurcze, a ja cały czas jednak mam tą nadzieję i optymizm :)

 
 
zwiń wątek mby7930  8 February 2008 o godz. 19:32 #
Gravatar

Zwalić sobie możesz różne rzeczy, ale staraj się to robić z łaski swojej we własnym zakresie.

Naprawdę nie potrzeba nam tutaj na linuksowym portalu kolejnej porcji pisuarowsko-moherowo-januszkowej sekciarskiej propagandy.

zwiń wątek Hrabia  9 February 2008 o godz. 0:00 #
Gravatar

Rozumiem, że kolega mby7930 jest moderatorem/redaktorem/szefem portalu i łaskawie decyduje co można tu mówić a co nie :)

Proszę zatem o szczegółowy wykaz tematów opublikowany oficjalnie na jakilinux.org a jako osoba szanująca prawo i dobre obyczaje, dostosuję się od razu.

 
 
 
zwiń wątek neuviemeporte  6 February 2008 o godz. 9:48 #
Gravatar

Nie wiem jak was, ale mnie ten news bardzo martwi. Nie z powodu tych terrorystów, bo przynajmniej na podstawie fragmentów wypowiedzi można stwierdzić że to jakiś bełkot, nawet jeśli jest w tym jakiś okruch prawdy to ewidentnie nic nowego ci 'terroryści' nie wymyślili, jedynymi którzy na to się nabiorą będą ludzie, którzy nie mają pojęcia o kryptografii i informatyce ogólnie. Uważam że w świetle globalnego trendu zakus na coraz to większą władzę światowych rządów kolejnym celem może być swobodna i poufna komunikacja między obywatelami. Zauważcie jakie tu się czyni powiązanie w umysłach społeczeństwa. Kryptografia terroryści. Do tego ci terroryści 'ulepszają' to pasqdne oprogramowanie kryptograficzne. Założę się że spora liczba osób która w to uwierzy nie będzie miała oporów aby za pomocą uroczej stereotypizacji powiązać tych, co 'ulepszają' na własną rękę i bez oficjalnego zezwolenia jakiekolwiek oprogramowanie z terrorystami, no bo kto normalny ulepsza oprogramowanie? Brzmi znajomo? Przecież to my jesteśmy, my od WO. Obym się mylił.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek goudacaster  6 February 2008 o godz. 10:31 #
Gravatar

Bardzo interesujaca opinia ale moim zdaniem troszke sie zagalopowales. Mysle ze taka asocjacja jaka proponujesz crypto = terrroryzm nie przejdzie.

Wczesniej crypto = sluzby bezpieczenstwa/wojsko. A to ze terrorysci sie tym tez posluguja nalezy uznac jako ciekawostke.

zwiń wątek ff2  6 February 2008 o godz. 11:05 #
Gravatar

jako norme skoro oni tez posluguja sie metodami wojskowymi.

 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  6 February 2008 o godz. 15:21 #
Gravatar

"" Mysle ze taka asocjacja jaka proponujesz crypto = terrroryzm nie przejdzie.""

Jak to nie przejdzie – już od dawna jest haker==przestępca.

 
zwiń wątek Krzys  6 February 2008 o godz. 23:03 #
Gravatar

Oj, nie przejdzie? To wlasnie jest odwazna opinia. Media buduja tak wierny obraz rzeczywistosci jak kalejdoskop.

- Slyszala Pani?! W telewizorze mowili! Wie Pani kto koduje teraz informacje? TERRORYSCI PROSZE PANI !!

- A jak! Przeciez uczciwy czlowiek nie ma nic do ukrycia!

(Zatem drodzy koledzy – jestem kobieta. I tym klamstwem, coby uczciwym nie pozostac, kupilem sobie prawo do prywatnosci na wieki:D)

Krzys

 
 
 
zwiń wątek AZ  6 February 2008 o godz. 15:30 #
Gravatar

Ten tekst to nietypowe propagandowe bushity :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lobo  8 February 2008 o godz. 1:41 #
Gravatar

Ironia losu… Afgańczycy niegdyś walczący z pomocą USA przeciw Ruskim nazywali się Mujahadeen… A teraz tej samej nazwy używają, żeby nazwać ulepszone RSA… Kiedyś Mujahadeen walczyli o wolność, ginęli za swój kraj a teraz terroryści znieważają te imię… Może to element propagandy, żeby zwykły Afgańczyk solidaryzował się z terrorystami?

Pozdrawiam

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia