Kategorie:
7

Test Intel Atom N270/N280(+GMA950) vs N450(+GMA3150) – kolejna ściema?

Spodobał Ci się ten nius? Zagłosuj, a być może znajdzie się na stronie głównej! Więcej w FAQ. Jeśli ten nius nie powinien znaleźć się na stronie głównej napisz raport dla administracji!

Wielu z was zapewne przeczytało już nasz ostatni test dotyczący netbooka Acer Aspire One 532h, wyposażonego w nowy procesor Intela z serii Atom N450. Niektórzy z was posiadają netbooki z poprzednią wersja tych procesorów, modelami N270 oraz N280 pracujących pod nadzorem systemu Windows XP. Zadajecie sobie pytanie, czemu netbooki z Atomami serii N2xx są takie powolne, dlaczego filmy z youtube tak bardzo się zacinają, a podczas uruchomienia kilkunastu zakładek w przeglądarce internetowej nasze urządzenie dostaje ostrej zadyszki?

Odpowiedź na powyższe pytania wydaje się być bardzo prosta. Wydajność poprzedniej wersji procesorów Intel Atom N270/280 do spółki ze zintegrowaną grafiką GMA950 jest dużo niższa niż nowego tandemu N450 + GMA3150. Ale czy na pewno? Po teście Acera Aspire One 532h byłem pod wrażeniem, jak zmiana generacji podzespołów pozytywnie wpłynęła na wydajność całego systemu. Praca na tym netbooku pod względem płynności i komfortu działania nie różni się zupełnie od pracy na “dorosłych” laptopach z procesorami CULV, czy nawet Dual Core. Oczywiście chodzi mi wyłącznie o tworzenie dokumentów tekstowych, prostej edycji zdjęć, odtwarzania filmów i muzyki, czy korzystania z internetu.

Specjalnie do tej pory nie wspominałem nic o systemie operacyjnym ale przyszedł właśnie czas na niego. W netbookach z procesorami N270/280 preinstalowany był Windows XP, który przez użytkowników jest uważany za najlepszą wersje okien. Natomiast razem z premierą netbooków wyposażonych w Atomy N450 do tych urządzeń trafił najnowszy Windows 7 w specjalnej odchudzonej wersji Starter. Czy system, który zbiera bardzo dobre oceny na komputerach stacjonarnych oraz laptopach, może odmienić powolne do tej pory netbooki?

Poniżej możecie zapoznać się ze zdjęciami tabeli wydajności tworzonych przez Windows 7. Na pierwszy ogień idzie Acer Aspire One 532h z procesorem Intel Atom N450 i zintegrowaną grafiką GMA3150, czyli powiew świeżości w świecie netbooków.

Kolejne zdjęcie przedstawia Asusa EeePC 1005HA z zainstalowanym systemem Windows 7 Starter, który jest wyposażony w procesor Intel Atom N270 oraz zintegrowaną grafikę GMA950.

I mamy spore zaskoczenie, wynik uzyskany przez procesor Atom N270 jest identyczny do tego z jakim mamy do czynienia w przypadku nowego Atoma N450! Jednoznacznie można stwierdzić, że Atom N450 to jedynie N270/N280 w nowym “ubranku” marketingowym. Co do kart graficznych to widać niewielką przewagę nowej GMA3150 jedynie jeżeli chodzi o obsługę Windows Areo, ponieważ pod względem wydajności samej grafiki w grach Windows 7 przyznał obydwu grafikom wskaźnik na poziomie 3.0.

Przeprowadzony test wprawił mnie w osłupienie, po raz kolejny okazało się, że marketing Intela czyni cuda, a zapowiadana rewolucja, to nic innego jak chwyt mający na celu zwiększenie sprzedaży. Na koniec smutna wiadomość dla użytkowników netbooków z Atomami N270/280, jeżeli kupiliście swoje urządzenie z preinstalowanym systemem Windows XP, to niestety ale Microsoft nie przewidział dla was legalnej przesiadki na Windows 7 Starter, ponieważ ta wersja trafia wyłącznie do producentów sprzętu i według oficjalnych informacji nigdy nie trafi do sprzedaży konsumenckiej, ani w licencji OEM, ani BOX, ani żadnej innej. Możecie jedynie próbować wgrać oryginalnego Windowsa 7 Home Premium i jeżeli ktoś z was to zrobi, to proszę się podzielić z nami wskaźnikami wydajności netbooków z powyższym systemem.

Więcej informacji: http://mobileman.pl/intel_atom_n270_n280...lnosc.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

78 komentarzy

zwiń wątek Devid  15 March 2010 o godz. 0:16 #
Gravatar

Bardzo smutne jest to że nazywacie informacje zamieszczone w tym artykule TESTEM. Ktoś przeprowadził tu jakikolwiek test poza porównaniem? Nastąpiło chyba delikatne nadużycie.

W każdym razie już przy okazji pojawienia się pierwszych urządzeń z N450tką ukazały się testy dość obszerne nie tylko benchmarkowe nawiązujące do N270tki na których widać że wydajność samych procesorów jest praktycznie żadna. Przewaga N450 samej w sobie nie bierze się z jej mocy i wydajności!

A ten kto w jakikolwiek sposób bierze pod uwagę i kreuje swoje zdanie na podstawie windowsowych 'testów' wystawia się po prostu na pośmiewisko.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mobilemanpl  15 March 2010 o godz. 10:11 #
Gravatar

Niestety takimi opiniami sam wystawiasz się na pośmiewisko. Testowanie nie polega tylko na puszczaniu Futuremarka, to możesz zastosować do nowych desktopów, czy wydajnych laptopów. Testując poszczególne nisze urządzeń musisz zastanawiać się do czego one służą i dobierać metodę testu, czy porównania elastycznie do tego o czym piszesz. Ja jestem przeciwnikiem testów syntetycznych ponieważ to jest jedna z metod marketingowego napędzania klientów do sklepów po nowe karty graficzne, czy 4 rdzeniowe proce. Nie mająca nić wspólnego z rzeczywistością, a sztucznie wytwarzająca potrzebę wydania kolejnego 1000zł.

zwiń wątek D3X  17 March 2010 o godz. 23:43 #
Gravatar

Ta… a test windowsowy jest z naturalnej bawełny, nie jest syntetyczny…

Testem bym to nazwał, gdyby ktoś odpalił chociaż winrara i jakiegoś quaka, nie musi to od razu być futuremark i sisoft sandra. w takiej wersji jak jest zamieszczona tutaj to jakaś kpina, a nie test

 
 
zwiń wątek jellonek  16 March 2010 o godz. 0:29 #
Gravatar

serwis jest otwarty – co jak widac ma tez swoje minusy…

jeden z najgorszych tekstow jakie tu widzialem – dlatego tez dziwi mnie dlaczego az 5 osob juz dalo mu plusa…

 
 
zwiń wątek Edi  15 March 2010 o godz. 0:23 #
Gravatar

Przecież to reklama strony mobileman.

Swoją drogą kiepska bo wystarczy zapuścić benchmark aby zobaczyć różnicę wydajności.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jellonek  16 March 2010 o godz. 0:32 #
Gravatar

reklama?

ja bym z czegos takiego sie probowal tlumaczyc przelamaniem zabezpieczen i publikacja tak glupiego tekstu przez jakichs na predce wymyslonych wrogow…

 
 
zwiń wątek blinkkin  15 March 2010 o godz. 1:21 #
Gravatar

Nie jest to nic nowego. Dwa miesiące temu pisałem o zerowej różnicy wydajności między procesorami Intel Atom z serii Diamondville i Pineview, w jednym z komentarzy do artykułu o netbooku MSI Wind U135. Podałem też odnośnik do benchmarku, który był opublikowany prawie kwartał temu (21 grudnia 2009r).

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek spy000yps  15 March 2010 o godz. 1:44 #
Gravatar

Najlepszy benchmark jaki widziałem. Phoronix odpada w przedbiegach!

(nie, żebym uważał, że phoronix robi świetne benchmarki – powiedzmy, że są prawie poprawne)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek marcinsud  15 March 2010 o godz. 8:45 #
Gravatar

to gma 3150 w końcu istnieje czy nie?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek mobilemanpl  15 March 2010 o godz. 9:51 #
Gravatar

Gma3150 istnieje, nie ma gma1350, poza tym jaki sens jest robic pelny test wydajnosci Atoma? Te karty nawet nie obsługują dx9, a ostatnie gry które na nich działają są z przełomu 2004/2005 roku. Ja testy tabelkowe, syntetyczne robię bardzo rzadko, ponieważ nic one nie wnoszą do wiedzy o użyteczności komputera. Test to również subiektywne spostrzeżenia co do płynności działania aplikacji, czy komfortu pracy, co jest najważniejsze przy netbookach. Sam w desktopie ma GF 8600GT i Battlefield:BC2 chodzi bez zacięć w rodzielczości 1024×768, a w syntetyku wyszłoby, że karta się nie nadaje do obsługi tej gry, bo ma już 3 lata.

Tu chodzi o działanie calości zestawu pod Windows XP i 7. Intel wprowadził nowy procesor wraz z debiutem W7 i zachwalając jak teraz sprawnie chodzą netbooki wciska ludziom to samo co było. A Microsoft nie daje możliwości zakupu wersji Starter, w ten sposób wspomagając sprzedaż netbooków z "nowymi" procami. Takie krzyżowe wsparcie marketingowe, wymuszające na nieświadomym konsumencie kupno nowego sprzętu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek lazy_bum  19 March 2010 o godz. 22:24 #
Gravatar

Nie bez powodu nazywaja ten romans wintel. (;

 
 
zwiń wątek adrian5632  15 March 2010 o godz. 10:34 #
Gravatar

Mój netbook z Atomem i Windowsem XP rzeczywiście miał straszne problemy szczególnie z odtwarzaniem filmów na youtube. Odkąd Ubuntu problem zniknął :P

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek iss  15 March 2010 o godz. 11:12 #
Gravatar

Ale N450 wcale nie miał być demonem wydajności. Największy zysk jest w czasie działania na baterii, gdyż CPU i GPU jest na jednym chipie.

BTW N450/470 jest jednostką 64 bitową.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek avlan  15 March 2010 o godz. 11:14 #
Gravatar

Kto sie spodziewał wydajności po jednostkach Intela?

Intel GMA 4500MHD z Intel Core 2 Duo SP9400 2.4GHz ma dopowiednio 3.6 i 3.4 wiec nie wiem po co ten artykuł jest. O tym że Atom jest słaby i ma wydajność na poziomie Pentium 3 1GHz wie każdy zainteresowany tematem. O tym że Intel sprzedaje jedno i to samo pod inną nazwą też wiekszość wie. A jak nie wie, to właśnie został wydymany przez Intela :/

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek mobilemanpl  15 March 2010 o godz. 11:26 #
Gravatar

Art jest dla tych, o których piszesz w ostatnim zdaniu, żeby nie dawali się d… .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jellonek  16 March 2010 o godz. 0:30 #
Gravatar

jak juz odpowiadasz na cudzy komentarz – postaraj sie kliknac "Odpowiedz na ten komentarz".

 
 
zwiń wątek gregory003  15 March 2010 o godz. 11:34 #
Gravatar

@ mobilemanpl

Tak, zgadzam się z tobą. testy syntetyczne to nie wszystko – liczy się to do czego komputer będzie wykorzystywany a także komfort pracy. I w tym miejscu cię nie rozumiem: na początku piszesz że na netbookach z nowymi jednostkami pracuje się jednak płynniej i badziej komfortowo, nastepnie (jakby przecząc własnym słowom) podajesz wyniki indeksu wydajności W7 żeby w komentarzach stwierdzić że testy tabelkowe (do których notabene należy wspomniany indeks) nie mają sensu.

Naprawdę cię nie rozumiem. Może zastanów się sam o co ci chodziło.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mobilemanpl  15 March 2010 o godz. 11:55 #
Gravatar

Nie zrozumiałeś wniosków z testu, nie chodzi właśnie o nowe podzespoły, a jedynie o przesiadkę na Windows 7. Jak wgrasz Windowsa 7 Starter na netbook z procesorem Intel Atom N270/280 to masz tą samą wydajność, która zapewnia "nowy" Atom N450. Jest tylko jeden problem, że Microsoft nie daje możliwości legalnej przesiadki na netbookach z Windows XP na 7 Starter, ponieważ nie da się tego systemu kupić. Benchmark z Windowsa 7 pozwala potwierdzić moją tezę, że te procesory nie różnią się pod względem wydajności i że nie trzeba się obawiać, że W7 spowolni starszego netbooka z N270 i XP, a wręcz przeciwnie, przyspieszy go. To zdanie o testach syntetycznych kierowałem głównie do kombajnów typu 3dmark/futuremark. Ten syntetyk, jest wewnętrznym modułem W7 i jako taki sprawdza podzespoły pod względem przydatności dokładnie w tym systemie.

Założeniem testu było pokazanie, że Intel i Microsoft znowu zagrali razem przeciw swoim użytkownikom dla maksymalizacji zysków.

zwiń wątek gregory003  15 March 2010 o godz. 12:18 #
Gravatar

@mobilemanpl

"Nie zrozumiałeś wniosków z testu"

Oczywiście że nie zrozumiałem, ponieważ napisałeś chaotycznego newsa.

"Jak wgrasz Windowsa 7 Starter na netbook z procesorem Intel Atom N270/280 to masz tą samą wydajność, która zapewnia “nowy” Atom N450"

A jednak pisałeś coś o większej płynności i komforcie pracy. Więc jednak różnica jest. Ktoś wspominał o 64bitowości układu. Może o to chodzi?

"Ten syntetyk, jest wewnętrznym modułem W7 i jako taki sprawdza podzespoły pod względem przydatności dokładnie w tym systemie"

Jeśli ten syntetyk nie zauważa różnicy w komforcie użytkowania systemu o

której przecież pisałeś, to jest wart tyle co tamte "kombajny".

"że Intel i Microsoft znowu zagrali razem przeciw swoim użytkownikom dla maksymalizacji zysków"

A czy Intel albo Microsoft zabraniają producentom sprzętu instalacji W7 w netbookach ze starszymi układami?

zwiń wątek lazy_bum  19 March 2010 o godz. 22:47 #
Gravatar

O ile pamietam, to MS zabranial (jakkolwiek to nazywali) instalacji XP na netbookach, ktore mialy wiecej niz 1GB pamieci. Albo mieli jakies inne smieszne ograniczenie, wiec wcale bym sie nie zdziwil jakimis durnymi zakazami i tutaj.

 
 
 
 
zwiń wątek mobilemanpl  15 March 2010 o godz. 12:45 #
Gravatar

Nie zabraniają na nowych komputerach ale w nowych nie ma już praktycznie procesorów N270/280 ponieważ Intel zakończył ich produkcję w tamtym roku. Największym utrudnieniem jest brak możliwości legalnego wgrania na te miliony netbooków z Windowsem XP i procesorami serii N2xx. I w tym punkcie moim zdaniem istnieje zmowa Microsoftu i producentów. Sam mam Asusa EeePC 1000HE i jego działanie pod XP jest koszmarne, w stosunku do nawet EeePC 1005 z W7 na tych samych podzespołach. Z tego co się orientuję to jest pierwszy raz w historii okien, że nie można kupić jakieś wersji, a co ciekawe można kupić upgrade na amazonie za 77 dolarów z wersji starter do home premium, więc istnieje możliwość, że W 7 HP pójdzie bez problemów na netbookach. Jak ktoś to sprawdzi to chętnie opublikujemy jego spostrzeżenia.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek anonymous  15 March 2010 o godz. 13:11 #
Gravatar

-1 za brak umiejętności zrobienia zrzutu ekranu :-/

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mops  15 March 2010 o godz. 16:03 #
Gravatar

Najważniejsze pytanie czy przy tej samej wydajności N450 pobiera tyle samo mocy, czy może jednak mniej? Benchmark to nie wszystko.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mstdzw  15 March 2010 o godz. 17:37 #
Gravatar

dokładnie, przecież to ma być netbook i czas na baterii jest bardzo ważny.

zwiń wątek mobilemanpl  15 March 2010 o godz. 18:03 #
Gravatar

Jeżeli chodzi o pobór prądu to różnice w czasie, przy nowych aku były w granicach 10% na korzyść N450(+/-30 minut) Jednak Acer na N450 był całkowicie nowy, a Asus już kilkutygodniowy, więc różnica mogła wynikać z lekkiego zużycia akumulatora w Asusie.

zwiń wątek avlan  15 March 2010 o godz. 20:18 #
Gravatar

Akumulator sie tak szybko nie zużywa. Mam laptopa (bateria 6-komorowa) pół roku i zużycie akumulatora jest na poziomie 0,4% (a używam i ładuję codziennie)

 
zwiń wątek norbert_ramzes  20 March 2010 o godz. 10:13 #
Gravatar

> komorowa

Miałeś na myśli ogniwa?

 
 
 
zwiń wątek Moro  18 March 2010 o godz. 11:26 #
Gravatar

Ciekawe czy procesory na obu laptopach były ustawione na maksymalną wydajność. Trochę to trwa za nim system sam sprawdzi jakie jest obciążenie i da większą moc. Ten czas może być różny i negatywnie wpływać na wyniki testu. Żeby test miał sens należałoby też porównać zestawy instrukcji obu procesorów.

 
 
zwiń wątek maciek  18 March 2010 o godz. 0:05 #
Gravatar

Skoro INTEL nie poprawił elektroniki, znaczy, że MICROSOFT poprawił system i to znacznie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek NetBit  22 March 2010 o godz. 15:36 #
Gravatar

A ja na netbooka u100 firmy msi wrzuciłem ubuntu 10.04 (9.10 działał koszmarnie) i śmiga aż miło ! Nie ma tam co windy stawiać – szkoda czasu IMO.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Roberta Juriga  17 March 2011 o godz. 17:37 #
Gravatar

extreme listing you’ve get

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cheyenne Stroll  8 April 2011 o godz. 21:37 #
Gravatar

extensive register you get hands on

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek cure hemorrhoids  12 April 2011 o godz. 2:51 #
Gravatar

Hey, happy new year and congrats to your nice website. Jeff from http://www.didarticles.com/The-Insanity-Workout-An-evaluation/305843/88.html

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HCG Drops  12 April 2011 o godz. 2:56 #
Gravatar

I believe that avoiding ready-made foods will be the first step in order to lose weight. They might taste fine, but packaged foods currently have very little vitamins and minerals, making you eat more only to have enough energy to get through the day. When you are constantly ingesting these foods, changing to grain and other complex carbohydrates will make you to have more vigor while consuming less. Interesting blog post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Emmitsburg Fire Departments  12 April 2011 o godz. 2:59 #
Gravatar

You made some good points in this post. I’ve done a lot of searching on the topic and think almost all people will agree with your article. Thanks, Emmitsburg Fire Departments

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Verda Treichler  12 April 2011 o godz. 3:09 #
Gravatar

Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Appreciate it

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek The Car Insurance Guy  12 April 2011 o godz. 3:38 #
Gravatar

While I tend to agree with the post I strongly believe that car insurance has become too complex for the average car insurance policy holder. Just like any serious purchase however you must perform due diligence and research the companies before you buy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Diabetes Causes  12 April 2011 o godz. 4:01 #
Gravatar

Thanks for the article. Can you please send me few more links about this, I am definitely a fan of your website. Thanks, Diabetes Causes

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Learning Disability Help  12 April 2011 o godz. 4:02 #
Gravatar

Youre so cool! I dont suppose Ive learn something like this before. So good to search out someone with some authentic thoughts on this subject. realy thank you for beginning this up. this web site is one thing that is wanted on the web, somebody with slightly originality. helpful job for bringing one thing new to the web!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 April 2011 o godz. 5:04 #
Gravatar

I just completed mine and that i was looking for several design suggestions and you offered me a few.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cortland Post Office  12 April 2011 o godz. 5:45 #
Gravatar

Thanks for the post. Can you please email me few more thoughts about this, I am definitely a fan of your website. Thanks, Cortland Post Office

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Scan 35mm Slides  12 April 2011 o godz. 6:15 #
Gravatar

Having just been searching forinformative blog posts for the research project I’ve been working on when I happened to come across yours. Thanks for this helpful content! — Scan 35mm Slides

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Laree Leroy  12 April 2011 o godz. 6:17 #
Gravatar

Things i have seen in terms of computer system memory is that there are features such as SDRAM, DDR etc, that must match the requirements of the mother board. If the personal computer’s motherboard is fairly current while there are no os issues, changing the memory space literally takes under 1 hour. It’s one of the easiest computer system upgrade processes one can visualize. Thanks for spreading your ideas.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 April 2011 o godz. 10:09 #
Gravatar

Wow! What a blog! I actually like how it is user-friendly on my eyes and as well the information are well scripted. I am curious how I might be notified whenever a brand-new mail has been successful. I have signed to your rss feed which must perform the trick! TX again!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wiibrew Games  12 April 2011 o godz. 10:28 #
Gravatar

To copy Wii discs is not really as simple as just simply inserting a blank disc in the DVD or CD writer of your computer and simple message paste. Wii is a unique discs with a brisk data encryption and demands special software to copy the Wii disc for backup.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 April 2011 o godz. 13:00 #
Gravatar

Your home is usually valueble with luck. Regards!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bike Games  12 April 2011 o godz. 13:20 #
Gravatar

Say what you want about long dresses, but they cowl a multitude of shins.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  12 April 2011 o godz. 13:25 #
Gravatar

Great short this type of write-up reduced the problem many. Thank you I personally wanting to find your primary information….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Seth Gapen  12 April 2011 o godz. 14:05 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 April 2011 o godz. 15:16 #
Gravatar

This website is truly a walk-through for those the information you desired regarding this along with did not fully understand exactly who to question. Glimpse in this case, and you will definitely positively discover it all.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Brandy Gardner  12 April 2011 o godz. 15:20 #
Gravatar

Having just been looking for useful articles for the research project I’ve been working on when I happened to find yours. Thanks for this great material! — Brandy Gardner

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  12 April 2011 o godz. 15:56 #
Gravatar

Incredible content! I’ll sign up to suitable next wth my best feedreader software program!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 April 2011 o godz. 16:01 #
Gravatar

Best wishes of this advertisment, folks, retain the fantastic operate…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  12 April 2011 o godz. 16:43 #
Gravatar

Thanks for taking the time to discuss this, I really feel strongly about it and love learning extra on this topic. If doable, as you achieve expertise, would you thoughts updating your blog with further data? It is extremely helpful for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ed Neidecker  12 April 2011 o godz. 17:03 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Home Remodeling  12 April 2011 o godz. 17:26 #
Gravatar

My wife and i have been quite relieved that Raymond managed to round up his analysis from the ideas he discovered when using the web site. It is now and again perplexing to just continually be releasing key points the others have been trying to sell. And we all take into account we’ve got the blog owner to give thanks to because of that. The explanations you’ve made, the easy blog menu, the friendships you aid to promote – it is mostly impressive, and it’s facilitating our son in addition to the family understand that article is fun, which is certainly extremely fundamental. Thank you for the whole lot!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car detail equipment  12 April 2011 o godz. 17:29 #
Gravatar

Great blog you have here. Lots of blogs like this cover subjects that just aren’t covered by magazines. I don’t know how we got on 12 years ago with just print media.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek auto detailing supplies  12 April 2011 o godz. 19:11 #
Gravatar

Great blog. Lots of blogs like yours cover subjects that can’t be found in magazines and newspapers. I don’t know how we got by 10 years ago with just newspapers and magazines.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 April 2011 o godz. 20:08 #
Gravatar

Bless you to your blog post, that’s a few fairly practical information.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 April 2011 o godz. 20:25 #
Gravatar

I wanted to thank you for this great learn!! I undoubtedly enjoying each little bit of it I’ve you bookmarked to check out new stuff you put up

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kelly Erickson  12 April 2011 o godz. 21:05 #
Gravatar

There is obviously a lot to know about this. I think you made some good points in this post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet  12 April 2011 o godz. 21:06 #
Gravatar

Hello would you mind stating which blog platform you’re working with? I’m looking to start my own blog soon but I’m having a difficult time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I’m looking for something unique. P.S Apologies for getting off-topic but I had to ask!coach outlet online

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driving instructor training uk  12 April 2011 o godz. 21:13 #
Gravatar

How do you fancy becoming your individual boss, deciding upon your personal operating hours and meeting new people each day? Would you prefer to make excellent dollars and have the satisfaction of assisting persons discover a thing new? It’s easy to determine why a lot of folks from each walk of life would like to be a driving instructor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek running gels marathon  12 April 2011 o godz. 21:43 #
Gravatar

I’d must test with you here. Which is not one thing I often do! I enjoy studying a put up that may make individuals think. Additionally, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 April 2011 o godz. 22:05 #
Gravatar

Thanks for taking the time to discuss this, I really feel strongly about it and love studying extra on this topic. If potential, as you achieve experience, would you mind updating your weblog with extra info? It is extremely useful for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 April 2011 o godz. 0:48 #
Gravatar

Thanks bro

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gender predictor quiz  13 April 2011 o godz. 0:52 #
Gravatar

Thanks bro

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Veneers Preise  13 April 2011 o godz. 1:36 #
Gravatar

Site has been added to my RSS feed for later exploring.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  13 April 2011 o godz. 1:38 #
Gravatar

Actually like your web sites details! Undoubtedly an exquisite offer of knowledge that’s extremely helpful. Stick with it to carry publishing and that i’m gonna proceed reading by the use of! Cheers.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Maricela Kroenke  13 April 2011 o godz. 4:55 #
Gravatar

What a special site and interesting posts, I will add a link on my blogroll and bookmark this site. Regards! Thanks! Cheers! Maricela Kroenke

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Martha Stibb  13 April 2011 o godz. 5:32 #
Gravatar

This is the best weblog for anyone who needs to seek out out about this topic. You notice a lot its virtually hard to argue with you (not that I truly would want…HaHa). You positively put a brand new spin on a subject thats been written about for years. Nice stuff, simply nice!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gun Scopes And Sights  13 April 2011 o godz. 6:09 #
Gravatar

This is the proper blog for anybody who wants to find out about this topic. You notice a lot its nearly exhausting to argue with you (not that I truly would need…HaHa). You undoubtedly put a new spin on a topic thats been written about for years. Great stuff, just great!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek british coin  13 April 2011 o godz. 10:47 #
Gravatar

Old hammered coins come to be increasingly popular among collectors that appreciate the history and culture that is certainly engrained in their very essence.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bilety Autokarowe Gdynia  13 April 2011 o godz. 11:25 #
Gravatar

I’d have to examine with you here. Which isn’t something I usually do! I enjoy studying a post that can make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Autokary Gdańsk  13 April 2011 o godz. 13:29 #
Gravatar

I enjoyed this very much! Just delightful! Your composing manner is pleasing and the way you managed the subject with grace is outstanding. I am intrigued, I suppose you are an expert on this subject. I am subscribing to your updates from now on.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  13 April 2011 o godz. 13:49 #
Gravatar

I¡¯m delighted that I’ve observed this weblog. Finally anything not a junk, which we go through incredibly frequently. The web site is lovingly serviced and stored up to date. So it must be, thank you for sharing this with us.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  13 April 2011 o godz. 15:07 #
Gravatar

I recently found all your internet on the internet and additionally investigate a number of the first posts. Hold up the wonderful give good results. I just even more encourage RSS feed towards a Google News Site reader. Trying to find toward reading through complementary from your site after!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Adam  22 January 2012 o godz. 11:32 #
Gravatar

Witam,wszystkich.Napisze cos o intel atom N270.Jestem posiadaczem Netbooka Acer Aspire D250,pochodzi z dystrybucji Orange z systemem windows 7 starter.procesor to Intel® Atom™ CPU N270 @ 1.60GHz × 2 1 GB RAM grafika to Intel Graphics Media Accelerator 950. Na początku prawie czysty windows 7 chodził całkiem sprawnie,ale jak wiadomo,codzienne używanie komputera,prowadzi do posługiwania się kilkoma aplikacjami więcej.I co za tym idzie nastąpiło bardzo wyraźne spowolnienie.obecnie posiadam pakiet antywirusowy ArcaVir Internet Security 2012 i komputer z windowsem uruchamia się ok 5min.Później działa już w miarę żwawo.Zmusiło mnie to do zainstalowania dodatkowego systemu.Jest nim Ubuntu w wersji 11.10 i też ma swoje wady,powiem szczerze ze ta wersja ubuntu sprawia wiecej problemów niż sam windows 7. 11.10 działa nie stabilnie,często się zawiesza i nawet na linuksie widać ze pracujesz z intel atomem.więc powiem tak.Mam ten komputer juz od roku,i wiem że netbook to nie średniej klasy laptop z core 2 duo,ale ludzie marketing i obietnice,o wydajnej pracy to mit! Dla mnie intel pokazał po raz kolejny że jest gó**o warty,gdy czyta się te reklamy to śmiać się chce.Zawsze celowałem w AMD a ten acer to zakup bez mozliwosći wyboru czego innego,wiec kupiłem i sam się przekonałem ze intel atom to porażka na maksa. Teraz czytam o procesorach z lini Brazors AMD oczywiscię dwurdzeniowych i jeśli stanie mi kupić nowy sprzęt to juz napewno nigdy nie będzie w nim żaden intel.Kłamliwa firma.Wiec jeśli ktoś z was zamierza kupić netbooka to tylko dwurdzeniowe AMD a sentymenty do intela wam się nie opłacą.Pozdrawiam

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia