Kategorie:
44

TPSA i tak cenzuruje internet

Pakiet telekomunikacyjny nie przeszedł w Parlamencie Europejskim. Wielu użytkowników w Polsce odetchnęło z ulgą. Niestety TPSA i tak cenzuruje internet, oraz go pakietuje już teraz. Właśnie zablokowali kolejne strony projektu Open Source.

Nie dawno, 2 tygodnie temu, zgłosiłem się do przetłumaczenia na nasz rodzimy polski język świetnego klienta IRC opartego o AJAX zwanego mibbit. Łatwość i prostota tego rozwiązania (nie potrzeba apletów IRC, a jedynie przeglądarka) oraz duża konfigurowalność (serwerów, komunikatów itd.) doprowadziła mnie do wspomagania tego projektu. Niestety parę dni później TPSA zablokowało stronę www.mibbit.com oraz serwera irc irc.mibbit.com. Ocenzurowano mi kolejny kawałek internetu. Wygraliśmy w Pakiecie Telekomunikacyjnym, ciągle przegrywamy z TPSA. I jak tu człowiek może wspomagać projekty skoro je blokują bez powodu?

Dopisek redakcji

Kilka razy wypowiadał się na ten temat rzecznik TP – W. Jabczyński, mniej oficjalnie tutaj: Nie blokujemy IRC

Wielu internautów informowało na forach dyskusyjnych, że po wprowadzeniu przez TP zabezpieczeń przed cyberprzestępczością http://biuroprasowe.tp.pl/PressOffice/PressRelease.111711.po?changeLocale=PL zablokowane zostały serwery IRC. Sam odebrałem przez Święta wiele e-maili w tej sprawie. Mogę zapewnić, że blokowane są tylko te serwery, za pośrednictwem, których świadomie lub nieświadomnie jest prowadzona niebezpieczna dla użytkowników działalność. Jeśli administratorzy zadbają, aby były bezpieczne, a tak już się dzieje w kilku przypadkach, zablokowane adresy zostaną uwolnione.

W razie problemów z dostępem do jakichś usług korzystając z łączy TPSA warto sprawdzić czy nie blokuje ich usługa bezpieczny dostęp – jeśli tak jest, można tę usługę wyłączyć.

Podziel się tym niusem:

  • del.icio.us
  • Facebook
  • Wykop
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • Twitter
  • Śledzik
  • Blip
  • Flaker
  • Kciuk.pl

Więcej informacji: http://www.mibbit.com

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

128 komentarzy

zwiń wątek mondeoscotch  12 majaa 2009 o godz. 21:18 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -19 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nadal możesz zmienić ISP.

zwiń wątek barteqx  12 majaa 2009 o godz. 21:50 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +45 [Pokaż komentarz]
Gravatar

ISP można zmienić tylko w dużych miastach. W mniejszych miastach jest tylko TP lub mali dostawcy dzierżawiący łącze od TP.

zwiń wątek mby7930  13 majaa 2009 o godz. 6:23 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +16 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Można wybrać sobie innego dostawcę Internetu na łączach TPSA, np. poprzez Netię bezproblemowo można dostać się na adress wwww podany w tekście. Tak samo jest z osławioną stroną GIMPa, także działa.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Toku  13 majaa 2009 o godz. 7:24 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Czy ktoś mógłby potwierdzić że ta strona nie działa?

 
zwiń wątek SobonPiotrQ  13 majaa 2009 o godz. 8:13 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +6 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie wiem jak to dokłądnie było, ale siostra cioteczna ma internet w TPSA, próbowali zmienić to na coś innego, Netia lub inny twór wykorzystujący okablowanie TPSA. Rozmowa zakończyła się odmową, okazało się to nieopłacalne i na tym interes się zakończył. Są zmuszeni do TPSA.

 
zwiń wątek blackhole community  13 majaa 2009 o godz. 8:39 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +13 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Potwierdzam ze nie działa:
host http://www.mibbit.com
mibbit.com has address 64.62.228.82
teraz na http://lg.tpnet.pl/ sprawdzamy ’sh ip bgp’ dla tego ipka:
BGP routing table entry for 64.62.228.82/32, version 101428174
Paths: (1 available, best #1, not advertised to EBGP peer)
Not advertised to any peer
3402
80.50.231.205 from 80.50.231.205 (213.25.2.10)
Origin IGP, localpref 100, valid, internal, best
Community: 5617:997 5617:3322 no-export
Originator: 213.25.2.238, Cluster list: 91.0.2.1, 22.0.0.3, 22.0.3.1

na stronie: http://lg.tpnet.pl/zasady_bgp.html jest napisane
(…) 5617:997 – blackholing community (…)
Czyli IPek ten “nie działa” w całej sieci tpsa bo na dzień dobry jest wysyłany na /dev/blackhole ;]
Tpsa twierdzi ze blokuje jakieś 6tys adresów (info w styczniu bodajże na pl.internet.polip) -ale pewnie kilka już doszło :/

 
zwiń wątek xd  13 majaa 2009 o godz. 8:53 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@Toku
U mnie na neozdradzie nie działa.

 
zwiń wątek Toku  13 majaa 2009 o godz. 9:28 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A czy moglibyscie napisac jak sprawdzic czy nie dziala i zebrac potrzebne dane? Na Windowsie?

 
zwiń wątek mby7930  13 majaa 2009 o godz. 12:27 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

No, próbujesz otworzyć stronę i obserwujesz, jaki jest rezultat.

 
zwiń wątek Toku  13 majaa 2009 o godz. 13:46 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Że strona nie chce Ci się otworzyć to może być przyczyna wirusa, trojana, firewalla, przeglądarki, OS, karty sieciowej, kabla, routera, switcha itd. itd. itd.

Chodzi mi o to jak zweryfikować, że to jest problem o którym tutaj mówimy i jak osoba która ma Neostradę może sprawdzić czy ma też zablokowaną tą stronę.

na razie blokowanie to tylko spekulacje.

 
zwiń wątek gotar  13 majaa 2009 o godz. 14:21 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Dostaliście już od blackhole community informację ze źródła – pisanie dodatkowo, że nie idzie ping, coś się gubi czy nie otwiera jest bezcelowe, informacja z routera BGP jest absolutnie wystarczająca do nieuznania awarii i stwierdzenia, że to jest celowa konfiguracja.

Teraz wasz ruch sprowadza się do wykazania, że taka konfiguracja (tj. filtrowanie) jest niezgodne z zawartą umową.

 
zwiń wątek morsik  13 majaa 2009 o godz. 16:08 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@Toku:
tracert http://www.mibbit.com
Zobaczysz, że siądzie na routerze TP :]

 
zwiń wątek kfiaciarka  13 majaa 2009 o godz. 17:37 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

dokładnie:
na war-ru1.neo2.tpnet.pl, a póżniej tylko informacja, że upłynął limit czasu żądania.

 
zwiń wątek mby7930  13 majaa 2009 o godz. 18:10 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

“Że strona nie chce Ci się otworzyć to może być przyczyna wirusa, trojana, firewalla, przeglądarki, OS, karty sieciowej, kabla, routera, switcha itd. itd. itd.”

Jeżeli nie wiesz, co się dzieje w TWOIM systemie, to może nie bierz się za routing.

 
zwiń wątek xyz43  13 majaa 2009 o godz. 19:46 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Tak samo nie działa strona msfn.org – przynajmniej u mnie na Telefonach Podlaskich, które to są grupą tepsy. Przez zagraniczne proxy leci bez problemu.

 
zwiń wątek Toku  13 majaa 2009 o godz. 22:51 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

mby7930

A co ma do tego routing. Ty się lepiej przyznaj, że nie potrafisz przeciętnemu użytkownikowi neostrady pokazać jak może zweryfikować teorię o cenzurze w TPsie.

Zresztą blokady okazują się celowe. Pytanie tylko brzmi czy TPsa udostepnia gdzieś publicznie listę blokowanych serwisów, Ipeków.

 
zwiń wątek BTomasz92  14 majaa 2009 o godz. 6:54 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Sprawdzić czy strona jest blokowana można używając proxy. Próbujemy otworzyć stronę na swoim komputerze z łączem od TP. Jeśli się nie otwiera, korzystamy z proxy(wygodne w użyciu jest proxy przez przeglądarkę np. anonymizer.nntime.com), sprawdzając czy z jej pośrednictwem strona się otwiera. Jeśli tak, to może to oznaczać cenzurę. Jeśli nie – strona może mieć chwilowe problemy techniczne.

 
 
zwiń wątek DeBill  13 majaa 2009 o godz. 18:10 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Tak się składa, że mieszkam na wsi i z Internetem różnie bywa. Człowiek z miasta ciągnie na wieś, a tu taki znok… Ale przechodząc do meritum:
Linia “autorstwa” TPSA i przez dwa lata działająca Neostrada. Pomału, ale bez awarii. Umowa minęła, skusiłem się na Netię. Początkowo lipa… coś nie działało, Netia zwala na TPSA, TPSA zwala na Netię. Jak już ruszyło, tak śmiga ponad rok.

Niestety nie zawsze jest tak kolorowo. W tej samej mieścinie mieszka znajomy, któremu po kablach TPSA może śmigać tylko Neostrada, bo usługa Netii jest “niedostępna”, ale to i tak nie jest źle (?), bo jakiś kilometr ode mnie mieszka znajomy, któremu nie działa ani Neostrada, ani Netia! Obie usługi są “niedostępne”. Podejrzewam, że przyczyna leży w sprzęcie, który na wsiach zapewne często modernizowany nie jest…

Na stronie TPSA i Netii powinna być możliwość “sprawdzenia dostępności”. Przynajmniej kiedyś była. Można było samemu sprawdzić czy da się to “cudo” uruchomić.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  13 majaa 2009 o godz. 18:34 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

jest taka możliwość, ba nawet bardzo trudno jest z niej nie skorzystać.

 
zwiń wątek prohol  14 majaa 2009 o godz. 7:29 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Niedostepnosc wynika pewnie z odleglosci od centrali. To standardowy problem na wsiach:(

 
zwiń wątek marcinsud  14 majaa 2009 o godz. 14:36 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

ponoć tylko 4 km może iść po miedzi, przynajmniej 4 lata temu jak zakładałem tak ludzie głosili.

 
 
 
 
zwiń wątek vries  12 majaa 2009 o godz. 21:19 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +16 [Pokaż komentarz]
Gravatar

To wyślij zapytanie do TP S.A. w tej sprawie. Może to błąd ich systemu. A jak nie to jest jeszcze formularz zgłaszania skarg UKE.
Czasami gadanie o cenzurze jest mocno na wyrost.

zwiń wątek Marek  12 majaa 2009 o godz. 23:06 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +26 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Pisanie zapytań moim zdaniem nie ma sensu – lepiej odrazu zgłosić awarię.

Należy dokładnie zbadać trasę i miejsce w którym giną pakiety, następnie dzwonimy i zgłaszamy: Nie działa internet, ruter o ip …. gubi pakiety, uniemożliwiając kontakt ze światem (bez wdawania się w szczegóły, podejrzeń co do celowości działania, wybiórczości itp, internet nie działa i koniec).
Tak przedstawione zgłoszenie praktycznie kończy rozmowę, stwierdzamy fakt i tyle przecież nie powiedzą to nie nasz ruter, ewentualnie na życzenie można później przesłać wyniki przeprowadzonych testów aby potwierdzić, że naprawdę nie działa (ale to dopiero gdy pojawią się jakieś wątpliwości).

Od zgłoszenia mają 12 godzin na usunięcie awarii – potem muszą oddać pieniądze za internet.

zwiń wątek gotar  13 majaa 2009 o godz. 1:58 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Hahaha – ależ dostęp do Internetu jest, żadnych pieniędzy nie będą musieli oddawać. Pakiety giną zapewne na pierwszym routerze z BGP.
Zgłaszanie awarii nie ma najmniejszego sensu, gdyż zajmie się tym pion odpowiedzialny za kable przegryzione przez myszy, jedyna rozsądna opcja to ta sugerowana przez vries.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Marek  14 majaa 2009 o godz. 12:17 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Dostęp do internetu to dostęp do tego konkretnego adresu z innych nie korzystam nawet nie muszę wiedzieć i tym, że w internecie istnieją jakieś inne adresy poza tymi zablokowanymi przez nich. Jeśli przyjdzie ktoś to naprawiać każe się połączyć z tym konkretnym adresem.

 
zwiń wątek gotar  16 majaa 2009 o godz. 15:28 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Jeśli udało ci się zawrzeć z TPSA umowę na dostęp do tego adresu, to gratuluję. Z ciekawości – jak dużym klientem trzeba być, żeby dostać taką usługę? Mieścisz się w 10k zł miesięcznego abonamentu?

Bo wiesz przecież, że jeśli kupiłeś jakąś standardową usługę to czary-mary i przedefiniowywanie co to jest ‘dostęp do Internetu’ to sobie możesz w buty wsadzić, parametry usługi definiuje SLA i zaklinanie rzeczywistości nic nie pomoże.

Oczywiście gdybyś w czasie mediacji przed prezezem UOKiK wykazał, że zawarłeś umowę głównie z powodu dostępu do tego adresu, to wskutek postępowania polubownego prawdopodobnie byłbyś zwolniony z konsekwencji przedterminowego rozwiązania umowy, co nie zmienia faktu, że dostawcy sobie musisz poszukać innego.

Możesz się także starać w postępowaniu cywilnym uzyskać odszkodowanie za rzeczywiście powstałe straty – więc jeśli udowodnisz, że np. twoja firma przez to nie zarobiła, to możesz walczyć. Co także nie zmienia faktu, że musisz sobie poszukać innego dostawcy.

I nie odnoszę się tutaj co do słuszności działań TPSA, jedynie do debilnych argumentów ‘płacę – żądam’; przeczytaj sobie, za co płacisz.

 
zwiń wątek Marek  17 majaa 2009 o godz. 0:39 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Ale mi chodzi tylko o standardowe odszkodowanie wynikające z Art. 105. Prawa telekomunikacyjnego a nie pokrywanie strat które być może poniosłem.

Przy zwykłym tanim abonamencie nie są to może duże pieniądze (2 krotność tego właśnie abonamentu + zwrot tego co się zapłaciło) ale są one wypłacane niemal automatycznie, nie potrzeba do tego żadnego procesu mediacji ani nic takiego wystarczy zwykła reklamacja.

Umowy jak już pisałem zerwać nie mogą.

Gdy jeszcze korzystałem z usług tej firmy 2 krotonie zdarzyły się sytuacje w których musiałem składać tego typu reklamację, z uznaniem obu nie było żadnych problemów, choć przy pierwszej na dość wysoką kwotę dość długo zwlekali ze zwrotem pieniędzy (przeszło 6 miesięcy) dopiero gdy zagroziliśmy naliczeniem odsetek coś się ruszyło.
Za drugiem razem nauczony wcześniejszymi doświadczeniami zwyczajnie zarządzałem zaliczenia należnych mi pieniędzy na poczet przyszłych płatności.

 
zwiń wątek gotar  25 majaa 2009 o godz. 19:25 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Art. 105 dotyczy usługi powszechnej, czyli telefonii – to raz.
Dwa – mówi o przerwie w świadczeniu usługi, a to NIE ZACHODZI w przypadku blokowania pojedynczych systemów autonomicznych czy prefiksów.

 
 
zwiń wątek jarek  13 majaa 2009 o godz. 6:48 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +9 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Podczas problemów z dostępem do strony GIMPa złożyłem reklamację w tpsa. W odpowiedzi dostałem pismo że zablokowali mi stronę dla mojego dobra a jak mi się nie podoba to zawsze mogę rozwiązać umowę. Zaznaczając iż przy zawieraniu umowy zaakceptowałem regulamin a w nim zastrzegli sobie prawo do takich działań. Jak znajdę gdzieś jeszcze tą odpowiedź to spróbuję ją opublikować w internecie. Z tymi działaniami można by walczyć tylko wtedy jeżeli większość użytkowników tpsa złożyła by takie reklamację. Efekt skali mógłby coś pomóc.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Marek  14 majaa 2009 o godz. 12:51 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Czy aby nie pośpieszyłeś się zanadto z tą reklamacją ? Skoro odpowiedzieli w taki sposób podejrzewam, że sam użyłeś w reklamacji słowa “zablokować” a to błąd.

Najpierw zgłoszenie awarii (konkretnie ruter, ale bez podawania że chodzi o gimpa czy o jakiś inny adres) – numer sprawy, zgłasza się ktoś czy naprawił czy nie naprawił (jeśli ktoś twierdzi, że już naprawił zgłaszasz, że nadal nie działa), jeśli przyjeżdża serwis (a w końcu pewnie, przyjedzie jak będziesz cały czas twierdził że nie działa internet) demonstrujesz, że nie działa a oni nic na to nie mogą poradzić u Ciebie w mieszkaniu – oczywiście żądasz potwierdzenia i prosisz aby jechali do siebie jak najszybciej naprawić. Gdyby próbowali w tym momencie cokolwiek tłumaczyć – odpowiadasz: nie obchodzi mnie co tam popsuliście zwyczajnie to naprawcie.

Dopiero na końcu pisze się reklamację – w sprawie awarii zgłoszonej konkretnego dnia o konkretnej godzinie nie naprawionej do … W tym momencie już nie mogą powiedzieć, że nie było awarii bo sami przyjęli zgłoszenie a potem nie uzyskali potwierdzenia, że cokolwiek naprawili.
Gdyby się w którymś miejscu przyznali, że to celowe działanie to tym gorzej dla nich, za awarię spowodowaną jakimiś czynnikami niezależnymi od nich muszą tylko zwrócić abonament i wypłacić niewielkie odszkodowanie ale za celowe wywołanie awarii kara jest znacznie wyższa.

Oczywiście będą chcieli rozwiązać umowę z której nie potrafią się wywiązywać ale jako operator świadczący usługi powszechne nie mogą tego zrobić (sami chcieli aby nadać im status operatore powszechnego, więc muszą wypełniać wiążące się z tym obowiązki), inny, niepowszechny, operator pewnie by jak najszybciej zwrócił abonament, wypłacił to niewielkie odszkodowanie a potem odmówił dalszego przdłużania umowy.

 
zwiń wątek gotar  16 majaa 2009 o godz. 15:32 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

OMG, nie wiem czy się śmiać, czy bać – niedziałanie jakiejś strony to nie jest żadna awaria. I nawet jeśli jakiś rozkojarzony serwisant podpisze coś takiego, to reklamacja zostanie ODRZUCONA. Gdyby zaś było inaczej, to mam dla ciebie propozycję: dostaniesz ode mnie IP, które wytnę na wyjściu do TPSA, a ze składania reklamacji zrobimy biznes.

 
zwiń wątek Marek  17 majaa 2009 o godz. 0:50 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

W celu odrzucenia reklamacji operator musi podać konkretną podstawę prawną odnoszącą się do treści złożonej reklamacji. Ma na to 30 dni, potem reklamacja zostaje uznana automatycznie.

Awarią jest gubienie pakietów na ruterze operatora (niedziałanie strony to jedynie konsekwencja tej awarii, ale tego już się w zgłoszeniu nie podaje ponieważ operator nie ma ze stroną zazwyczaj nic wspólnego).

Z umów z tepsą już kilkanaście tysięcy osób zrobiło sobie biznes, są to różne umowy zarówno na niedziałający internet, jak i telefon którego według umowy mieli założyć w jakimś ustalonym czasie ale uznali, że nie opłaca im się ciągnąć kabli.

 
zwiń wątek gotar  25 majaa 2009 o godz. 19:28 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Podstawą prawną jest, uważaj, zgodność świadczonej usługi z podpisaną umową. Jeśli masz w regulaminie, że mogą blokować, to reklamację się odrzuca jako niezasadną, koniec kropka. Równie dobrze mógłbyś reklamować, że razem z fakturą nie przywożą pizzy.

 
 
zwiń wątek xd  13 majaa 2009 o godz. 8:59 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Pakiety giną na pierwszym hoście za moją siecią. *.neo2.tpnet.pl

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gotar  13 majaa 2009 o godz. 14:26 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Tak, wiem jak giną – mam dostęp do łączy TPSA, poza tym to widać na LG.

 
 
 
zwiń wątek Jakub Narębski  13 majaa 2009 o godz. 8:06 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +6 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Niestety formularz do wysyłania uwag i zgłoszeń na stronie TP S.A. służy im tylko do tego by napisać “zadzwoń do centrum obsługi technicznej” (kiedy zgłaszałem problem z blokowaniem gimp.org i repo.or.cz).

Nie wiem po co w ogóle mają ten formularz jeśli jest bezużyteczny…

zwiń wątek Toku  13 majaa 2009 o godz. 9:32 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -19 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Gimp.org jest zablokowane bo jest tam kontroler botnetów. Problem zgłaszaj do nich (Gimp.org) a nie do TPSA. Co do repo.or.cz nie wiem.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek LV  13 majaa 2009 o godz. 13:16 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +7 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Kontroler botnetów to najprawdopodobniej grzecznie sobie z softem w Twoim systemie rozmawia.
.
Co to jest kontroler botnetów? Taki magiczny pilot pozwalający wszystkie botnety kontrolować?
.
Dowolną sieć IRC można wykorzystać do stworzenia botnetu – tworzy się kanał o danej nazwie, wpisuje nazwę + serwery danej sieci w boty i tyle. Boty wchodzą na kanał i czekają na autoryzację odpowiedniego osobnika + polecenia. Równie dobrze można freenode użyć, jeżeli tylko zrobisz to z głową.
.
Tak swoją drogą nie pamiętam aby kiedykolwiek GIMPNet został użyty przy próbach stworzenia botnetu.

 
zwiń wątek Toku  13 majaa 2009 o godz. 13:48 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -8 [Pokaż komentarz]
Gravatar

No to masz mało informacji. Admin gimp dostał informacje o problemie i do tej pory go nie naprawił. A rozwiązanie zna.

 
zwiń wątek LV  13 majaa 2009 o godz. 15:44 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

LOL, jedyne ‘rozwiązanie problemu’ to wyłączenie serwera IRC.

 
zwiń wątek Polak  13 majaa 2009 o godz. 18:00 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +10 [Pokaż komentarz]
Gravatar

“Co to jest kontroler botnetów? Taki magiczny pilot pozwalający wszystkie botnety kontrolować?”

“Jeden, by wszystkimi rządzić, Jeden, by wszystkie odnaleźć,
Jeden, by wszystkie zgromadzić i w ciemności związać.” :)

 
zwiń wątek LV  13 majaa 2009 o godz. 18:07 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

ROTFL, aż musiałem piwo z monitora ścierać :D stwierdzenie miesiąca :D

 
 
 
 
zwiń wątek el.pescado  12 majaa 2009 o godz. 21:36 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +14 [Pokaż komentarz]
Gravatar

TPSA nie od dzisiaj blokuje wszysko, co ma związek z IRC. Z tej samej przyczyny nie ma (nie było) dostępu do strony gimp.org.

zwiń wątek abc  12 majaa 2009 o godz. 21:57 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +9 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie było, już od jakiegoś czasu jest.

 
 
zwiń wątek kfiaciarka  12 majaa 2009 o godz. 21:39 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +7 [Pokaż komentarz]
Gravatar

mi też nie działa ten mibbit.com. Poza tym co ma tp do IRCa ?

zwiń wątek asd  12 majaa 2009 o godz. 21:45 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -14 [Pokaż komentarz]
Gravatar

boty, czyli 99% ruchu wykorzystujacego ten protokol.

zwiń wątek LV  12 majaa 2009 o godz. 22:04 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +11 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Wiesz kiedy malware z IRC-a korzytał? W ubiegłym wieku. IRC się nie nadaje, zbyt rzuca się w oczy i bywa zawodny. Teraz jeżeli coś jeszcze po IRC-u jedzie to soft z niższej półki, genialna TP jak zawsze jest całe lata za resztą świata…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek sjakub  13 majaa 2009 o godz. 3:34 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Z nizszej czy wyzszej, fakt ze nadal tego jest od cholera.
Nie podoba mi sie takie cenzurowanie, ale czepianie sie, ze “TP blokuje irca i jest lata za reszta swiata” jest idiotyczne.

 
zwiń wątek Zombiak  13 majaa 2009 o godz. 7:30 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -10 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Z IRC-a to korzystają jeszcze tylko dzieci kompilujące sdbota i abuserzy skanujący siec w poszukiwaniu stron podatnych na rfi gdzie coś bardziej zaawansowanego niż IRC nie opłaca się implementować, bo bota i tak zaraz stracisz jak skrypt dostanie timeouta. Cała reszta generuje sobie nazwy domen, z których ssie instrukcje i update’y po http. W takim układzie telekomunikacja powinna jeszcze strony WWW zablokować…

 
zwiń wątek tomekh  13 majaa 2009 o godz. 10:33 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@Zombiak: co to za brednie? niech zgadnę, spędziłeś połowę życia na babilońskim IRCNet i nigdy nie korzystałeś z bardziej cywilizowanej sieci (Freenode na ten przykład), a teraz masz za swoje… typowe urojenia IRCNet’owca.

 
zwiń wątek Zombiak  13 majaa 2009 o godz. 12:20 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Napiszesz, w którym miejscu są brednie to podyskutujemy, bo na razie to ty coś stwierdziłeś bez jakichkolwiek argumentów i wykrzykujesz o spędzaniu połowy życia na ircnecie (nie napisałem tam sumarycznie więcej niż 500 linijek, chociaż nie wiem, jakie to ma dla ciebie znaczenie). Ciekawe dlaczego LV minusujecie? Może wedle was człowiek, który zawodowo zajmuje się tematyką też nie ma pojęcia, o czym mówi…

 
zwiń wątek LV  13 majaa 2009 o godz. 13:26 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +6 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Dziwne, ale Zombiak dobrze gada, a miałem o nim dosyć niskie mniemanie. @Zombiak, może mało na ircnecie pisałeś, ale na polnecie to kilka lat temu pisywałeś sporo.
.
@sjakub, teraz malware to biznes, IRC-a używają co najwyżej gimnazjaliści, wprowadzanie represji wobec technologii, której najstarsi malware-writerzy nie pamiętają jest dosyś osobliwe.
.
Teraz wykorzystuje się HTTP + dynamicznie generowane domeny + peer-to-peer pomiędzy botami aby sieć nie była scentralizowana. Dzięki temu boty się nie gubią, potrafią przekazywać sobie informacje o tym, gdzie\jak znaleźć aktualne rozkazy, uaktualnienia(!) itd. Sieć jest stabilniejsza, nie jest tak narażona na błędy, nie można botnetu zwyczajnie rozpędzić, przejąć czy łatwo wykryć, jak to miało miejsce w przypadku IRC-a. Teraz są to faktycznie dobrze zaprojektowane mechanizmy, nie rzucająca się w oczy prowizorka.
.
Dzieci drogie, jak Wy sobie wyobrażacie botnet na 200k kompów na IRC-u? Nawet na 1000? Admin każdej sensownej sieci zauważy tworzenie się botnetu i rozpędzi zbiorowisko tosterów w cholerę…

 
zwiń wątek i  13 majaa 2009 o godz. 15:44 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Przestarzałe czy nie, wciąż się zdarza. I rzeczywiście, potrafi wygenerować większy ruch niż wszystkie inne protokoły razem wzięte. I faktycznie jest do wykrycia. Z tym, że po którejś takiej zabawie wprowadziłem taki “pakiet bezpieczeństwa”, blokując IRC i parę innych rzeczy (SMB, kilka innych portów, ograniczenia na SMTP), oczywiście dając możliwość odblokowania. Na kilkaset osób, skorzystała z niej _jedna_. To tyle, jeśli chodzi o użyteczność IRC w naszych czasach. Młode pokolenie zna już tylko czaty.

Natomiast blokowania stron WWW związanych z nie rozumiem…

 
zwiń wątek LV  13 majaa 2009 o godz. 16:34 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Tja, genialna TP zamiast blokować ruch na standardowych portach IRC-a wycina IP… to dopiero nowoczesne i profesjonalne rozwiązanie. Tak się zastanawiam – kto u nich pracuje… i dlaczego tak mało zarabia?

 
zwiń wątek tomekh  14 majaa 2009 o godz. 10:48 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@Zombiak:
“Z IRC-a to korzystają jeszcze tylko dzieci kompilujące sdbota i abuserzy”
Bzdura. Totalnie generalizujesz. Określ do której sieci IRC się odnosisz.

 
 
zwiń wątek Apage  12 majaa 2009 o godz. 22:19 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -6 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Dziadują i zmniejszają ruch (i koszty) jak tylko mogą.

Dziwne, że nikt jeszcze nie wspomniał; Microsoft też oszczędza i musi wykombinować nieco grosza:
http://www.heise-online.pl/news/Microsoftowe-obligacje–/8609

Przy wielkości ich dochodów, i to przez jaki czasu(!), żeby dziadować na jakieś 3,75mld?
Jeszcze niedawno fanboje wspominali słowa Stiva, że ich kochana firma może funkcjonować bez przychodów ca 10 lat. Czyżby linuksiane pół roku tuż tuż?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Budyń  13 majaa 2009 o godz. 6:43 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -7 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Czytałeś ? Nie muszą dziadować; a że chcą wykupić własne akcje, to świadczy że spodziewają się wzrostu ich wartości. A może się okazać tak, że kasa z tak pozystanego kredytu jest tańsza (jak tam piszą) niż wydzielenie sumy z tzw. zysku operacyjnego.

 
zwiń wątek karakar  13 majaa 2009 o godz. 7:40 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@Budyń: To ty przeczytaj, przecież jak byk pisze, że nie wykupują, ale wypuszczają nowe.

 
 
 
zwiń wątek Fazer  13 majaa 2009 o godz. 0:04 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

U mnie także nie ładuje się strona :-/

 
 
zwiń wątek yantar  13 majaa 2009 o godz. 1:07 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +10 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Najbardziej wkurzajace jest to, ze TPsa blokuje serwery IRC prewencyjnie. Zwyczajnie blokuje by sobie “poobserwowac” jak sie nic nie dzieje szczegolnego to po interwencji sytuacja wraca do normalnosci.
Zeby w koncu sie pojawil jakis ogolnopolski ISP z normalnymi cenami, umowami i parametrami lacza. Eh marzenia.

zwiń wątek Budyń  13 majaa 2009 o godz. 6:34 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie pojawi się. Nikt nie będzie inwestował w infrastrukturę od podstaw, bo 1. drogo 2. kryzys 3. lepiej wymóc na UKE, aby TP S.A oddała swoją :> Reszta to konsekwencje tego faktu. Poza tym, generalnie polska wieś i mniejsze miejscowości wymierają – młodzi przenoszą się do miast, więc i tak niska opłacalnośc inwestycji na prowincji spada… dlatego w dużym mieście masz Aster/UPC itp, a poza – tylko TP S.A. bo oni kiedyś MUSIELI mieć odpowiednie pokrycie. Tak samo o firmę kurierską itp najłatwiej w dużym mieście – dlaczego ? Bo tutaj jest największe zagęszczenie potencjalnego zarobku na m.kw.

zwiń wątek mby7930  13 majaa 2009 o godz. 12:30 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +6 [Pokaż komentarz]
Gravatar

“Poza tym, generalnie polska wieś i mniejsze miejscowości wymierają – młodzi przenoszą się do miast”

Jedni (biedni) przenoszą się do miasta, a inni (bogaci) przenoszą się na wieś i proces “uciekania na przedmieścia” będzie przyspieszał.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  13 majaa 2009 o godz. 14:57 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

najlepsza jest wieś circa 10 km od średniego miasta, bo i blisko by coś załatwić, a i można się delektować powolnym wiejskim życiem.
Co do blokowania mi Netia na kablach TP działa, ale za to kumpel am radiówkę od jakiegoś gościa i mu już nie działa, łącze oczywiście gość ma z TP. Przy okazji orientuje się ktoś po ile chodzą takie łącza 100 Mbit w dwie strony od TP?

 
zwiń wątek morsik  13 majaa 2009 o godz. 16:21 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Jak pisałem do BOKu od jakichś serwerów dedykowanych, to spytałem się, dlaczego w polsce jest mało dedyków. Ano dlatego:

Koszt podpięcia 100MBit:
Francja: ~400zł
Polska: ~1200zł

On mi to w Euro podał, ja to mniej więcej przeliczyłem.

Życzę powodzenia, z cenami tepsy na dodatek ;)

 
zwiń wątek bobycob  13 majaa 2009 o godz. 23:38 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

a 12000 zł nie łaska?

 
 
zwiń wątek abc  13 majaa 2009 o godz. 16:27 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie tyle musieli co muszą. TPSA ma obecnie ustawowy obowiązek podłączenia każdego chętnego a jak tego nie zrobi to musi płacić ekwiwalent 50 zł.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek phasmid  13 majaa 2009 o godz. 6:53 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

w zasadzie to dopiero poczatek … TPSA juz wystosowala pisma do niektorych firm z prosba o uruchomienie uslugi na porcie 587, bo bedzie blokowala port 25 …

zwiń wątek Compi  13 majaa 2009 o godz. 13:13 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +6 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Mógłbyś podać źródło tej informacji? Jeśli to prawda, to byłby to olbrzymi krok naprzód (no i sensowniejszy od blackholowania kontrolerów botnetów). Wiadomo, jak zaawansowane są te plany?

zwiń wątek phasmid  13 majaa 2009 o godz. 20:14 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Powiedzmy, ze czytalem takie pismo.
(ph4smid na gmail)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek Moarc  13 majaa 2009 o godz. 6:59 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A mój ISP daje 40Mbps kabelkiem i już od kilku lat nie mam żadnych problemów. (a mówią, że Tarnów to takie małe miasto i nic tu nie ma ;p)

zwiń wątek Jaa  13 majaa 2009 o godz. 7:42 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
zwiń wątek marcinsud  13 majaa 2009 o godz. 15:00 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

ja wiem czy taki ładny :P
http://www.speedtest.net/result/472631265.png

1,5 km do światłowodu idzie po miedzi.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek i  13 majaa 2009 o godz. 20:15 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gotar  16 majaa 2009 o godz. 15:38 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
 
 
 
zwiń wątek http://fijam.eu.org/  13 majaa 2009 o godz. 10:33 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

O rety, i to symetrycznie? Co to, fiber?

zwiń wątek Moarc  13 majaa 2009 o godz. 13:37 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

ZTCW światłowód jest na poziomie osiedli/ulic. Do klientów idzie normalny ethernecik.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gotar  13 majaa 2009 o godz. 14:35 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

40 Mb/s to nie jest rewelacja na ‘o rety’, tylko poziom dostępny u lokalnych operatorów. Takie symetryki sprzedają się od dawna, a mimo to niektórzy idą do UPC i się cieszą jak dzieci, że mają 15 czy 30 Mb/s, ale tylko downloadu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek abc  13 majaa 2009 o godz. 16:37 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

U NIEKTÓRYCH lokalnych operatorów. A inna sprawa że nie wiem czy u ciebie mam taką mniej więcej gwarancję że w szczycie będę miał chociaż te 2-4 Mbit/s jeśli wyjście za granicę to tylko 20 Mbit/s (pytanie – na cała sieć czy taki jest limit na użytkownika).
Poza tym trochę odstrasza płatny serwis (w TPSA i pochodnych mam to za darmo, w tym wymianę całego okablowania w domu) i opłata za dzielenie łącza w lokalu (moja skromna propozycja – 45 na jeden komputer, 75-80 na tyle na ile się chce, i tak wychodzi taniej niż w jakiegokolwiek innego operatora.

A inna sprawa że za takie pieniądze to bym się b. chętnie skusił, nie planujecie świadczenia usług w takiej dziurze jak Łódź?

 
zwiń wątek marcinsud  13 majaa 2009 o godz. 18:38 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +8 [Pokaż komentarz]
Gravatar

a niektórzy bulą 60 zł za 1 Mbps, bo nie mają wyboru…

 
zwiń wątek tygrysekl  13 majaa 2009 o godz. 22:19 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

209zł za 2048/512 bez ppp i wymuszanej zmiany ip (póki nic nie ruszam, bo jaj cokolwiiek chciałbym zmienić w umowie to przełączą mnie na swoj odpowiednik neostrady :(

 
 
 
zwiń wątek ufok  13 majaa 2009 o godz. 11:34 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

To lepiej niż IS i do tego symetrycznie, ale czemu ping tak długo wraca?

 
zwiń wątek ufok  13 majaa 2009 o godz. 13:27 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

To szybciej niż w IS i do tego symetrycznie, tylko czemu tak długo wraca ping?

 
zwiń wątek i  13 majaa 2009 o godz. 13:29 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

To szybciej niż w IS, na dodatek symetrycznie, tylko czemu tak długo wraca ping?

zwiń wątek Moarc  13 majaa 2009 o godz. 13:39 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie wiem, ważne że isoki z mirrorów szybko latają ;p

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek i  13 majaa 2009 o godz. 13:42 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

nom :)

 
 
 
 
zwiń wątek Szymon  13 majaa 2009 o godz. 7:38 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie wystarczy zmienic dns na opendns? Mam neo i mi gimp.org po takiej operacji działa. IRC też.

zwiń wątek http://fijam.eu.org/  13 majaa 2009 o godz. 10:34 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +10 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Bzdura. BGP-blackholing działa na trochę innej warstwie.

 
zwiń wątek Zombiak  13 majaa 2009 o godz. 10:59 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

To chyba nie masz internetu z telekomunikacji ;) Nazwy domenowe są poprawnie tłumaczone tylko routing pakietów pod podany ip trafia w czarną dziurę. Swoją drogą to sam mam wpisane OpenDNS, więc pleciesz bzdury ;)

 
 
zwiń wątek Jakub Narębski  13 majaa 2009 o godz. 8:03 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +7 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Inna strona którą TP S.A. blokuje to http://repo.or.cz (git-scm.org). Ciekawe dlaczego…

zwiń wątek mby7930  13 majaa 2009 o godz. 12:31 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +10 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Pewnie to robota tych od Mercuriala ;)

 
 
zwiń wątek flex  13 majaa 2009 o godz. 8:14 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

z blokowaniem IRCa i problemami z gimpem było już zamieszanie na początku roku, wtedy wszsytko zostało wyjaśnione dlaczego tpsa podejmuje takie działania, można poczytać przed pochopnym wyciąganiem wniosków: wypowiedź rzecznika w dyskusji pojawił się również Rafał Jaczyński Dyrektor Departamentu Zarządzania Bezpieczeństwem Systemów Teleinformatycznych, TP S.A.

zwiń wątek DrStorm  13 majaa 2009 o godz. 9:03 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

jakoś mało mnie interesują wypowiedzi pracowników firmy której sieć jest dzisiaj (wg senderbase) na drugim miejscu pod względem ilości wysyłanego spamu. Widać blokowanie irc niewiele dało.

zwiń wątek LV  13 majaa 2009 o godz. 17:16 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A co miało dać jak największe botnety jadą po http/p2p + kupę rozwiązań, które zapewniają im sporą niezawodność… TP zrobiła coś, żeby wyglądało, że coś robią.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek SeeM  13 majaa 2009 o godz. 8:25 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/internet/now_prom/bezpiecznydostep/

Kliknijcie sobie link “jak włączysz”. Jest tam napisane co zrobić, żeby nie mieć tej ochrony. To nic skomplikowanego i nigdzie nie trzeba dzwonić.

zwiń wątek Miseq  13 majaa 2009 o godz. 8:59 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +7 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Ten sposób i tak nie przywraca dostępu do zablokowanych stron.

zwiń wątek SeeM  13 majaa 2009 o godz. 11:44 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A, to przepraszam. Widać zmyliła mnie dostęþna strona Gimpa.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek pois  13 majaa 2009 o godz. 8:30 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Pakiet telekomunikacyjny nie przeszedł w Parlamencie Europejskim. Wielu użytkowników w Polsce odetchnęło z ulgą. Niestety TPSA i tak cenzuruje internet, oraz go pakietuje już teraz.

No ale przecież i bez tego pakietu można “cenzurować” internet, i to w pełni legalnie.

zwiń wątek michuk  13 majaa 2009 o godz. 12:48 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Ale gdyby w pakiecie zawarto coś o neutralności sieci, nie byłoby to już tak proste.

 
 
zwiń wątek maxromeo  13 majaa 2009 o godz. 8:30 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Kilka razy wypowiadał się na ten temat rzecznik TP – W. Jabczyński, mniej oficjalnie tutaj:

http://blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/nie_blokujemy_irc

 
zwiń wątek Shagwest  13 majaa 2009 o godz. 9:04 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Jak TVP zmanipulowała materiał o proteście to prawie linczować chcieli.
A tutaj czytam o cenzurze, pakiecie telekomunikacyjnym i blokowaniu stron projektów Open Source. Dopiszmy jeszcze, że robią to w porozumieniu z Microsoftem, będzie bardziej dramatycznie.
Bo kto by tam czytał o kontrowersyjnych metodach walki ze spamem i botnetami…

zwiń wątek BoBsoN  13 majaa 2009 o godz. 9:52 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +9 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Chyba walki z wiatrakami :)

 
 
zwiń wątek Premislaus  13 majaa 2009 o godz. 9:07 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +8 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A mi stronka działa :-) . Co prawda mieszkam na zadupiu, ale koleś od którego mam radiówkę dzierżawi łącze od Crowleya. A tak kiedyś chciałem mieć Neostradę ze względu na dynamiczne i zewnętrzne IP, na szczęście( z perspektywy czasu) nie było wolnego miejsca na słupie.

@Budyń

Nie zapominaj, że małe miejscowości, gdy mają dobre połączenie z dużymi miastami robią za sypialnie. To znaczy na wsi jest taniej, spokojniej i ciszej.

 
zwiń wątek http://fijam.eu.org/  13 majaa 2009 o godz. 10:37 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Akurat usługa “bezpieczny dostęp” nie ma nic wspólnego z usługą “nowe zabezpieczenia przed cyberprzestępczością”, której nie można wyłączyć: http://www.tp.pl/prt/pl/tpcert/obsluga/ograniczenia/?_a=680499

Proszę nie siać dezinformacji.

 
zwiń wątek LM  13 majaa 2009 o godz. 10:55 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +10 [Pokaż komentarz]
Gravatar

News zawiera nieprawdziwe, błędne i mylące informacje.

Pakiet telekomunikacyjny obecnie jest na etapie uzgodnień po drugim czytaniu.

Przyjęto poprawkę uniemożliwiającą powstawanie w państwach członkowskich UE “ciał” niezależnych od systemu sądownictwa (jeden z 3 filarów demokracji), które arbitralnymi i niepodważalnymi decyzjami mogłoby odcinać użytkowników od Internetu.

Odrzucono poprawkę gwarantującą nieselekcjonowany dostęp do zasobów Sieci. Również większość polskich europosłów była przeciwna przyjęcia tej poprawki.

http://di.com.pl/news/26759,0,Zobacz_jak_europoslowie_zmieniali_zdanie.html

http://di.com.pl/news/26700,0,akt_Pakiet_telekomunikacyjny_kto_bronil_praw_internautow.html

zwiń wątek LM  13 majaa 2009 o godz. 11:05 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Eeech, nie mogę naszym rodakom zapomnieć pierwszego czytania. Teraz jest oczywiście lepiej i jesteśmy w chlubnej czołówce ochrony praw obywatelskich… Przepraszam za moją pomyłkę :)

 
zwiń wątek http://galuszkak.openid.pl/  13 majaa 2009 o godz. 13:28 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Masz rację, aczkolwiek chodziło mi bardziej ze przy pierwszym czytaniu to nie przeszło. Za niedomówienie przepraszam.

Pozdrawiam

 
 
zwiń wątek zZzZ  13 majaa 2009 o godz. 10:58 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A jak jest z tym “BEZ_OCHRONY-” dodanym do loginy neo? Próbował ktoś tego? Teoretycznie powinno to zdjąć blokadę.

zwiń wątek LM  13 majaa 2009 o godz. 11:07 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Powinno być chyba na odwrót? – chcesz ochronę to o nią prosisz. W stylu TPSA to przychodzi paru karków i mówią – my Cię chronimy a jak masz jakieś wątpliwości to błagaj o litość.

zwiń wątek zZzZ  13 majaa 2009 o godz. 11:09 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Ja nie pytam jak to powinno być, bo to jest oczywiste, że masz rację. Pytam o to co jest w tej chwili. Działa czy nie działa?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek lukpiot  13 majaa 2009 o godz. 12:03 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +6 [Pokaż komentarz]
Gravatar

powinno byc z tym BEZ_OCHRONY jak jest, bo masa osob nie potrafi zabezpieczyć swoich maszyn – ale ta funkcja tu sie nie przyda, to wycina na poziomie DSLAMu (a raczej koncentratora PPPoE) porty netbios i zdaje sie port docelowy u klienta 25. I tam jeszcze pare, ale nie wpływa na zmianę przynależności do ASa.

 
zwiń wątek LM  13 majaa 2009 o godz. 12:54 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@lukpiot: Samochody powinny mieć GPS i transmisję danych o położeniu i prędkości do Komendy Głównej Policji bo wiele osób nie potrafi jeździć bezpiecznie.

 
 
 
zwiń wątek Tor  13 majaa 2009 o godz. 17:36 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Ja mam to od długiego czasu (problemy z łączaczmi tp —-> aster) i na blokowanie stron *nie* pomaga.

 
 
zwiń wątek asen  13 majaa 2009 o godz. 12:19 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Na Neostradzie Tele2/Netii adres ( http://www.mibbit.com )działa

 
zwiń wątek cutugno  13 majaa 2009 o godz. 13:05 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

“Niestety parę dni później TPSA zablokowało stronę http://www.mibbit.com oraz serwera irc irc.mibbit.com. Ocenzurowano mi kolejny kawałek internetu.”

I ciekawe gdzie są teraz ci wszyscy mędrkowie co to twierdzili, że dziś się nie da internetu pakietować. W prokuraturze zawiadomienie składają?

zwiń wątek http://galuszkak.openid.pl/  13 majaa 2009 o godz. 13:27 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Zapewniają dalej, że to jest niemożliwe. Mamy jednak widać inne doświadczenia.

Pozdrawiam

 
zwiń wątek gotar  13 majaa 2009 o godz. 15:00 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie w prokuraturze, tylko UKE oraz UOKiK. I mam nadzieję, że ktoś złoży, bo sam jestem ciekaw. Gdybym był klientem TPSA i konsumentem to już bym złożył odpowiedni wniosek.

 
 
zwiń wątek kayo  13 majaa 2009 o godz. 14:53 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

TPSA sama do konca chyba nie jest pewna mechanizmu automatycznego blackholingu Na polipie co jakis czas ten temat sie pojawia i na prosby administratorow serwerow ktore trafily do czarnej dziury o logi czy jest ok albo o dowody na to ze ich serwer jest niebezpieczny ampersand tp wypina na nich 4 litery. “Bez_ochrony” w zasadzie dotyczy tylko protokolu SMB i nie ma zadnego zwiazku z IRC

 
zwiń wątek hawkmoon  13 majaa 2009 o godz. 16:56 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Dla tych którzy uważają, że strona nie ładuje się bo to wina wirusa, trojana lub innego szkodliwego oprogramowania to proszę, srpóbujcie przez to proxy:

http://tech-proxy.co.cc/browse.php?u=Oi8vd3d3Lm1pYmJpdC5jb20v&b=0&f=norefer

 
zwiń wątek jacek2v  13 majaa 2009 o godz. 17:34 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

No by tu, a odpowiem SOA czyli Standardowa Odpowiedź Administratora :)
A U Mnie Działa :)
Mam łącze TPSA i stronka http://www.mibbit.com się otwiera.

zwiń wątek LV  13 majaa 2009 o godz. 17:38 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Albo nagle przestali blokować albo jakość blokowania jest taka sama jak jakość innych ichnich usług…

 
zwiń wątek abc  13 majaa 2009 o godz. 22:10 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Może się łączysz przez proxy. Bo u mnie na neostradzie nie działa

zwiń wątek jacek2v  14 majaa 2009 o godz. 7:30 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@abc

Nie mam proxy.
PRZEPRASZAM ZA WPROWADZENIE W BŁĄD, mam Netię na linii TPSA :)
nie dawno zmieniłem i zapomniałem :)
SORRY !!!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek Adam  13 majaa 2009 o godz. 18:49 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Na Orange Freedom też zablokowane!

zwiń wątek morsik  14 majaa 2009 o godz. 14:06 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Bo Orange to Tepsa? ;)

 
 
zwiń wątek anja  14 majaa 2009 o godz. 14:42 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

mibbit.com mi również nie działa. polecam tą str, gdyż mi działa bez problemu, ofc na polnet (hasło również polnet) http://embed.mibbit.com/?server=irc.ircnet.pl&channel=%23tzar&promptPass=true&authmethod=pass&p=polnet&charset=windows-1250&nick=Blogger

 
zwiń wątek mario  15 majaa 2009 o godz. 9:16 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Ten problem jest dość skomplikowany. Botnety komunikują się zazwyczaj przez serwery IRC i aby pozbyć się problemu botnetu najprościej jest zlikwidować dostęp do tych serwerów. Niestety nie jest to proste, bo cierpią na tym użytkownicy IRCa i czasem strony umieszczone na tych samych serwerach (gimp.org na szczęście działa od jakiegoś czasu)…

… można jeszcze z problemem nie walczyć, jednak w tym wypadku walka z problemem jest w interesie ISP – botnety generują spory ruch.

zwiń wątek Demonical Monk  18 majaa 2009 o godz. 21:13 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Czy ty czytałeś o czym mowa? Od dawna profesjonalne, jak i te mniej profesjonalne botnety *NIE UŻYWAJĄ* żadnych IRCów bo zbiorowiska blaszaków są bardzo łatwe do odnalezienia. Ogólnie w porównaniu z HTTP ten protokół nie ma nic do gadania.

 
 
zwiń wątek dos  31 lipca 2009 o godz. 12:37 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A gimp.org ciągle jest blokowany…

 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia