Trendy w identyfikacji wizualnej 2019/2020
Artykuł sponsorowany
Identyfikacja wizualna to jedno z narzędzi umożliwiających kreowanie wizerunku firmy, przedsiębiorstwa lub marki. Jej głównym celem jest wyróżnienie marki na rynku, a także stworzenie spójnego wizualnie systemu umożliwiającego zaistnienie firmy w świadomości społeczeństwa. Identyfikacja wizualna to zbiór elementów (spójnych ze sobą!) umożliwiających rozpoznanie marki na tle innych, często konkurencyjnych. Elementy te to m.in. logo, wiodąca kolorystyka oraz krój pisma i charakterystyczny wygląd opakowań produktów.
Trendy w branży brandingowej
Podobnie jak w innych branżach, nadchodzące lata to czas zmian również dla branży brandingowej. Branding to dziedzina, w której projektanci bardzo często sięgają po szokujące rozwiązania. Nie bez znaczenia dla ich projektów jest również opinia społeczeństwa. Aktualnie to odbiorcy swoimi potrzebami po części kreują wizerunek marki!
Pośród projektów prezentowanych przez bardziej i mniej znanych projektantów trudno jednoznacznie określić trend, który zostanie rozwinięty w kolejnych latach. Obok projektów buchających barwami znajdziemy również takie, w których minimalistyczna biel i czerń grają tzw. pierwsze skrzypce. Jednak cechą, która łączy wszystkie projekty jest na pewno chęć przyciągnięcia wzroku odbiorcy. Projektanci czynią to na różne sposoby, o czym można się przekonać przeglądając przygotowane przez nich propozycje brandingowe.
2019/2020- jakie trendy warto znać?
Neonowe barwy, zestawienia na zasadzie kontrastu, a także odejście od najbardziej prostych rozwiązań to odpowiedź projektantów na stale rosnące potrzeby wizualne społeczeństwa. W świecie przesyconym markami walka o klienta ciągle trwa. W kolejnych sezonach poluzowanie panujących zasad nastąpi z jeszcze większą gwałtownością niż ma to miejsce teraz. Brawura, odwaga oraz niezwykły poziom kreatywności to trend, którego na pewno nie będzie trzeba nikomu przedstawiać w następnych latach.
Na uwagę zasługuje również minimalizm treści. Najważniejsze informacje przekazywane są bardzo często ilustracjami, znakami oraz powszechnie znanymi w społeczeństwie symbolami. To ubóstwo treści idealnie komponuje się z krzykliwymi barwami, kolażami oraz kontrastami stosowanymi w projektach. Eklektyzm jest kolejnym z trendów, którego nie można pominąć. Połączenie różnych form przekazu zdecydowanie znalazło swoich zwolenników w świecie brandingu oraz reklamy. Odświeżeniu uległy również ilustracje, które stają się z jednej strony hiperrealistyczne, a z drugiej zastępowane są przez proste formy, symbole.
Zupełnie inaczej na nadchodzące sezony zareagował świat fotografii. Aktualnie najbardziej „w cenie” są zdjęcia naturalne, przedstawiające codzienność w nowej, prostej formie. Jednak podkreślić należy, że w projektach znajdziemy nie tylko przedstawicieli naturalnego nurtu fotograficznego. Trendy na nadchodzące lata to mieszanina kreatywności, elementów dobrze nam znanych, a także tych, które dopiero poznamy.