Ci, którzy wątpili w słuszność zakupu Tumblra przez Yahoo, mogą czuć się zaskoczeni. Portal społecznościowy, o którym niemal zapomniano, wraca z wielkim hukiem.
Według najnowszego raportu Global Web Index, Tumblr może pochwalić się najwyższym wskaźnikiem wzrostu aktywnych użytkowników w pierwszym kwartale 2014 roku na tle wszystkich najważniejszych mediów społecznościowych. Wzrost Tumblra w tej kategorii wyniósł 120%, na drugim miejscu uplasował się Pinterest z wynikiem 11%, a trzeci na podium jest Instagram ze wzrostem rzędu 64%. Facebook i Google pozostają daleko w tyle.
Ze statystyk wyraźnie wyłania się obraz Facebooka jako medium późnym stanie rozwoju, z minimalnym wzrostem liczby nowych użytkowników. Dziwi natomiast niski przyrost zainteresowania LinkedIn w grupie docelowej w wieku 35-44 lat, który wynosi zaledwie 2%, a to jest najważniejsza grupa docelowa dla tego serwisu.
Badanie daje wiele do myślenia zarówno właścicielom portali społecznościowych, jak i tym, którzy używają ich jako narzędzia pracy. Wyraźnie widać, jakie grupy docelowe przyciągają do siebie poszczególne portale. Tumblr i Instagram wybijają się spośród reszty stawki i ściągają do siebie największą liczbę młodych, aktywnych zawodowo użytkowników w wieku 16-44 lat.
Dla Tumblra rok 2014 jest początkiem drogi do przeistoczenia się w prawdziwe, konkurencyjne medium społecznościowe. Najwidoczniej Yahoo nie pomylił się podczas zakupu serwisu, gdyż Tumblr w końcu zaczyna na siebie zarabiać. Co więcej, inwestorzy spodziewają się, że już w połowie przyszłego roku zacznie generować pierwsze zyski. Instagram i Pinterest mogą docierać do większej liczby potencjalnych klientów, ale to Tumblr może okazać się platformą, w którą lepiej zainwestować w 2015 roku.
Pełny raport Global Web Index można pobrać pod tym linkiem.