Przedstawiciele Twittera chcą zarabiać więcej na reklamach. W związku z tym chcą publikować materiały promocyjne w zewnętrznych źródłach.
Twitter nie rozwija się tak szybko, jak konkurencja, co bezpośrednio przekłada się na zarobki firmy. Skoro nie da się zarobić więcej na nowych użytkownikach, firma szuka alternatywnych dróg zwiększenia przychodu. Aby to osiągnąć, postanowiono wyjść z reklamą poza sam portal.
Jak podaje Wall Street Journal, Twitter planuje wprowadzić reklamy do tweetów, które pojawiają się na zewnętrznych stronach w sieci lub w aplikacjach firm trzecich. Aby zachęcić do współpracy przy wdrażaniu nowej wtyczki, firma chce podzielić się zyskami z emitowanych reklam z przyszłymi partnerami biznesowymi. Podczas prezentacji na targach CES przedstawiciele Twittera demonstrowali nowe rozwiązanie na przykładzie ESPN oraz Flipboarda, jednak jak podaje WSJ, na razie nie podpisano żadnych wiążących umów z tymi firmami.
Twitter również wstrzymał się od komentarzy na temat szczegółów przedsięwzięcia. Przedstawiciele firmy podkreślają jednak, że portal pełni niezwykle ważną rolę w sieci, portale informacyjne nieustannie cytują wpisy z Twittera, ale nie przekłada się to na zarobki.
Brak dynamicznych wzrostów liczby użytkowników serwisu nie musi być powodem do obaw dla administratorów, jeśli uda się wypracować odpowiednio lukratywny sposób współpracy z portalami informacyjnymi, które nieustannie publikują tweety komentujące bieżącą sytuację polityczną, gospodarczą czy społeczną. Nowa platforma reklamowa pozwoli choć w minimalnym stopniu zrekompensować potencjalne straty, jakie ponosi Twitter. Skorzystają na niej również sami reklamodawcy, którzy otrzymają nowe miejsce do prezentowania swoich produktów.