Tweety stały się jedną z najpopularniejszych form kontaktu firm i celebrytów z klientami bądź użytkownikami. Do niedawna analizę skuteczności kampanii marketingowych mogli przeprowadzić tylko certyfikowani partnerzy serwisu, teraz to się zmieni.
Dzięki usłudze Analytics użytkownicy ze zweryfikowanym kontem, osoby korzystające z funkcji Twitter Cards oraz reklamodawcy będą mogli dogłębnie przeanalizować odzew, jaki wywołują poszczególne tweety, czy cała kampania. System przeanalizuje zasięg postów, retwitty, polubienia oraz kliknięcia w odnośniki do stron zewnętrznych.
Do tej pory ci, którzy chcieli przeanalizować skuteczność swoich działań na tym serwisie, zmuszeni byli do korzystania z certyfikowanych partnerów ds. marketingu (posiadających status Twitter’s Certified Marketing Partner), takich jak Sprinklr, Hootsuite, Buffer czy TweetDeck. Twitter zadecydował, że czas zmienić ten stan rzeczy i zintegrować odpowiednie narzędzia z profilem użytkownika, tak, by mniejsze przedsiębiorstwa nie musiały korzystać z usług zewnętrznych tub marketingowych. Wykresy prezentowane w usłudze Analytics są na tyle zwięzłe i jasne, że nawet laik bez problemu wyciągnie z nich stosowne wnioski.
Adam Schoenfeld, CEO Simply Measure, oraz certyfikowany partner Twittera, na swoim tweeterowym blogu zauważa, że media społecznościowe są dziś jednym z najważniejszych kanałów dystrybucji kampanii marketingowych, a każdy biznes powinien być prowadzony w oparciu o jak najświeższe i najdokładniejsze analizy odbioru przekazu reklamowego. Twitter nie zapomniał jednak o swoich dotychczasowych partnerach, zapewniając, że wprowadzenie Analytics nie miało w nich uderzyć, a jedynie upowszechnić narzędzia, z których nie wszyscy dziś korzystają. Serwis wciąż będzie wspierał producentów zewnętrznego oprogramowania analitycznego.