Kategorie:
28

Ubuntu + Firefox = Ubufox?

Po dzisiejszym zainstalowaniu nowych poprawek na Ubuntu 8.10 i włączeniu Firefoxa otrzymałem taki oto miły ekran na powitanie, na którym nic nie trzeba akceptować ani klikać, po prostu zostaje wyświetlona strona:
chrome://ubufox/content/mozeula.html

A tutaj wrzucam jej pełną zawartość:

MOZILLA FIREFOX END-USER SOFTWARE LICENSE AGREEMENT

July 2008

A SOURCE CODE VERSION OF CERTAIN FIREFOX BROWSER FUNCTIONALITY THAT YOU MAY USE, MODIFY AND DISTRIBUTE IS AVAILABLE TO YOU FREE-OF-CHARGE FROM WWW.MOZILLA.ORG UNDER THE MOZILLA PUBLIC LICENSE and other open source software licenses.

The accompanying executable code version of Mozilla Firefox and related documentation (the “Product”) is made available to you under the terms of this MOZILLA FIREFOX END-USER SOFTWARE LICENSE AGREEMENT (THE “AGREEMENT”). BY USING THE MOZILLA FIREFOX BROWSER, YOU ARE CONSENTING TO BE BOUND BY THE AGREEMENT. IF YOU DO NOT AGREE TO THE TERMS AND CONDITIONS OF THIS AGREEMENT, DO NOT USE THE MOZILLA FIREFOX BROWSER.

DURING THE MOZILLA FIREFOX INSTALLATION PROCESS, AND AT LATER TIMES, YOU MAY BE GIVEN THE OPTION OF INSTALLING ADDITIONAL COMPONENTS FROM THIRD-PARTY SOFTWARE PROVIDERS. THE INSTALLATION AND USE OF THOSE THIRD-PARTY COMPONENTS MAY BE GOVERNED BY ADDITIONAL LICENSE AGREEMENTS.

1. LICENSE GRANT. The Mozilla Corporation grants you a non-exclusive license to use the executable code version of the Product. This Agreement will also govern any software upgrades provided by Mozilla that replace and/or supplement the original Product, unless such upgrades are accompanied by a separate license, in which case the terms of that license will govern.

2. TERMINATION. If you breach this Agreement your right to use the Product will terminate immediately and without notice, but all provisions of this Agreement except the License Grant (Paragraph 1) will survive termination and continue in effect.

3. PROPRIETARY RIGHTS. Portions of the Product are available in source code form under the terms of the Mozilla Public License and other open source licenses (collectively, “Open Source Licenses”) at http://www.mozilla.org/MPL. Nothing in this Agreement will be construed to limit any rights granted under the Open Source Licenses. Subject to the foregoing, Mozilla, for itself and on behalf of its licensors, hereby reserves all intellectual property rights in the Product, except for the rights expressly granted in this Agreement. You may not remove or alter any trademark, logo, copyright or other proprietary notice in or on the Product. This license does not grant you any right to use the trademarks, service marks or logos of Mozilla or its licensors.

4. PRIVACY POLICY. The Mozilla Firefox Privacy Policy is made available online at http://www.mozilla.com/legal/privacy/, as that policy may be changed from time to time. When Mozilla changes the policy in a material way a notice will be posted on the website at www.mozilla.com and the updated policy will be posted at the above link.

5. WEBSITE INFORMATION SERVICES. Mozilla and its contributors, licensors and partners work to provide the most accurate and up-to-date phishing and malware information. However, they cannot guarantee that this information is comprehensive and error-free: some risky sites may not be identified, and some safe sites may be identified in error.

6. DISCLAIMER OF WARRANTY. THE PRODUCT IS PROVIDED “AS IS” WITH ALL FAULTS. TO THE EXTENT PERMITTED BY LAW, MOZILLA AND MOZILLA’S DISTRIBUTORS, AND LICENSORS HEREBY DISCLAIM ALL WARRANTIES, WHETHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING WITHOUT LIMITATION WARRANTIES THAT THE PRODUCT IS FREE OF DEFECTS, MERCHANTABLE, FIT FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NON-INFRINGING. YOU BEAR THE ENTIRE RISK AS TO SELECTING THE PRODUCT FOR YOUR PURPOSES AND AS TO THE QUALITY AND PERFORMANCE OF THE PRODUCT. THIS LIMITATION WILL APPLY NOTWITHSTANDING THE FAILURE OF ESSENTIAL PURPOSE OF ANY REMEDY. SOME JURISDICTIONS DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OR LIMITATION OF IMPLIED WARRANTIES, SO THIS DISCLAIMER MAY NOT APPLY TO YOU.

7. LIMITATION OF LIABILITY. EXCEPT AS REQUIRED BY LAW, MOZILLA AND ITS DISTRIBUTORS, DIRECTORS, LICENSORS, CONTRIBUTORS AND AGENTS (COLLECTIVELY, THE “MOZILLA GROUP”) WILL NOT BE LIABLE FOR ANY INDIRECT, SPECIAL, INCIDENTAL, CONSEQUENTIAL OR EXEMPLARY DAMAGES ARISING OUT OF OR IN ANY WAY RELATING TO THIS AGREEMENT OR THE USE OF OR INABILITY TO USE THE PRODUCT, INCLUDING WITHOUT LIMITATION DAMAGES FOR LOSS OF GOODWILL, WORK STOPPAGE, LOST PROFITS, LOSS OF DATA, AND COMPUTER FAILURE OR MALFUNCTION, EVEN IF ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES AND REGARDLESS OF THE THEORY (CONTRACT, TORT OR OTHERWISE) UPON WHICH SUCH CLAIM IS BASED. THE MOZILLA GROUP’S COLLECTIVE LIABILITY UNDER THIS AGREEMENT WILL NOT EXCEED THE GREATER OF $500 (FIVE HUNDRED DOLLARS) AND THE FEES PAID BY YOU UNDER THE LICENSE (IF ANY). SOME JURISDICTIONS DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OR LIMITATION OF INCIDENTAL, CONSEQUENTIAL OR SPECIAL DAMAGES, SO THIS EXCLUSION AND LIMITATION MAY NOT APPLY TO YOU.

8. EXPORT CONTROLS. This license is subject to all applicable export restrictions. You must comply with all export and import laws and restrictions and regulations of any United States or foreign agency or authority relating to the Product and its use.

9. U.S. GOVERNMENT END-USERS. This Product is a “commercial item,” as that term is defined in 48 C.F.R. 2.101, consisting of “commercial computer software” and “commercial computer software documentation,” as such terms are used in 48 C.F.R. 12.212 (Sept. 1995) and 48 C.F.R. 227.7202 (June 1995). Consistent with 48 C.F.R. 12.212, 48 C.F.R. 27.405(b)(2) (June 1998) and 48 C.F.R. 227.7202, all U.S. Government End Users acquire the Product with only those rights as set forth therein.

10. MISCELLANEOUS. (a)This Agreement constitutes the entire agreement between Mozilla and you concerning the subject matter hereof, and it may only be modified by a written amendment signed by an authorized executive of Mozilla. (b) Except to the extent applicable law, if any, provides otherwise, this Agreement will be governed by the laws of the state of California, U.S.A., excluding its conflict of law provisions. (c) This Agreement will not be governed by the United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods. (d) If any part of this Agreement is held invalid or unenforceable, that part will be construed to reflect the parties’ original intent, and the remaining portions will remain in full force and effect. (e) A waiver by either party of any term or condition of this Agreement or any breach thereof, in any one instance, will not waive such term or condition or any subsequent breach thereof. (f) Except as required by law, the controlling language of this Agreement is English. (g) You may assign your rights under this Agreement to any party that consents to, and agrees to be bound by, its terms; the Mozilla Corporation may assign its rights under this Agreemen

Źródło własne

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

34 komentarzy

zwiń wątek Magnes  16 September 2008 o godz. 10:43 #
Gravatar

Mam nadzieję, że jakoś ładnie ją opakują (znaczy żeby było to kolorowe i grało pod każdym językiem ;) ).

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Michał Tomaszewski  16 September 2008 o godz. 10:48 #
Gravatar

Czy tego już nie było w poprzednim niusie? Ubufox to wtyczka do firefoksa z jakimiś pierdołami…

Dlaczego mozilla wymaga od ubuntu pokazywania licencji a w innych distrach (większości) tego nie ma?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek bns  16 September 2008 o godz. 11:12 #
Gravatar

Debian z tych samych przyczyn co bubu ma w repo Iceweasel

zwiń wątek michuk  16 September 2008 o godz. 11:17 #
Gravatar

@bns: Debian ma Iceweasel z innych przyczyn. Przeczytaj: http://www.linux-watch.com/news/NS3364701970.html

zwiń wątek 1hero2  16 September 2008 o godz. 12:42 #
Gravatar

Teraz to się IceCat nie nazywa?

 
zwiń wątek kocio  16 September 2008 o godz. 15:23 #
Gravatar

Nie, to inny fork:

On 23 September 2007, one of the developers announced on the official mailing list for Gnuzilla that the next release would be branded IceCat. The reason cited was that Debian was already using the name Iceweasel for its rebranded Firefox fork (since November 13, 2006), and to avoid confusion because both forks are independent of each other.[2] The name change took place as planned and IceCat is the current name.[4]

[ http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_IceCat ]

 
 
zwiń wątek Plichu  16 September 2008 o godz. 15:18 #
Gravatar

debian porzucił FF z racji że znaki i loga FF sa zarejestrowanymi znakami towarowymi itp a w przypadku ubuntu kwestia tyczy się akceptacji licencji :)

 
zwiń wątek mike  16 September 2008 o godz. 22:28 #
Gravatar

Tworcy debiana maja cos z głowa… nie da sie stworzyc systemu w 100% wolnego o komercyjnych ozdobników. To slepy zaułek. Prawdziwa przyszlosc linuxa to aplikacje dostepne za pieniadze tak jak na windowsie. Niestety srodowisko linuxowe jest całkowicie nieswiadome (lub woli byc nieswiadome) ze jesli prawdziwi developerzy nie zaczna dbac o ten system to linux nigdy nie przekroczy tych 10% rynku.

A wojny na temat tego czy jakieś logo jest znakiem firmowym czy nie napewno nie maja na celu poprawienie sytuacji…

zwiń wątek Budyń  16 September 2008 o godz. 23:02 #
Gravatar

Wręcz przeciwnie.

Debian – ze wszystkimi konsekwencjami jego procesu rozwoju – trzyma się pewnych standardów. Mnie osobiście podoba się to podejście: z jednej strony "base system" jest b. bezpieczny licencyjnie+podstawowe programy. Z drugiej – oprogramowanie komercyjne jest wyraźnie wyróżnione jako non-free (komercyjne oraz ogólnie licencje niezgodne z GPL) i równie łatwe do instalacji. Wg. mnie to b. rozsądny kompromis, szczególnie że ideologia tutaj nie dominuje nad techniką (w non-free są takie same deb'y jak w zwykłej dystrybucji).

 
zwiń wątek ms-trex  17 September 2008 o godz. 7:13 #
Gravatar

"ze jesli prawdziwi developerzy nie zaczna dbac o ten system"

Wiesz chłopie o czym piszesz w ogóle? Nad kernelem linux pracują najwięksi specjaliści z całego świata, z firm które tworzą dzisiejszy rynek IT tj. Novell, Red Hat, IBM, HP i tak dalej…

Po prostu Ty i to Tobie podobnie nie rozumieją idei wolnego oprogramowania i sieją takie bzdury po sieci. Oby do świata wolnego oprogramowania nigdy na dobre nie zagościła komercja, złodziejstwo i DRM bo byłby to koniec tego ruchu filozoficznego.

 
zwiń wątek piter  17 September 2008 o godz. 7:56 #
Gravatar

Taaak, taaak, filozofia, gadanie, granie na gitarze pod dworcem, długie brody, hipisi. A świat dalej idzie do przodu..

 
zwiń wątek przemo_li  17 September 2008 o godz. 8:45 #
Gravatar

Taaak, taaak, filozofia, gadanie, granie na gitarze pod dworcem, długie brody, hipisi. A świat dalej idzie do przodu..

hipisi, HP, Novel, Red Hat, Sun, Dell, Google, M$(w ograniczonym i raczej zakłamanym stopniu)

dużo tych hipisów :) i jeszcze jakieś 1400 innych zaangażowanych w samą dystrybucją GNU/Linuksa (płatnie Mandriva, i bezpłatnie Ubuntu).

jak by ktoś jeszcze nie lubił hipisów to dodam że ok 2k roku każda firma która ogłaszała poparcie dla linuksa odnotowywała paru % wzrost wartości akcji na giełdzie :D wniosek giełda i maklerzy to sami hipisi :D :D:D

 
zwiń wątek dav  17 September 2008 o godz. 9:27 #
Gravatar

Bo Debian to otwarta baza dla innych systemow np. Ubuntu, ktore moga juz zawierac najrozniejsze zamkniete oprogramowanie i tak ma pozostac !

 
zwiń wątek mesaja  17 September 2008 o godz. 19:08 #
Gravatar

do ms-trex;

I co z tego, że tyle firm siedzi nad kernelem. Chodzi o to, że nie ma oprogramowania specjalistycznego, które jest dostępne tylko Winde (i to właśnie miał na myśli Mike). Z tego właśnie powodu wiele firm musi pozostać przy Windzie, gdyż oprogramowanie, którego obecnie używają nie dostaną na linkuxa.

 
zwiń wątek ms-trex  18 September 2008 o godz. 7:07 #
Gravatar

Nie koniecznie, zwykłe, głupie ludzkie przyzwyczajenia do narzędzi którymi się ludzie umieją posługiwać a nie umieją niczym innym powodują to co piszesz, w większości.

 
 
 
 
zwiń wątek zbraniecki  16 September 2008 o godz. 11:30 #
Gravatar

te "DUZE LITERY" zostana zmienione. Nikomu sie nie podobaja

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek kocio  16 September 2008 o godz. 16:39 #
Gravatar

Delikatnie powiedziane =} :

It deserves capital punishment DUE TO EXCESSIVE USE OF CAPS.

[ https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/firefox... ]

 
 
zwiń wątek Hagar  16 September 2008 o godz. 14:14 #
Gravatar

Długie nudne prawnicze smecenie ktorego nikt normalny nie czyta. Szuka sie OK/Akceptuj i jedzie dalej.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  16 September 2008 o godz. 16:36 #
Gravatar

ani ok, ani akceptuj nie ma, nawet anuluj nie ma ;] w sumie pisałem o tym pod poprzednim newsem

 
 
zwiń wątek Ktoś  16 September 2008 o godz. 19:31 #
Gravatar

No i co to daje? O co chodzi? Wytłumaczy mi ktoś? ;p

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek t0m3k  16 September 2008 o godz. 22:15 #
Gravatar

Nie, to się otwiera jako zakładka/strona ;)

Wystarczy zamknąć, nie wiem czy się ustawia jako domowa ale raczej nie :)

zwiń wątek t0m3k  16 September 2008 o godz. 22:17 #
Gravatar

Omg. Zdawało mi się, że pytasz jak to się wyłącza :D

Daje to, to, że możesz sobie licencje FFx przeczytać ;)

zwiń wątek Ktoś  17 September 2008 o godz. 6:37 #
Gravatar

Czyli w sumie nic nie daje ^^

 
 
 
 
zwiń wątek macias  17 September 2008 o godz. 7:44 #
Gravatar

Mnie manualne akceptowanie/odrzucanie EULA wkurza bo to jest zaprzeczenie idei automatycznego instalowania. Nie po to mam(y) deby/rpm-y, gdzie moge w jednej chwili zainstalowac 100 programow, zebym pozniej jak w Windowsie przedzieral sie mozolnie –> yes, yes, next, next, finish, no, cancel, back, yes, …. Co to za gimnastyka?

Jak ktos instalowal kilka programow pod Windows, to wie, o czym pisze — zamiast zainstalowac soft, odbywa sie tam istny taniec na rurze, a czasu leci co niemiara, zeby zainstalowac jakies Delphi, czy inny wspanialy soft.

Dlatego z niepokojem obserwuje przejmowanie najgorszych praktyk ze swiata Windows. W koncu jak cos powielac, to dobre rzeczy, a tu takie kwiatki…

Summa summarum — dobrze, ze ludzie z Debiana sa tak pryncypialni.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wiktorw  17 September 2008 o godz. 10:31 #
Gravatar

Będzie lepiej – prawdopodobnie EULA zniknie:
http://www.internetnews.com/software/article.php/…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wiktorw  17 September 2008 o godz. 11:07 #
Gravatar

A tu jest plan jak to prawdopodobnie zostanie zmienione:
http://lockshot.wordpress.com/2008/09/15/firefox-…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wiktorw  17 September 2008 o godz. 11:25 #
Gravatar

Właściwie, to nie będzie zmiany tekstu. Będzie lepiej, bo jednak bez EULA (jak pisze pani Mitchell Baker z Mozilli):
http://blog.lizardwrangler.com/2008/09/16/firefox…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Elf  17 September 2008 o godz. 11:35 #
Gravatar

Ja bym się ucieszył, jakby wybrali i wsparli projekt Swiftweasel, czyli kod Firefoksa zoptymalizowany pod konkretny procesor + branding Iceweasel :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek http://karakar.openi  17 September 2008 o godz. 18:28 #
Gravatar

Rozumiem, że EULA dotyczy znaku i nazwy, ale czy "przeróbki" Firefox mogą się przedstawiać stronom jako Firefox? Niektórzy webmasterzy mogą mieć zoptymalizowaną stronę dla różnych przeglądarek, a nie sądzę, żeby rozpoznały nazwy "przeróbek".

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek jaskch  20 September 2008 o godz. 16:14 #
Gravatar

W zamierzeniach ma to wyglądać trochę inaczej: http://diary.braniecki.net/2008/09/18/aktualizacj…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek roktiw  29 September 2008 o godz. 16:32 #
Gravatar

po wczorajszym update Ubuntu 8.10 mam firefoxa 3.0.3 i pojawiła się nowa notka odnośnie praw "know your rights".

po wpisaniu:

<code>printf("about:rights");<code>

dowiadujemy się:

About: Your Rights

Mozilla Firefox is free and open source software, built by a community of thousands from

all over the world. There are a few things you should know:

*

Firefox is made available to you under the terms of the

Mozilla Public

License. This means you may use, copy and distribute Firefox to

others. You are also welcome to modify the source code of Firefox as

you want to meet your needs. The Mozilla Public License also gives you

the right to distribute your modified versions.

*

Mozilla does not grant you any rights to the Mozilla and Firefox trademarks

or logos. Additional information on Trademarks may be found

here.

*

Mozilla’s privacy policy for Firefox may be found

here.

*

Firefox also uses web site information services, such as the SafeBrowsing

service; however, we cannot guarantee they are 100% accurate or error-free.

More details, including information on how to disable the services, can be

found in the service terms.

Mozilla Firefox Web Site Services

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek roktiw  29 September 2008 o godz. 16:38 #
Gravatar

errata:

wpisujemy w pasku nawigacyjnym:

about:rights

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kori Areias  19 March 2011 o godz. 11:28 #
Gravatar

Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I will make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I will certainly comeback.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Green Energy Review  21 March 2011 o godz. 6:54 #
Gravatar

I think this is among the most significant information for me. And i am glad reading your article. But wanna remark on few general things, The web site style is ideal, the articles is really nice : D. Good job, cheers

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia