Kategorie:
15

Ubuntu Lśniący Lamparcik 10.04PL Remix wydany

29 kwietnia 2010 Odbyła się premiera oficjalnego produktu Canonical Ltd. i Ubuntu Foundation. Dziś 13 maja została wydana polska wersja ze zmienioną paczką programów dostępnych zaraz po instalacji oraz w pełni spolszczoną wersją językową. Trochę dodano i trochę zmieniono a więc:

Co zostało wyrzucone:
* mono (czyli F-Spot i Tomboy)
* Evolution
* gry
* materiały przykładowe (examples)
* obce języki i fonty
* sporo tapet

Co zostało dodane:
* język polski
* GIMP
* Thunderbird (działa z apletem powiadamiania)
* Ubuntu Tweak
* kodeki (wszystkie popularne z wyjątkiem windowsowych)
* pakiet deszyfrujący DVD
* menedżer plików Tux Commander
* drukarkę PDF-ów
* graficzny konfigurator zapory sieciowej – Gufw
* graficzny instalator windowsowych sterowników dla kart wi-fi – Ndiswrapper
* menedżer zdjęć i przeglądarka grafiki – gThumb
* program dla kamerek internetowych – Cheese
* dodatki do Nautilusa (open-terminal, zmiana rozmiaru grafik etc.)
* 7zip-full
* unrar-free
* klienta ftp – gFTP
* program do backupu danych – Déjà Dup
* program do montowania obrazów płyt jako wirtualne napędy – Furius ISO Mount
* dodatki do Compiza (Emerald, konfigurator etc.)
* tapety z Lamparcikiem
* wszystkorobiący skrypt, tym razem z graficznym GUI

Wszelkie prace nad „remiksowaniem” zostały zrobione „własnoręcznie” przez społeczność którą pozdrawiam. Dzięki wam (jak i nam) Linux nie jest już tak trudnym systemem jakim wg niektórych był jeszcze niedawno. Polska wersja na pewno zachęci wielu użytkowników do wypróbowania tej dystrybucji lub zainstalowania jako główny bądź alternatywny system operacyjny.

Pozostałe informacje oraz linki do obrazów systemu podane są pod „Linkiem do oryginału”.

Pozdrawiam, Enjoy Linux Smile

Więcej informacji: http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/201...04-wydany/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

63 komentarzy

zwiń wątek makakaa  13 maja 2010 o godz. 21:09 #
Gravatar

Sensowne zmiany.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek sprae  14 maja 2010 o godz. 1:52 #
Gravatar

Zapomniał jeszcze o pulseaudio i upstarcie. ;-)

zwiń wątek muuu  14 maja 2010 o godz. 8:12 #
Gravatar

W standardowym Ubuntu nie ma upstart?

zwiń wątek kocio  14 maja 2010 o godz. 9:34 #
Gravatar

Jest, więc pewnie chodzi o to, że zapomniał wywalić. =}

 
 
zwiń wątek lokimonster  14 maja 2010 o godz. 21:42 #
Gravatar

Już od poprzedniej wersji Pulse Audio działa jak marzenie :)

zwiń wątek launchpad.net/~mgol  15 maja 2010 o godz. 4:11 #
Gravatar

Z wyjątkiem np. wine (chyba że winepulse już działa sensownie?). Ja na razie zostaję przy starej dobrej alsie…

 
zwiń wątek Tarmas  15 maja 2010 o godz. 8:45 #
Gravatar

Zależy komu…

Mnie od poprzedniej wersji PulseAudio *nie* działa jak marzenie, a w zasadzie w ogóle nie działa (HP Mini-Note 2133). Szkoda, bo ogólne wrażenie mam bardzo dobre.

 
zwiń wątek bartekmp  15 maja 2010 o godz. 12:49 #
Gravatar

To na 2133 w ogóle działa Ubuntu? Muszę spróbować…

 
zwiń wątek sylkis  15 maja 2010 o godz. 12:51 #
Gravatar

dokladnie. jak ktos ma lepsza karte dzwiekowa, niz zintegrowany realtek (w moim przypadku stary soundblaster live 5.1), albo jakiegos lapka itp – to wteyd pulse ssie tak, ze glowa mala.

 
zwiń wątek sprae  15 maja 2010 o godz. 15:38 #
Gravatar

Mono też działa wydajniej od takiego np Pythona [piszę to jako nadużywacz Pythona].

Pewnie za jakiś czas jakiegoś faszystę najdzie, żeby wywalać aplikacje napisane w Vala.

 
zwiń wątek vries  15 maja 2010 o godz. 19:19 #
Gravatar

@sylkis: ja akurat mam Creative 5.1 na usb i bez pulseaudio nie mam 5.1, więc na coś się przydaje

 
zwiń wątek Tarmas  15 maja 2010 o godz. 20:52 #
Gravatar

@bartekmp

Działa, i to bardzo sprawnie. Jedyne czego nie próbowałem, to zewnętrzny monitor, reszta śmiga bez zarzutu (oprócz karty dźwiękowej). Oczywiście grafika nie jest akcelerowana, więc wodotrysków nie będzie, ale z włączonym "compositing" w Metacity sprzęt daje radę nadzwyczaj sprawnie. Działa slot SD, WiFi z B43cutter, rozdzielczość poprawna, hibernacja bez problemów.

Wracając do Pulse Audio, to od czasu wersji alpha Ubuntu 9.10 na HP Mini-Note 2133 dźwięk zawiesza się po kilkunastu sekundach odtwarzania, a karta dźwiękowa w ogóle znika z konfiguracji, pozostawiając tylko "Dummy output". Jak na razie nikt tego nie przeskoczył, a przynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo.

 
zwiń wątek Tarmas  15 maja 2010 o godz. 20:54 #
Gravatar

Aha, od ręki działa też wbudowana kamera i moduł Bluetooth.

 
zwiń wątek muuu  15 maja 2010 o godz. 20:59 #
Gravatar

Jednak trzymanie mono tylko dla dwóch aplikacji ma mały sens. Chodzi mi o 'trzymanie' na płycie instalacyjnej. Zamiast mono lepszym wyborem jest Gimp.

 
zwiń wątek Sławek  16 maja 2010 o godz. 16:07 #
Gravatar

Vala jest dobra. To takie C#(w uproszczeniu) pod .Net, jednak z nastawieniem na otwartość, czyli, że każdy będzie móc skompilować tą aplikację pod swoim systemem. Z tego powodu programy tworzone/kompilowane w Vala są szybsze od tych w .Net z C#, itd.

 
zwiń wątek macias  16 maja 2010 o godz. 16:59 #
Gravatar

Ze jak? Vala jest pod .net? Multiplatformowosc powoduje, ze kod jest szybciej wykonywany?

Vala to C dodatkami.

 
zwiń wątek borizm  18 maja 2010 o godz. 12:22 #
Gravatar

Z tego co pamiętam, Vala jest jedynie składnią zgodna z C# i chyba jedynie podstawowy mi bibliotekami zgodna z platformą .NET, ale różni się zasadniczo, bo jest prekompilowana do C (Objective-C?) i od razu do kodu binarnego platformy, a nie kodu pośredniego i dynamicznie, na żądanie binarnego jak .NET czy Java.

Vala może być sporo szybsza od .NET (ale nie musi).

 
 
 
 
zwiń wątek asdf  14 maja 2010 o godz. 10:54 #
Gravatar

niebieski

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek jarek  14 maja 2010 o godz. 12:33 #
Gravatar

> Co zostało dodane:

> * język polski

Rozumiem, ze przeedytowanie /usr/share/locale*/pl/* w mainstreamowym

Ubuntu bylo za proste, trzeba bylo stworzyc wlasne distro?

Mama zrobila se distro, Tata zrobil se distro, zrobilem i ja!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek wujek_bogdan  14 maja 2010 o godz. 12:44 #
Gravatar

może i masz racje… ale w czym ci to przeszkadza?

zwiń wątek jarek  14 maja 2010 o godz. 13:52 #
Gravatar

> może i masz racje… ale w czym ci to przeszkadza?

Alez absolutnie w niczym, zawsze milo jest sciagnac sobie

pelny obraz ISO kolejnego distro zamiast paru mega paczek

zmieniajacych lokalizacje, prawda?

zwiń wątek bies  14 maja 2010 o godz. 14:36 #
Gravatar

A kogo obchodzi co dla Ciebie jest miłe?! Edytuj sobie paczki z lokalizacją do woli (licencja Ci pozwala).

I tupnij nóżką jeszcze…

 
zwiń wątek 3ED  16 maja 2010 o godz. 20:34 #
Gravatar

W ubuntu jest do tego klikane gui. No chyba nie wyobrażam sobie żeby "humanista" (bez urazy) bawił się w usuwanie znaczków '#' sprzed wpisu zaczynającego się na PL*. Zresztą co by to zmieniło? ;) Locale trzeba przebudować (locale-gen), kilka rzeczy ustawić jeszcze w innym miejscu, itd, a to klikane gui jeszcze dodatkowo pobiera mnóstwo paczek z plikami językowymi. Poza tym nawet jeśli nie uważasz że klikalne gui jest zbędne.. Twierdzisz że polski remix jest niepotrzebny, ciekawe co na to licznik pobrań. ;)

PS. Bardziej co tu się przyczepić to do braku kodeków windowsowych. ;|

 
 
 
zwiń wątek Ło$  14 maja 2010 o godz. 15:22 #
Gravatar

Powiedz mojej mamie żeby "przeedytowała /usr/share/locale*/pl/* w minstreamowym Ubuntu" …

zwiń wątek launchpad.net/~mgol  15 maja 2010 o godz. 4:13 #
Gravatar

Ale o co chodzi? Przecież wystarczy wejść do System -> Administration -> Language support i ustawić polski jako język główny… Można to też zrobić już wcześniej, przy samej instalacji. Kto tu komu każe edytować ręcznie jakieś pliki?!?

zwiń wątek dzikus  15 maja 2010 o godz. 12:12 #
Gravatar

Zakładasz że jego mama ma dostęp do neta, może to błędne założenie.

 
 
 
 
zwiń wątek Speaktrap  14 maja 2010 o godz. 16:28 #
Gravatar

Gotowy, spolonizowany ubuntu jest spoko, jak również DVD (którego deszyfrowanie na szczęście jest u nas legalne), GIMP itp. ale nie potrafię zrozumieć czemu zabrali Tomboya oraz moje ulubione Gnome Mines =((((?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek hifly  14 maja 2010 o godz. 22:09 #
Gravatar

Przez całe Mono = .Net = ZŁO.

Sapera to mogli zostawic… :D

…i dołożyć jeszcze aisleriot ;-)

Jak widać każdy ma swój gust i wszystkim nie da się dogodzić.

I dzięki Bogu.

@jarek

W sumie to trochę Ciebie rozumiem.

Zamiast nowego distro, którego nikt nikomu robić nie zabrania, może warto było spróbować przygotowac pakiet wirtualny z odpowiednimi zależnościami.

Przejście z mainstreamu do remixa odbywałoby się jedym prostym:

<code>sudo aptitude install ubuntu-pl-remix</code>

zwiń wątek Michał Dzienisiewic  14 maja 2010 o godz. 23:29 #
Gravatar

Jeżeli to Mono przeszkadzało, to mogli użyć zamiast Tomboya Gnote. Fedora robi to już chyba trzecie wydanie.

 
zwiń wątek bolo  15 maja 2010 o godz. 8:08 #
Gravatar

sudo aptitude install ubuntu-pl-remix

to jest to i z tego bym skorzystał

 
 
zwiń wątek marcinsud  15 maja 2010 o godz. 0:02 #
Gravatar

Powinni dodać w zamian gnote i byłoby ok. Trzymanie na płycie mono tylko dla tomboya i f-spota to jednak zbyt wiele MB

 
 
zwiń wątek launchpad.net/~mgol  15 maja 2010 o godz. 4:15 #
Gravatar

Ja tam wolę oficjalny obraz. Jakieś archaiczne 7.10 czy 8.04 (nie pamiętam dokładnie) w wersji PL LiveCD wywalało mi się kompletnie, oficjalne CD działa poprawnie. Jakoś bardziej ufam firmie takiej jak Canonical, niż grupce entuzjastów. A po instalacji systemu przecież i tak sam sobie instaluję, co lubię; przy upgradzie nawet ta część odpada…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek makakaa  15 maja 2010 o godz. 10:17 #
Gravatar

Microsoft jest znacznie większą firmą niż Canonical.

 
zwiń wątek awoe  15 maja 2010 o godz. 22:14 #
Gravatar

Kubuntu w wersji oficjalnej jest niedopracowane, moim zdaniem lepiej jest używać Linux Mint KDE.

Tak właśnie działa magia Linuxa, każdy może zrobić coś po swojemu w ramach hobbistycznego projektu.

zwiń wątek launchpad.net/~mgol  16 maja 2010 o godz. 6:54 #
Gravatar

Możliwe – zauważ jednak, że Kubuntu nie jest główną dystrybucją Canonical, większość nacisku idzie na Ubuntu, więc i ta wersja jest bardziej dopracowana.

 
zwiń wątek dave  16 maja 2010 o godz. 13:46 #
Gravatar

a wedlug mnie Kubuntu jest bardziej dopracowane niz Mint KDE, w ktorym sie co chwila cos sypie albo nie dziala… Ale jak ktos chce naprawde dopracowane distro z KDE to polecam Mandriva, Suse lub PCLinux

 
 
 
zwiń wątek jan  15 maja 2010 o godz. 6:11 #
Gravatar

Jak zwykle bardzo dobry remix. Tak trzymać!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek 123-mike  15 maja 2010 o godz. 9:24 #
Gravatar

"graficznym GUI" -> masło maślane

—————————

polska nazwa "cuchnie" MacOS'em, a do tego jeszcze to zastąpienie standardowych tapet wersjami z koteczkiem… ktoś się chyba gdzieś za mocno zapatrzył.

a tak na poważnie:

* wywalić mono??

* wywalić gry? wtf!?

* bez evolution nie zadziała nautilusowe "send to"

* gthumb to już taki raczej przeżytek, gpicview jest bardziej "juzerfrendli", a następne ubuntu będzie korzystać z shotwell, tak btw

* drukowanie do pliku PDF było

* gdzie jest pidgin i kadu? czemu zostało słabo wspierające gg empathy?

* dlaczego kodeki za wyjątkiem Windowsowych?? może dla QuickTime'a też radośnie pominięto?

* gdzie porządny odtwarzacz muzyki i filmów?

* skype?

aż dziw, że firefox nie został zastąpiony chromem. dla kogo ten remix? coś mi się wydaje, że jednak bardziej dla zaawansowanego użytkownika.

ach, racja, jest "wszystkorobiący skrypt". więc po cholerę te zmiany, skoro równie dobrze można było dać skrypt do repo? (jak i ktoś wyżej zasugerował)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Gunther  15 maja 2010 o godz. 10:48 #
Gravatar

Oryginalne ubu też mocno MacOSowe – tapetki, fioletki, przyciski na panelu etc. A będzie jeszcze lepiej bo wspomniany przez Ciebie shotwell to klon iPhoto (wizualnie).

Skrypt i tak sobie można zassać z sieci, podobnie jak wszystkie "brakujące" rzeczy.

zwiń wątek ka_wa  16 maja 2010 o godz. 11:29 #
Gravatar

Z tym, że Ubuntu jest podobne do Mac OS, to lekka przesada, ponieważ również można powiedzieć, że OS X jest podobne do GNOME. Jakby nie było Apple zatrudniło do siebie twórców GNOME do zbudowania interfejsu Mac OS – pewnie dlatego, że u siebie chcieli mieć coś podobnego. Natomiast Canonical wynajęło grafików, którzy mieli zająć się ikonkami, motywem, ogólnie całym wyglądem, a wcześniej oni robili dla Mac OS. Moim zdaniem mówienie, że jeden ściąga od drugiego jest mocno krzywdzące, ponieważ jedni i drudzy ściągają. A, że w Ubuntu doszła fioletowa tapeta i przestawiono przyciski na lewo nie jest argumentem, aby mówić, że ściągają od Mac OS. Jeśli Apple zdecyduje się przedstawić przyciski na prawo, wstawią niebieska tapetę i zrobią przezroczyste okienka, to wtedy zaczniemy mówić, że ściągali od Windowsa? Moim zdaniem to trochę bez sensu, ponieważ nie jest to żadna nowość, ani wynalazek.

 
 
zwiń wątek Garhuy  15 maja 2010 o godz. 13:40 #
Gravatar

Witam, polecam program konfigurujący Ubuntu mojego autorstwa, UBUeasy:

http://www.ubueasy.tk

zwiń wątek ka_wa  15 maja 2010 o godz. 22:47 #
Gravatar

Ten program jest bez sensu. Po kij instalować coś skoro odpali się go tylko raz. Kod tego programu pozostawia wiele do życzenia, nie wiadomo co ustawia i nie wiadomo co instaluje. Zamiast zrobić coś czytelnego i pożytecznego zrobiłeś program, który nie wiadomo co robi, instaluje i co psuje. Są lepsze programy tego typu.

 
 
zwiń wątek ka_wa  15 maja 2010 o godz. 22:49 #
Gravatar

"* gdzie jest pidgin i kadu? czemu zostało słabo wspierające gg empathy?"

Tu się mylisz. Empathy dzięki wtyczce telepthy-usnshine radzi sobie lepiej z obsługą gg. Nawet ma automatyczny eksport/import kontaktów, obsługuje długie numery, szyfrowanie rozmów etc.

zwiń wątek ka_wa  16 maja 2010 o godz. 10:10 #
Gravatar

Zapomniałem dodać, że lepiej radzi sobie od Pidgina, ponieważ Kadu jest już pewnie lepsze.

 
zwiń wątek dave  16 maja 2010 o godz. 13:50 #
Gravatar

Empathy, Kopete, Pidgin, Kadu, Tlen, Skype… kazdy wybiera co mu sie podoba i o co tyle szumu?

 
 
zwiń wątek ka_wa  15 maja 2010 o godz. 23:00 #
Gravatar

"ach, racja, jest “wszystkorobiący skrypt”. więc po cholerę te zmiany, skoro równie dobrze można było dać skrypt do repo? (jak i ktoś wyżej zasugerował)"

W czytelni jest skrypt, z którego można korzystać do woli kiedy się chce i jest fajnie zrobiony, nie jest przeładowany opcjami, podstawowe rzeczy robi, czytelny http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2010/04/20/u

Nie bardzo rozumiem twoje czepialstwo, kto będzie chciał to skorzysta z polskiego Ubuntu, ktoś inny z skryptu, a jeszcze inny inne metody zastosuje – jest wybór…

 
 
zwiń wątek anyuser  15 maja 2010 o godz. 11:02 #
Gravatar

Bardziej z ciekawości, niż z potrzeby, ściągnąłem, wypaliłem i uruchomiłem… Aplety sypnęły błędami, pozostał panel z data jedynie… nie zgłębiałem za bardzo innych zmian ;-) Gratulacje.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek launchpad.net/~mgol  16 maja 2010 o godz. 6:58 #
Gravatar

Czyli nic się nie zmieniło. Dla kogo są te polskie edycje? Jeśli dla laika, to takie błędy są dyskwalifikujące. Techniczny użytkownik zaś zainstaluje sobie i tak to, co będzie chciał, a lepiej zacząć od czegoś, co działa… Nie widzę sensu w wydawaniu czegoś takiego.

 
 
zwiń wątek paweł  15 maja 2010 o godz. 12:50 #
Gravatar

Więcej remixów! Zamiast oddzielnych paczek, niech powstają całe distro+program. Wtedy nie będzie się ściągało programu tylko całe systemy aby przetestować program.

Żadnym remixem nikomu nie dogodzicie, jeden chce program A inny B a jeszcze inny nie chce ani A ani B. Lepiej napisać "totalnie-prosty" poradnik jak zainstalwać to i owo, a nie nowe distra!

"Stare przysłowie mówi jeśli chcesz nakarmić głodnego daj mu rybę, ale jeśli chcesz zapewnić mu byt daj mu wędkę"

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Sławek  16 maja 2010 o godz. 16:19 #
Gravatar

http://pl.zubuntujsie.wikia.com/wiki/Programy

Powyżej zamieściłem link do takiego wstępniaka. Można go rozszerzyć.

 
 
zwiń wątek Xaerxess  15 maja 2010 o godz. 14:10 #
Gravatar

Jeżeli w tym remiksie przyciski dekoracji okien metacity są przeniesione na prawą stronę, to mogę polski remiks wypróbować ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek launchpad.net/~mgol  16 maja 2010 o godz. 6:59 #
Gravatar

A ja jakoś przywykłem do lewej strony i zacząłem ją doceniać. Gdy się używa myszy, to wielkiego znaczenia nie ma, ale na touchpadzie można docenić to, że od menu do przycisków minimalizacji/zamknięcia wystarczy przebyć krótką drogę…

 
 
zwiń wątek Hydra  15 maja 2010 o godz. 14:43 #
Gravatar

sugerujesz ze moj xonar jest dziadowska karta?

na PA chodzi jak marzenie, na czystej alsie pozwala na odtwarzanie tylko 1 zrodla dzwieku na raz = dziala player muzyczki, nie ma odglosow z fleszow, z kadu, zadnych. jak KADU sobie zarezerwuje kanal, nie gra muzyczka zadna, bo karta zajeta. a na PA wszystko dziala dobrze

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek enkidu  15 maja 2010 o godz. 16:57 #
Gravatar

może masz coś w konfiguracji skopane? Karty ze sprzętowym mikserem działają dość dobrze bez pulseaudio. Natomiast w przypadku kart wymagających miksera programowego kibicuję OSS4, które powoduje mniejszy narzut niż Pulseaudio.

 
 
zwiń wątek QkiZ  15 maja 2010 o godz. 17:18 #
Gravatar

Te zmiany mnie odstraszają. W oficjalnym wydaniu zawsze coś wywalą co mi jest potrzebne i trzeba potem kombinować aby to przywrócić. A w tym polskim wydaniu jeszcze więcej miałbym roboty, bo używam Evolution i F-Spot'a.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek awoe  15 maja 2010 o godz. 22:25 #
Gravatar

Przydał by się jeszcze Tucan Manager i SMPlayer.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Pryka  16 maja 2010 o godz. 9:12 #
Gravatar

Po co pchają tam gThumb?? O_o

Nie lepiej Eye Of Gnome? który jest standardową, oficjalną i całkowicie wystarczającą aplikacją do przeglądania zdjęć w środowisku Gnome?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek QkiZ  16 maja 2010 o godz. 11:48 #
Gravatar

Bo Eye Of Gnome to słaba przegladarka. Gthumb to podstawa.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Sławek  16 maja 2010 o godz. 16:16 #
Gravatar

Swoją drogą, to upodabnianie Ubuntu do MacOS X jest ciekawą taktyką. Jest tyle dystrybucji, które są nastawione na odebranie użytkowników Windowsowi(ok – jest może parę, ale każdy stwierdzi, że najwięcej ludzi siedzi przy Windows, więc do nich bije). Canonical postanowiło zmienić front, jako iż wielu użytkowników Pieców chciało zainstalować MacOS X, lecz złe Apple im nie pozwalało. Tak więc Ubuntu niby będzie konkurować z MacOS X, a tak naprawdę nie będzie mieć konkurencji. Jest to świetny sposób na przeciągnięcie użytkowników Windows:

1. I tak wielu myślało już o przesiadce z Windows na MacOS X

2. Krążą pogłoski, którym mało kto śmie przeczyć, jako iż MacOS X był lepszy

3. MacOS X, gdy instalowany na jednym komputerze wychodzi drożej niż Windows

4. Lepiej działa na PC-tach MacOS X czy Linux?

5. Dla ludzi MacOS X, to komercja – cokolwiek to dla nich oznacza ;-)

Ciekawe, ilu ludzi przejdzie z Windows na Ubuntu, bo chciałoby używać MacOS X-a?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek cezaryece  17 maja 2010 o godz. 8:30 #
Gravatar

Hola, hola… przecież w oryginale 10.04 to "przytomny ryś", więc ma się nijak do jabłuszkowego lamparta (chociaż też kotek, ale większy), więc mowa o jakiejś sprytnej taktyce Canonical w stosunku do Apple to nadużycie niefortunnego zabiegu językowego naszej rodzimej społeczności remiksującej.

 
 
zwiń wątek cezaryece  17 maja 2010 o godz. 8:24 #
Gravatar

Ja bym wolał jakiegos Lśniącego Lemura albo Lubieżną Lamę, bo faktycznie lamparcik to trywialne nawiazanie do OSX…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marvin  17 maja 2010 o godz. 14:05 #
zwiń wątek m  19 maja 2010 o godz. 20:49 #
Gravatar

oh yea!

kolesie wymyślający nazwę na polski remix (być może nieświadomie) dali w takim razie niezły czad ;-) i znajomością ornitologii utrą nosa wszystkim czepiającym się ‘naśladowaniu OS X’;-)

Z drugiej strony kompletnie nie wiem co jest złego w naśladowaniu rozwiązań które się sprawdzają??

smooth-tasks jest świetny (win7)
X Bar również (ala macos)

czy nie mam ich używać tylko dlatego, że podobne rozwiązania są obecne w innych systemach??

chociaż Lubieżna Lama…..

quitado de LLiamas!!!

 
 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia