Firma Epic Games udostępniła kolejną wersję silnika Unreal Engine oznaczonego numerem 4, który przynosi kilka ciekawych nowości oraz zmian.
Pierwsza zmiana to przejście na model płatnej subskrypcji. Każdy zainteresowany będzie musiał co miesiąc płacić 19 dolarów, w zmiana jednak otrzyma dostęp do edytora Unreal Editor oraz samego kodu źródłowego silnika dostępnego w serwisie GitHub. Osoby, które zdecydują się na tworzenie komercyjnych gier będą musiały 5% zarobionej sumy zwracać do firmy Epic Games.
Silnik doczekał się również wstępnego wsparcia dla Linuksa, WebGL, Oculus VR, Valve SteamWorks oraz SteamBox. Ktoś może powiedzieć że model płatności jest nie do przyjęcia (abonament i odprowadzanie określonej kwoty ponownie do producenta) jednak w zamian za dostęp do edytora i samego kodu źródłowego silnika inwestycja jak najbardziej może się opłacić.