• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
W jakich sytuacjach chatboty mogą zastąpić człowieka?
Home
Technologie

W jakich sytuacjach chatboty mogą zastąpić człowieka?

osnews Technologie 0 comments

Artykuł partnera

Chatboty coraz częściej używane są w różnych branżach, aby zastępować pracowników. Czym dokładnie są i w jakich sytuacjach warto z nich korzystać?

Czym są chatboty?

Pod pojęciem jak chatbot znajduje się rodzaj programu komputerowego, który wykorzystywany jest do prowadzenia konwersacji z człowiekiem. Może być on używany zarówno do konwersacji tekstowych, jak i głosowych.

Boty czatowe, inaczej chatboty wykorzystują technologię przetwarzania języka naturalnego (NLP – Natural Language Processing), generowania języka naturalnego, a także sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, by dzięki temu dawać efekt konwersacji jak z człowiekiem.

Jak działa chatbot?

Oprogramowanie jak chatboty pozwala na prowadzenie rozmów w sposób spersonalizowany i aktywny, a przy tym dają one naturalny efekt podobny do rozmowy z człowiekiem.

Rozpoznają mowę lub tekst, a następnie dopasowują odpowiednie wersje odpowiedzi zgodnie z zaprogramowanymi scenariuszami, udzielając niezbędnych informacji i pomagając w przeprowadzeniu procesów. Uczą się również nowych konwersacji.

Przykładowe zastosowania chatbotów

Za pomocą chatbotów można wspomagać obsługę klienta, prowadzić kampanie marketingowe, sprzedaż, realizować zadania informacyjne i edukacyjne. Wykorzystuje się je często w bankowości, handlu, komunikatorach, na infoliniach.

Chatboty mogą być używane do wielu celów – poniżej znajdują się przykłady wykorzystania ich w różnych zadaniach:

  • udzielanie informacji,
  • wykonanie rezerwacji,
  • przyjmowanie reklamacji klientów,
  • śledzenie przesyłek,
  • zawieranie umów,
  • kupowanie produktów i zamawianie usług,
  • prowadzenie kampanii reklamowych,
  • wprowadzanie nowych pracowników.

Są to jedynie przykładowe zastosowania chatbotów, ponieważ mogą być one wykorzystane w innych celach, by zastąpić pracowników i pomóc w prowadzeniu zadań zarówno w ciągu dnia, jak i nocy.

Kiedy chatbot może zastąpić człowieka?

Chatboty najlepiej sprawdzają się wtedy, gdy konieczne jest usprawnienie procesów związanych z konwersacjami – na stronie internetowej, w sklepie online, aplikacji mobilnej czy w trakcie rozmów telefonicznych.

Najlepiej nadają się one do rutynowych zadań, które są powtarzalne i monotonne, co pozwala na ograniczenie czasu potrzebnego na ich prowadzenie przez pracowników.

W przypadku, gdy wprowadzone przez rozmówcę informacje są trudne do odczytania przez chatbota, może on przekierować konwersację do człowieka. Dzięki temu boty czatowe mogą współpracować z pracownikami i ułatwiać im wykonywanie zadań.

Chatboty – dlaczego warto z nich korzystać?

Używanie chatbotów związane jest z wieloma korzyściami dla firm, które decydują się na ich wdrożenie. Co można z nimi zyskać?

Przede wszystkim chatboty są dostępne przez 24 godziny na dobę i są wygodne w użyciu dla rozmówców, którzy mogą wykorzystać je w dowolnym momencie.

Boty czatowe pozwalają na rozwiązanie problemów szybciej niż w przypadku kontaktu ze zwykłym pracownikiem. Podnoszą przy tym jakość obsługi klientów i powodują, że są oni bardziej zadowoleni.

  • Tags
  • chatboty
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Co nowego w Linux Magazine w grudniu?
Poprzedni wpis Usługi programistyczne dla firm- outsourcing informatyczny

Warto przeczytać

Chatbot – nowoczesny sposób obsługi klienta Technologie

Chatbot – nowoczesny sposób obsługi klienta

Co zmieni wzrastająca popularność wyszukiwania głosowego? Technologie

Co zmieni wzrastająca popularność wyszukiwania głosowego?

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.