Artykuł sponsorowany
Choć forma materiałów POS nieustannie się zmienia i ewoluuje, to ich główny cel pozostaje niezmienny: przykuć uwagę i zmotywować konsumentów do zakupu. W jakim kierunku zmierza rynek materiałów POS oraz jak prezentują się obecne trendy w projektowaniu i produkcji materiałów wspierających sprzedaż?
Niezależnie od rodzaju materiałów POS każda ich podgrupa przechodzi stopniową ewolucję. Zmian w globalnych trendach projektowania i produkcji POS-ów możemy doszukiwać się zarówno wśród miękkich materiałów POS – takich jak ulotki, plakaty czy broszury, jak i wśród twardych materiałów POS – standów, ekspozytorów, koszy zasypowych oraz potykaczy.
Każdy zmysł jest na wagę złota
Obecnie materiały wspierające sprzedaż oraz wszelkie techniki marketingowe stosowane w obiektach handlowych dążą do maksymalnego wykorzystania niemal każdego zmysłu konsumentów. Wedle raportu międzynarodowej organizacji POPAI aż 75% konsumentów zwraca uwagę na atrakcyjny zapach w sklepach. Wedle opublikowanego badania ładny zapach motywuje klientów do podjęcia impulsywnej decyzji zakupowej.
Podobnie z odpowiednio dobraną muzyką, której tempo, głośność oraz przekaz mają kluczowe znaczenie do tworzenia pozytywnej atmosfery w sklepie, a więc bezpośrednio do zapewniania konsumentom pozytywnych wrażeń z pobytu w miejscu sprzedaży. Co więcej, aż 23% respondentów badania przyznało, że ich uwagę skupiają świetlne standy, ekspozytory oraz reklamy. Warto wykorzystać każdy ze zmysłów, by tworzyć multimedialne i skutecznie angażujące materiały POS efektywnie wspierające sprzedaż w placówkach handlowych.
Coraz bardziej transparentny i spójny przekaz marketingowy
Marki coraz częściej stosują materiały POS wspierające sprzedaż oraz promujące ich wizerunek podczas komunikacji z klientami detalicznymi. Nowoczesne materiały POS tworzone są zgodnie z indywidualnymi preferencjami marek, a ich projekt oraz wykonanie zapewnia spójność z innymi stosowanymi formami przekazu i komunikacji z docelowymi grupami odbiorców.
Zjawisko to zwane jest customizacją i bezpośrednio wpływa na budowanie silniejszego zaufania konsumentów wobec marki, przez co pozytywnie wpływa na wskaźniki konwersji i utrzymywanie się marek w percepcji klientów. Dobrze przeprowadzana customizacja materiałów POS zwiększa konkurencyjność marek oraz pozwala im skuteczniej dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, zwłaszcza przy dużym natężeniu komunikatów reklamowych i marketingowych w wielkopowierzchniowych obiektach handlowych.
Ekologia w służbie wizerunku marki
Przedsiębiorstwa stosujące POS-y ostatnio częściej niż kiedykolwiek zwracają uwagę na materiał, z którego wykonane zostały produkty wspierające sprzedaż. Obecnie silnie premiowane są standy czy ekspozytory wykonywane z trwałych i w pełni ekologicznych oraz biodegradowalnych tektur.
Ich niewielka waga, duża ustawność oraz zgodność z aktualnymi proekologicznymi trendami zapewniają markom możliwość zachowania pozytywnego wizerunku firm dbających o środowisko, jednocześnie nie rezygnując z istotnych funkcjonalności POS-ów.
Wesprzyj sprzedaż w sklepie nowoczesnymi i proekologicznymi metodami. Wybierz sprawdzone materiały POS i postaw na wieloletnie doświadczenie ekspertów od visual merchandisingu w Canvas.