Warzone 2100 to trójwymiarowa gra strategiczna czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez Pumpkin Studios, a po udostępnieniu jej źródeł na licencji GPL jest rozwijana przez społeczność. Nowe wydanie przynosi bardzo wiele poprawek oraz kilka innych nowości.
Wersja 2.3.0 została udostępniona pół roku od wydania ostatniej wersji z serii 2.2, po rekordowo długiej serii trzynastu wydań beta oraz jednej wersji RC. Długi okres rozwoju został wymuszony przez konieczność poprawienia kilku ważnych błędów, które zostały w tym czasie ujawnione (np. nieprawidłowe rysowanie cyborgów).
Główne zmiany względem poprzednich wersji to między innymi:
- wiele nowych skrótów klawiaturowych;
- lepsza współpraca z sprzymierzeńcami w grze wieloosobowej (możliwość pomocy w budowaniu struktur, naprawianiu jednostek itd.);
- lepsza wizualizacja zasięgu radarów;
- kadłub typu Dragon umożliwia montaż dwóch wieżyczek;
- ulepszony ekran rozpoczynania gry wieloosobowej;
- lepsze zrównoważenie możliwość różnego uzbrojenia;
- nowy moduł sztucznej inteligencji, DyDo;
- łatwiejsza aktywacja trybu kodów;
- nowy tryb gry, wyzwania;
- wiele poprawek błędów.
Równolegle została udostępniona nowa wersja strony głównej projektu.
Kolejne wydanie, 2.3.1 planowane jest na początek czerwca i będzie zawierać głównie poprawki błędów, ale także prawdopodobnie kilka mniejszych ulepszeń różnego rodzaju.
Kolejną ważną wersją będzie prawdopodobnie 3.0, która będzie zawierać znacznie poprawioną grafikę (nowe modele i tekstury, o znacznie wyższej jakości), ulepszenia w algorytmie ustalania ścieżek dla pojazdów oraz wiele innych zmian. Okupione to zostanie jednak zwiększeniem wymagań gry (zalecana będzie akceleracja sprzętowa OpenGL 2.1).