Niedawno zakończona konferencja, Web 2.0 Summit rzuca nowe światło na strategię rozwoju sieci społecznościowej Google+. Google stawia przede wszystkim na integrację istniejących rozwiązań.
Współzałożyciel Google, Sergey Brin i wiceprezes ds. społecznych Vic Gundotra poinformowali, że pierwszy miesiąc otwartego dostępu do Google+ zaowocował 40 milionami zarejestrowanych użytkowników. Gundotra przyznał, że rzeczywisty popyt przekroczył nawet najbardziej optymistyczne prognozy firmy, czego skutkiem ma być nowa strategia rozwoju produktu.
“Jeszcze przed Bożym Narodzeniem będziecie mogli poznać kompletną strategię Google+”, oznajmił Gundotra. “Rzeczywistość zmusiła nas do ustalenia nowych priorytetów pracy. Nie przypuszczaliśmy, że serwis będzie rozwijał się w tak szybkim tempie”.
Pierwszą widoczną dla użytkowników zmianą będzie możliwość integracji kont Google Apps z serwisem społecznościowym Google+. Zmiana ta zostanie wprowadzona w najbliższym czasie. Ponadto, w ciągu kilku tygodni dodana zostanie także możliwość tworzenia stron firmowych. Stanowi to analogię do Facebooka.
Brin dodaje, że Google zrezygnował z kilku projektów, chcąc się skupić na integracji istniejących produktów.
“W Google zawsze pozwalaliśmy zakwitnąć tysiącom kwiatów”, wyjaśnia metaforycznie. “Gdy już zakwitną, podstawowym zadaniem jest ułożyć je w piękny bukiet”.