Za kilka tygodni do sklepów trafi nowy, większy iPhone. W związku z tym Apple postanowił odświeżyć ofertę dla deweloperów i wprowadził nowe formaty reklamowe.
Firma wprowadziła dwa nowe formaty reklamowe dla swoich partnerów w programie iAd. Od teraz można implementować baner pełnoekranowy oraz pre-roll video poprzedzające wyświetlenie właściwego filmu. Oba formaty zaprojektowano tak, by zajmowały cały ekran w uruchomionej aplikacji. Takie rozwiązanie ma zwiększyć przychody deweloperów z wyświetlania materiałów sponsorowanych, gdyż małe bandery nie są wystarczająco efektywne, klika na nie zbyt mało użytkowników.
Pełnoekranowe formaty reklamowe wyświetlają się zarówno na iPhonie, jak i na iPadach i już teraz można wdrożyć je do swojej aplikacji. Trzeba jednak pamiętać, że pre-roll video pokaże się wyłącznie na urządzeniach z iOS 7. Według dokumentacji udostępnionej przez Apple, filmy sponsorowane mogą mieć długość 15, 30 lub 60 sekund.
iAd stworzono jako alternatywę dla platform reklamowych, które po kliknięciu w link odnosiły użytkownika do strony produktu w przeglądarce internetowej. Rozwiązanie Apple umożliwia wyświetlenie materiałów bezpośrednio w uruchomionej aplikacji, bez konieczności odpalania zewnętrznych programów. Ruch ten jest próbą zmniejszenia monopolu Google na rynku reklam mobilnych i o ile może spodobać się deweloperom, raczej nie przypadnie do gustu użytkownikom iOS-a.