Według raportu Forrestera, wielu przedsiębiorców wciąż unika nowoczesnych narzędzi i technik marketingowych, mimo korzyści, jakie niesie ich stosowanie.
Andrea Ward, wiceprezydent ds. marketingu w Oracle Marketing Cloud, zauważa, że celem najnowszych badań było zbadanie tego, jaki odsetek branży korzysta z najnowszych zdobyczy i taktyk marketingowych takich jak wielokanałowe docieranie do klienta czy targetowanie przekazu w oparciu o analizę big data.
Chcieliśmy dowiedzieć się, jak przedsiębiorcy przystosowują się do bycia „nowoczesnym sprzedawcą” – przyznaje Ward. Chcielibyśmy także pomóc im zrozumieć, jak wypadają oni na tle konkurencji, wskazać, co powinni zrobić, aby lepiej odpowiedzieć na zapotrzebowania współczesnych klientów.
Raport opiera się na blisko 500 badaniach przeprowadzonych wśród marketingowców ze Stanów Zjednoczonych i Europy. Jak się okazało, tylko 11% respondentów stosuje w swojej pracy narzędzia oraz rozwiązania nowoczesnego marketingu. Ponadto aż 15% badanych sklasyfikowano jako nowicjuszy, którzy nie radzą sobie z całą gamą rozwiązań dostępnych na rynku. Według raportu Forrestera, większość firm korzysta z którychś spośród nowoczesnych narzędzi marketingowych, ale wciąż nie wykorzystują w pełni potencjału, który w nich drzemie.
Chociaż przeszło połowa marketingowców przyznaje, że korzysta z takich narzędzi jak szczegółowa analiza danych, segmentacja produktu i jego targetowanie, to większość z nich jest jeszcze w połowie drogi do zoptymalizowania swoich działań pod kątem najskuteczniejszych i najnowocześniejszych rozwiązań marketingowych. Popracować muszą przede wszystkim nad poprawą analizowania skuteczności kampanii, wdrożeniem nowych technologii, dialogiem z klientami i utrzymaniem z nimi relacji długofalowych.
Wśród tych badanych, których Forrester nazywa „nowoczesnymi marketingowcami”, 44% przyznaje, że zyski ich firmy zwiększyły się o około 10% lub więcej w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wśród reszty badanych takim wskaźnikiem mogło pochwalić się zaledwie 23% firm.
Chociaż wzrost zysków jest dość miarodajnym wskaźnikiem dobrego wpływu nowych narzędzi marketingowych na rozwój przedsiębiorstwa, nie należy zapominać o tym, jak firmy stosujące te techniki są postrzegane na zewnątrz. Okazuje się, że ci, którzy w pełni czerpią ze zdobyczy nowoczesnych technologii, są częściej doceniani na rynku. Aż 71% spośród nich przyznało, że w ciągu ostatnich trzech lat otrzymało wyróżnienie dla dobrego pracodawcy, co powinno być wystarczającym dowodem na skuteczność kampanii wizerunkowych prowadzonych przy wykorzystaniu technik nowoczesnego marketingu.
Z pełnym raportem można zapoznać się pod tym linkiem.