0 A.D. jest osadzoną w czasach historycznych strategią czasu rzeczywistego w 3D. W ramach uwalniania tej wieloplatformowej gry — będącej ciągle w fazie tworzenia — jej kod zostanie wypuszczozny na licencji GPL, a wszystkie pliki graficzne na CC-BY-SA.
Obecnie kod gry składa się z 150 tysięcy linii C++. Do obsługi trzech wymiarów wykorzystywane jest OpenGL.
Firma liczy na zaangażowanie deweloperów wolnego oprogramowania, którzy mają pozwolić ukończenie tworzenia gry, znajdującej się obecnie w fazie pre-alfa.
Wildfire Games tworzyło grę 0 A.D. od 2001 roku. Jednym z powodów uwolnienia jest — według twórców — chęć przyciągnięcia nowych deweloperów, jako że większość aktualnych (część z nich było studentami w czasie powstawania projektu) dawno już zajmuje się zupełnie innymi sprawami.
Dlaczego warto wziąć udział w pracach? Powodów może być wiele:
Może chcesz, żeby gra działała lepiej na twojej ulubionej platformie. Może chcesz nam pokazać jak głupi jesteśmy i o ile lepszy kod możesz sam napisać.
Może chcesz użyć część naszego kodu w swoim projekcie. Może chcesz skorzystać z kodu prowadząc lekcje na temat tworzenia gier. A może powód jest jeszcze inny.
Przeczytaj więcej o strategii open source Wildfire Games na specjalnej stronie stworzonej przez firmę.