Kategorie:
24

Windows 7 w czwartym kwartale 2009

Po długim oczekiwaniu, kiedy to Microsoft trzymał buzię na kłódkę, w końcu powiedział o przybliżonej dacie wydania swojego nowego systemu operacyjnego Windows 7.

W poniedziałek Microsoft ogłosił przybliżoną datę wydania Windowsa 7. Gigant z Redmond postanowił wydać swój nowy system operacyjny w czwartym kwartale 2009. Microsoft nie powiedział jaka będzie dokładna data wydania ich nowego produktu, aczkolwiek jest on spodziewany nie później niż na Święta Bożego Narodzenia.

Windows 7

Nie jest dokładnie wiadomo czy Windows 7 pojawi się w okresie świąt, czy też może wcześniej, np. w październiku. Jest to dość prawdopodobne, gdyż Acer ogłosił niedawno, iż ma zamiar zacząć sprzedawać laptopy z zainstalowanym Windowsem 7 już 23 pażdziernika.
Bill Veghe, wiceprezes ds. systemu operacyjnego Windows, powiedział:

Jest istotnym, aby odnotować, iż jakość jest kluczem, do którego staramy się zbliżyć krok po kroku. Nie dostarczymy Windowsa 7 na rynek dopóki nie osiągnie on poziomu jakości, którego to wymagamy dla naszych klientów.(…)Z wczesnymi testami i opiniami naszych partnerów, które otrzymaliśmy w ciągu ostatnich kilku tygodni, spodziewamy się, iż uda nam się stworzyć Windowsa 7 zgodnie z naszymi kryteriami jakości do okresu Świąt Bożego Narodzenia.

Więcej informacji: http://www.informationweek.com/news/wind...ed_IWK_ALL

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

44 komentarzy

zwiń wątek LV  11 maja 2009 o godz. 20:57 #
Gravatar

Znaczy się co, jeszcze za szybko chodzi? :P

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek b.YISK  11 maja 2009 o godz. 21:19 #
Gravatar

Nie, jeszcze nie podzielilo go na 20 wersji, a to pracochłonne zajęcie.

zwiń wątek TheBlackMan  12 maja 2009 o godz. 11:19 #
Gravatar

A czy podzielenie na 20 wersji nie narobi dodatkowych błędów ?

Rozumiem że jeżeli wersja ma dopiskę "RC", to nie powinna być już głęboko modyfikowana ? Przecież każda dodatkowa modyfikacja, czy wycięcie jakiegoś feature może popsuć system…

zwiń wątek przemo_li  12 maja 2009 o godz. 16:04 #
Gravatar

A tam, Windows 7 transformation pack na kde-look.org i mamy siódemkę już teraz ;P po co się tak m$ tak męczy dali by Kubuntu z tym tematem i już było by po problemie.

 
 
 
zwiń wątek robertnik  12 maja 2009 o godz. 12:38 #
Gravatar

Nie. Znaczy się że trzeba jeszcze trochę sprzedać Visty. Jak ją powpychają odpowiednio dużo to nikt nie będzie marudził że 7 jest wolne a obietnice były zupełnie inne :)

 
 
zwiń wątek scapegoat  11 maja 2009 o godz. 22:07 #
Gravatar

Brak sterwoników dla kart ATI z serii 19xx to hańba! Mam nadzieję, że przed świętami wszystko będzie już dopracowane.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gothmori (niezalogow  12 maja 2009 o godz. 0:26 #
Gravatar

Za tą wypowiedź dostaniesz 700 minusów od fanboyów win 7 którzy stwierdzą że mimo wszystko się mylisz.

Ja na przekór daje plusa. :)

zwiń wątek gothmori (niezalogow  12 maja 2009 o godz. 0:29 #
Gravatar

zauważyłem że jesteś jednym z nich xDD omg… dobre… to zmienie plusa na minusa!

zwiń wątek LV  12 maja 2009 o godz. 0:36 #
Gravatar

Wybacz, ale muszę to napisać: jesteś po prostu żałosny.

 
zwiń wątek pelnalufa  12 maja 2009 o godz. 14:14 #
Gravatar

to fakt

 
zwiń wątek gothmori (niezalogow  12 maja 2009 o godz. 15:07 #
Gravatar

LV ohohoho xDDD zbyt głupi jesteś na to bym podejmował z tobą rozmowę…

 
zwiń wątek LV  12 maja 2009 o godz. 15:50 #
Gravatar

Masz rację, za głupi jestem, nigdy nie osiągnę poziomu sfrustrowanego seksualne pryszczatego nastolatka, który wyładowuje się robiąc za ślepego fanatyka open source.

 
zwiń wątek gothmori (niezalogow  12 maja 2009 o godz. 16:38 #
Gravatar

http://www.youtube.com/watch?v=BELQDAUMBN0

fantastyczne… szkoda że mało kto już tak gra… ;/

 
 
 
zwiń wątek LV  12 maja 2009 o godz. 0:31 #
Gravatar

Sterowników do XP albo Visty to niby nie ma? Są przecież kompatybilne.

zwiń wątek kumien  12 maja 2009 o godz. 9:04 #
Gravatar

Sterowniki z Visty są kompatybilne, ale z Xp już nie.

zwiń wątek LV  12 maja 2009 o godz. 12:37 #
Gravatar

Tak? Ja na zapasowym sprzęcie z zabytkową kartą ATI mam postawioną betę Seven z driverami od… Windows 2000. Sterowniki muszą po prostu być podpisane. Architektura NT jest niezmienna.

 
zwiń wątek przemo_li  12 maja 2009 o godz. 16:06 #
Gravatar

sorkia ale tym razem m$ naprawdę namieszał z architekturą i teraz już jest NT 1.5 napisz do czego te sterowniki i jak je podpisałeś (do Visty przecież to m$ podpisywał)

 
zwiń wątek przemo_li  12 maja 2009 o godz. 16:07 #
Gravatar

przepraszam chciałem powiedzieć:

wraz z Vistą zmienili architekturę przepisując całkiem spore połacie jądra

 
zwiń wątek LV  12 maja 2009 o godz. 16:16 #
Gravatar

Vista to nadal Windows NT. NT 6.0, nie 5.x jak 2000-2003. Problem w tym, że NT z założenia jest kompatybilny w dół, a jak pewnie wiesz i w czasach NT 5.0 podpisywało się sterowniki, mechanizm się nie zmienił, Native API też jakoś szczególnie nie. Na Windows 2003 (NT 5.2) dało się zainstalować drivery do zabytkowego skanera dla NT 4.0.

.

Co z tego, że przepisano kupę jądra? Zmieniono jądro wewnętrznie, jego zewnętrzny interaface jedynie rozszerzono zachowując zgodność z już istniejącym.

 
 
 
zwiń wątek wujek_bogdan  12 maja 2009 o godz. 6:05 #
Gravatar

@scapegoat

a probowales vistowe sterowniki?

 
zwiń wątek wujek_bogdan  12 maja 2009 o godz. 6:06 #
Gravatar

a probowales vistowe sterowniki?

zwiń wątek wujek_bogdan  12 maja 2009 o godz. 10:53 #
Gravatar

sor, komentarz mi sie nie dodal. dopisalem nastepny, a poprzedni dodal mi sie z opoznieniem.

btw usuwanie i edycja wlasnych komentarzy to by sie przydala…

ps. skoro i tak offtopuje to czy wam tez nie dziala wykopywanie w operze. kilka dni temu sie cos zepsulo (sprawdane na kilku operach, kilku systemach)

 
 
zwiń wątek Emdé  12 maja 2009 o godz. 14:22 #
Gravatar

Widzisz, na Linuksa też nie ma*…

*mówię o zamkniętych sterach

 
 
zwiń wątek SobonPiotrQ  12 maja 2009 o godz. 8:34 #
Gravatar

Oho, zaczyna się, wielkie odliczanie. Teraz co tydzień będzie nas czekać info o "nowym" terminie wydania Windows 7. Jeszcze tylko sześć miesięcy do wydania Windows 7, jeszcze tylko pięć miesięcy do wydania Windows 7, OPÓŹNIENIA! Jeszcze tylko osiem miesięcy do wydania Windows 7 itp.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek kumien  12 maja 2009 o godz. 9:07 #
Gravatar

Czyli tak ja było z Ubuntu. Mamy już wersję beta. Teraz beta 2. Pojawia się wersja RC, niesamowite. Ekstaza u Ubufanboyów sięga zenitu, by eksplodować po koniec kwietnia.

Windows 7 to bardzo dobry system. Szybszy oraz bardziej intuicyjny. Coś mi się wydaje, że niektórzy są zdenerwowani dobrym systemem od MS. Przez to linux nie będzie miał takiego pędu.

zwiń wątek niedzwiedz  12 maja 2009 o godz. 10:05 #
Gravatar

beta 1 od Viśty może i szybsza była ale i tak działała tragicznie. A z tego co czytałem to im później tym gorzej (sam nie testowałem wersji po becie więc opieram się na wypowiedziach ludzi).

Intuicyjny może i jest bardziej ale menu dalej nie da się używać. Ogólnie jest to system lepszy od visty ale nie przesadzajmy – on nie jest dobry.

Swoją drogą Linux jak Linux ale na wrzesień jest planowane wydanie Mac OS X 10.6 i myślę, że wydanie W7 ma bardziej uderzyć właśnie w niego (+ wydanie przed świętami = zakupy).

 
zwiń wątek mby7930  12 maja 2009 o godz. 10:09 #
Gravatar

Mnie dobił brak normalnego menu do wyszukiwania plików w Windows 7 (wersja beta). Mam nadzieję, że w wersji finalnej będzie to poprawione, gdyż nawet Vista ma normalny panel, w który można określić parametry wyszukiwania (np. katalog, wielkość pliku itp.).

zwiń wątek kell99  13 maja 2009 o godz. 5:24 #
Gravatar

Mnie denerwuje cos innego. Bardzo wazna jest dla mnie kolejnosc otwartych okien na pasku zadan (czy dolnym panelu). Jest to chyba jedna z najbardziej wizualnych zmian w 7. Na szczescie da sie wylaczyc grupowanie okien, ale nie do konca. Jezeli mam otwarte kilka okien IDE z ktorym akurat pracuje, to nijak da sie zmienic ich kolejnosci. Co gorsza jezeli chce wrzucic miedzy nie jakis inny program, to tez sie nie da, bo mimo, ze grupowanie jest wylaczone, to okna sa 'sklejone' razem na panelu.

Ciekawe czy ma to jakies wytlumaczenie w 'usability' czy raczej w tym, ze wyglada to ladniej. Ale skoro w przegladarce sie da, to czemu nie na pasku zadan.

Jedyne co magicznie zaczelo dzialac (ale nie wiem czy to zasluga 7 czy raczej nowej wersji virtual boxa;) to, ze moge bez problemu kopiowac pliki z/do ipoda przez itunes :)

 
 
zwiń wątek Fazer  12 maja 2009 o godz. 14:29 #
Gravatar

Kumien, dobrze się czujesz? Ubuntu ma szybkie tempo rozwoju, dlatego czas między wydaniem dwóch wersji alfa/beta jest ZNACZNIE krótszy od analogicznego w Windowsie.

zwiń wątek trasz  12 maja 2009 o godz. 14:57 #
Gravatar

@Fazer: Dla uzytkownika tempo rozwoju nie jest istotne – istotne jest, na ile ten rozwoj jest zaawansowany. A na desktopach Linux nadal jest lata za Windows, o OSX nie wspominajac.

 
zwiń wątek wujek_bogdan  12 maja 2009 o godz. 15:14 #
Gravatar

weź też pod uwagę, że kolejne edycje ubuntu nie różnią się znacznie między sobą.

 
zwiń wątek przemo_li  12 maja 2009 o godz. 16:10 #
Gravatar

… wizualnie pewnie!!

ale pod maską ciągle się zmieniają

 
 
zwiń wątek SobonPiotrQ  12 maja 2009 o godz. 18:22 #
Gravatar

Nie tylko Vista pojawia się niemal ciągle, z Ubuntu było to samo, to samo tyczy się także wine i ReactOS. Dość spora część wpisów dotyczy zmiany numerka rozwojowego o 1, który nie wnosi nic poważnego.

A ten news? Ten news nie wniósł nic nowego, pokazał tylko kiedy się coś ukaże. Napiszmy od razu kiedy pojawi się nowe Ubuntu, wszak nowy termin już znamy.

 
 
zwiń wątek wujek_bogdan  12 maja 2009 o godz. 10:59 #
Gravatar

@SobonPiotrQ nie sadze zeby bylo wielkie opoznienie. MS zalezy na szybkim wydaniu 7. Wstepnie nastepca Visty mial pojawic sie nie wczesniej niz w 2010, jednak vista nie zdobyla takiej popularnosci jak zakladano, wiec 7 wyjdzie wczesniej.

poza tym wersja RC jest juz na tyle stabilna, ze nie ma z czym zwlekac. Jedynie producenci sprzetu musza sie pospieszyc ze sterownikami, zeby nie bylo takiej sytuacji jak z Vista, gdzie na poczatku ze sprzetem bylo na prawde kiepsko. Na szczescie Seven nie rozni sie tak bardzo od Visty, jak Vista roznila sie od XP, wiec ze sterownikami nie powinno byc problemow.

…ale nawet jesli opoznienie bedzie, to lepiej wydac system pozniej, ale lepiej dopracowany niz wydawac kolejnego bubla na szybkosci.

zwiń wątek Dan900  12 maja 2009 o godz. 12:17 #
Gravatar

Chyba na nieszczęście

 
zwiń wątek LV  12 maja 2009 o godz. 13:00 #
Gravatar

Z Vistą problem był taki, że nie było dedykowanych driverów, sporo dobrze napisanych sterowników do NT 5 bez problemu dawało się odpalić jeżeli tylko podpisane były.

zwiń wątek przemo_li  12 maja 2009 o godz. 16:12 #
Gravatar

tak a z Vistą 64 były jeszcze większe bajery ponieważ stery do 64 miały być pisane pod DRM czyli między innymi miały mieć zaciemniamy kod (aby uniemożliwić wsteczną inżynierię) nawet jeśli normalne wersje działały sprawnie.

 
zwiń wątek trasz  13 maja 2009 o godz. 8:45 #
Gravatar

@przemo_li: FUD. Implementacja DRM w sterownikach nie wymaga zadnego zaciemniania kodu.

 
 
 
 
zwiń wątek Iwo  12 maja 2009 o godz. 12:28 #
Gravatar

Dobry sposób na darmową reklamę… firm produkujących komputery.

Już widzę, jak gwiazdkę większość z nich będzie się chwalić,

że ma najnowszy Windows na pokładzie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek robertnik  12 maja 2009 o godz. 15:23 #
Gravatar

"chłyt matertingowy"…"ale działa"

 
 
zwiń wątek Edi  12 maja 2009 o godz. 12:46 #
Gravatar

Polska wersja będzie dopiero w styczniu 2010 roku.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek przemo_li  12 maja 2009 o godz. 16:15 #
Gravatar

Tak mnie teraz naszło że tak psioczę na Vistę i Windowsa 7 (za DRM między innymi) oraz za opóźnienia ale na podwórku mam nie lepiej. Ot choćby nasz rząd i przygotowania do Euro tego piłkarskiego jak i tego na monetach :( :( :(

P.S. DRM samo zło Windows 7 go implementuje więc też odpada, nigdy na moim dysku nie zagości

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Budyń  13 maja 2009 o godz. 6:41 #
Gravatar

Jedno i drugie Euro to kosztowne, chybione i zbedne przedsięwzięcia. Psioczyć należy raczej na fakt, że nie do wszystkich to dociera.

 
zwiń wątek marcinsud  13 maja 2009 o godz. 19:06 #
Gravatar

na moim nie zagości, bo nie mam zamiaru psuć całego układu partycji, by go zmieścić, pomijam inne kwestie, bo to indywidualna sprawa ;]

 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia