Microsoftowi nie udało się osiągnąć celów finansowych na rok 2008 w sprzedaży Windows Mobile, podała wczoraj na konferencji prasowej firma. Do 30 czerwca Microsoft sprzedał 18 milionów licencji na swój system operacyjny, podczas gdy planowano przekroczenie liczby 20 milionów.
Zdaniem niektórych analityków na taką sytuację mogła mieć wpływ premiera nowego iPhone’a 3G Apple, a także związana z nią kampania reklamowa. Bill Hughes z InStat powiedział: „iPhone zmusza ludzi do zastanowienia się [co wybrać]”. Oczywiście, nie oznacza to, że brakujące 2 miliony licencji, których Microsoft nie sprzedał to klienci, którzy postanowili kupić telefon Apple. Jednak zdaniem Hughesa ludzie, którzy chcieli kupić telefon z Windows Mobile pod wpływem informacji na temat iPhone’a mogli się zacząć wahać. Innymi słowy, samo pojawienie się reklam i wiadomości o telefonie wpłynęło na rynek. Z obniżeniem sprzedaży Windows Mobile mogły mieć także związek opóźnienia z wprowadzeniem na rynek telefonu Xperia.