Artykuł sponsorowany
„Jak cię widzą, tak cię piszą” mówi przysłowie, które warto rozumieć szerzej: chodzi nie tylko o widzenie, ale o całokształt tego, jak odbierana jest osoba lub firma.
Otaczają nas barwne billboardy, reklamy w radiu i telewizji czy spam na stronach internetowych i w skrzynkach mailowych. Każdy z tych przekazów nie tylko informuje o samym produkcie, ale też zachwala producenta lub sprzedawcę, wysyłając komunikat „my jesteśmy najlepsi”, „korzystając z naszych usług na pewno będziesz zadowolony”. To jest właśnie budowanie marki i zaufania u klientów. Nabywca, mając do wyboru kilka różnych możliwości, skorzysta z tej, która daje mu poczucie bezpieczeństwa. Często jest skłonny za to poczucie dopłacić, czasem nawet wybiera gorszy produkt, jeśli tylko do danej firmy ma większe zaufanie niż do innej. Budowanie wizerunku jest więc ważniejsze niż nawet sam produkt, a w tym pomogą nam firmy takie, jak ta: https://obtk.pl/pr/.
Jak pozyskać zaufanie?
Czy spotkałeś się już z sytuacją, w której wartościowy towar lub usługa przepadały, a właściciele zamykali firmy, chociaż oferowali produkty wysokiej jakości? Prawdopodobnie nie zadbali o odpowiedni wizerunek. Pozyskiwanie zaufania jest procesem skomplikowanym. Można oczywiście robić to samemu, ale techniki budowania wizerunku są już tak złożone, że używanie ich mogłoby właściwie zająć cały czas pracy, który możemy przeznaczyć na produkcję, sprzedaż czy wykonanie usługi. Dlatego lepiej jest powierzyć budowę wizerunku specjalistom, którzy zajmują się wyłącznie tym, a samemu w spokoju zająć się własną działalnością. To jednak nie koniec ważnych zadań wizerunkowych, bowiem na rynku nie wszyscy grają fair. Musimy się liczyć z czarnym PR-em ze strony konkurencji, złośliwymi komentarzami w Internecie i innymi formami psucia reputacji. Klient zadowolony w dziewięciu przypadkach na dziesięć po prostu milczy. Klient niezadowolony w siedmiu przypadkach na dziesięć będzie o tym głośno mówił – nie ma tu znaczenia, czy rzeczywiście miał powody do niezadowolenia. Wszystko to sprawia, że dobrą opinię bardzo trudno zbudować, a łatwo stracić, zaś odbudowa renomy kosztuje wiele wysiłku. Czy nie lepiej jest zapobiegać?
Zaufaj elastycznym specjalistom
Gospodarka rynkowa w Polsce istnieje wystarczająco długo, żeby specjaliści od budowy wizerunku zdążyli nabyć doświadczenie i kwalifikacje zgodne z najwyższymi standardami. Agencje PR często są w stanie zaoferować kompleksową opiekę nad reputacją firmy. Opieka ta zaczyna się już na poziomie wzajemnych relacji personelu w firmie, a kończy na działaniach sięgających do obiegu branżowego i opinii klientów. Nie są to też działania jednorazowe, dbałość o reputację wymaga konsekwentnej pracy w tym zakresie i gotowości do podjęcia szybkich działań w sytuacji zagrożenia. Doradca wizerunkowy musi być także elastyczny, gdyż każda firma ma inne potrzeby, funkcjonuje w innym środowisku rynkowym i zwraca się do innej grupy docelowej. Dlatego tak ważne jest, żeby firma doradcza dysponowała szerokim portfolio usług i kompetencji. Inwestycja w dobre doradztwo to jedna z najlepszych inwestycji, jakie możesz podjąć, niezależnie od branży, w której działa Twoja firma.