• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Wybór agencji reklamowej – jak to zrobić?
Home
Marketing

Wybór agencji reklamowej – jak to zrobić?

osnews Marketing 0 comments

Artykuł partnera

Najczęstszą formą wyboru agencji reklamowej jest przetarg bądź konkurs ofert. Jak go przygotować i przeprowadzić, aby nie popełnić błędu w wyborze agencji?

Agencja reklamowa może być zaangażowana przez firmę na różnym etapie życia tej organizacji – najlepiej jednak w momencie wyznaczania strategicznych celów firmy. Jakkolwiek zawsze na czele stawia się efektywność biznesową, to ważnym narzędziem temu służącym jest reklama.

Firma może skupić się na doraźnym działaniu, a więc przeprowadzeniu jednej, zamkniętej w ramy czasowe, kampanii. Może mieć ona na celu zwiększenie sprzedaży, wzrost rozpoznawalności marki czy też wprowadzenie nowego produktu na rynek. Może też jednak zdecydować się na stałą obsługę reklamową. Wybierając agencję, stawia wówczas na realizację długofalowych celów strategicznych. Na przykład wzrosty sprzedaży poszczególnych produktów poprzez wsparcie ich wejścia na rynek, przeprowadzenia akcji promocyjnych, zaangażowania konsumentów (trwalszego ich związania z marką), uruchomienia nowego kanału sprzedaży (np. e-commerce) itd.

Agencja reklamowa może być zaangażowana przez firmę na różnym etapie życia tej organizacji – najlepiej jednak w momencie wyznaczania strategicznych celów firmy. Jakkolwiek zawsze na czele stawia się efektywność biznesową, to ważnym narzędziem temu służącym jest reklama.

Firma może skupić się na doraźnym działaniu, a więc przeprowadzeniu jednej, zamkniętej w ramy czasowe, kampanii. Może mieć ona na celu zwiększenie sprzedaży, wzrost rozpoznawalności marki czy też wprowadzenie nowego produktu na rynek. Może też jednak zdecydować się na stałą obsługę reklamową. Wybierając agencję, stawia wówczas na realizację długofalowych celów strategicznych. Na przykład wzrosty sprzedaży poszczególnych produktów poprzez wsparcie ich wejścia na rynek, przeprowadzenia akcji promocyjnych, zaangażowania konsumentów (trwalszego ich związania z marką), uruchomienia nowego kanału sprzedaży (np. e-commerce) itd.

Niezależnie od tych celów i formy wyboru (konkurs, przetarg bądź „z wolnej ręki”), warto wskazać kryteria, którymi należy się kierować. Tak, aby wybrać tę właściwą agencję.

  1. Specjalizacja czy full service? Niektóre agencje zajmują się wybranym wycinkiem rynku (czy też aktywności klienta); np. obecnością w mediach społecznościowych, wsparciem sprzedaży bądź też – komunikacją w wybranym, szerszym kanale, np. w digitalu (online), w ATL (wszystkie tzw. „stare” media, jak telewizja, radio, prasa). Wiele agencji zdołało jednak rozszerzyć kompetencje o kolejne obszary, stając się agencją typu full service (wychodząc historycznie od ATL bądź wręcz przeciwnie – będąc kiedyś firmą digitalową). Wybór zależy od potrzeb klienta: gdzie i w jakim zakresie chce zaistnieć.
  2. Klienci: portfolio i rekomendacje. Ważni są dotychczasowi klienci i marki, które agencja obsługiwała i obsługuje, a także opinie tych klientów. To świadczy o reputacji agencji.
  3. Tytuły i nagrody. Nie mniej ważne są nagrody branżowe i tytuły zdobyte przez agencję, przyznane przez niezależne kapituły.

Wreszcie, ważne może okazać się doświadczenie agencji w jakiejś niszy rynkowej, w której działa reklamodawca. Takiej, która wymaga szczególnej wiedzy i doświadczeń. Przy czym ten problem z reguły powinien rozwiązywać dobrze przygotowany brief reklamowy.

  • Tags
  • agencje reklamowe
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis 4Developers 2019: Rusza kolejna edycja największego Festiwalu Technologicznego w Polsce
Poprzedni wpis Czym jest probiominerał PBM?

Warto przeczytać

Agencja interaktywna czy software house? Jaka jest między nimi różnica oraz jaką wybrać? Marketing

Agencja interaktywna czy software house? Jaka jest między nimi różnica oraz jaką wybrać?

Co oferuje agencja interaktywna Warszawa? Technologie

Co oferuje agencja interaktywna Warszawa?

Startuj z agencją - to naprawdę działa! Marketing

Startuj z agencją - to naprawdę działa!

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.