Firma Yahoo wydał 640 milionów dolarów na zakup platformy marketingowej BrightRoll, która zajmuje się dostarczaniem reklam wideo.
Jeden z wyszukiwarkowych rywali Google robi co może, by zerwać z monopolem firmy z Mountain View na rynku reklam internetowych. W tym celu korporacja zdecydowała się na zakup BrightRoll, platformy, która umożliwia wyświetlanie filmowych materiałów promocyjnych. To najdroższy zakup firmy po przejęciu Tumblra za miliard dolarów.
Już teraz Yahoo oferuje wydawcom reklamy wideo za pośrednictwem usługi Yahoo Screen, ale BrightRoll znacząco zwiększy potencjał, jaki drzemie w tej platformie. Nowe narzędzie umożliwi wykupienie reklam wyświetlanych jednocześnie na tysiącach stron i w tysiącach aplikacji mobilnych.
Internetowe reklamy wideo stanowią coraz większy odsetek branży, znajdziemy je w tysiącach, być może nawet milionach stron oraz aplikacji – twierdzą przedstawiciele firmy.
Choć szczegóły transakcji zostały już ustalone, jej finalizacji możemy spodziewać się w marcu przyszłego roku, to wtedy Yahoo będzie mógł pochwalić się w swoim portfolio posiadaniem największej platformy reklam filmowych na rynku amerykańskim.
Ruch ten ma umożliwić realne konkurowanie z Google oraz Facebookiem. Choć Yahoo nie ma szans w walce o dominację w segmencie tradycyjnych reklam internetowych, w segmencie materiałów wideo może zdziałać naprawdę wiele, a jak przekonują marketingowcy, to w tej formie promocji widzą przyszłość rynku.
Filmy określiłabym jako powierzchnię reklamową 2.0 – przyznała Marissa Mayer, CEO Tumblra. To jest to, co branża reklamowa kocha. To format, który w sposób płynny i prosty można przenieść z rynku telewizyjnego na ekrany komputerów, smartfonów a nawet gadżetów do noszenia. To dlatego reklama wideo jest dla nas kluczowa.
Taki format reklamowy, choć może irytować użytkowników, przykuwa znacznie większą uwagę niż tradycyjne banery. Angażuje zarówno zmysł wzroku jak i słuchu, co skutkuje lepszym zapamiętywaniem przekazu marketingowego. A to bezpośrednio przełoży się na zyski klientów Yahoo.