• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Za 10 lat rzeczywistość wirtualna będzie popularniejsza od telewizji
Home
Technologie

Za 10 lat rzeczywistość wirtualna będzie popularniejsza od telewizji

osnews Technologie 5 comments

Eksperci przewidują, że już w tym roku liczba sprzedanych urządzeń do obsługi wirtualnej rzeczywistości przekroczy 9,5 miliona sztuk i przyniesie dochody rzędu 2,3 miliarda dolarów, a w ciągu najbliższej dekady rozrywka wirtualna może stać się nawet bardziej popularna niż telewizja. Wzrost popularności wirtualnej rzeczywistości wynika nie tylko z jej innowacyjnego charakteru, lecz także z rozwijających się potrzeb użytkowników. Pewnym przedsmakiem jest niedawno wypuszczona na rynek gra działająca w technologii rozszerzonej rzeczywistości, czyli Pokémon Go.

Rzeczywistość wirtualna – definicja, jaką możemy znaleźć w internecie kładzie szczególny nacisk na trójwymiarowy obraz i wrażenie zanurzenia w wykreowanej przy pomocy różnych środków multimedialnych przestrzeni. Jak to bywa zazwyczaj w przypadku najnowszych osiągnięć technologicznych, pierwsze wykorzystanie VR miało charakter militarny. Teraz technologia ta pozwala na zastosowanie wirtualnej rzeczywistości na bardzo różnych polach, począwszy od gier wideo czy RPG, przez kino, turystykę i komunikację, aż po nowoczesne metody szkoleniowe i medycynę. Warto zwrócić uwagę, że patent na jedno z najbardziej popularnych urządzeń VR, gogle Oculus Rift, został zakupiony przez Facebooka, zaś Mark Zuckerberg zapowiada, że dzięki rzeczywistości wirtualnej zrewolucjonizuje sposób komunikowania się ludzi.

Użytkownicy, a w tym także amatorzy gier online, oczekują coraz bardziej imersyjnego doświadczenia, dlatego to w tym kierunku rozwijać się będą między innymi kasyna online w rzeczywistości wirtualnej. Pierwsze tego typu platformy są już dostępne dzięki firmom wiodącym na rynku hazardowej rozrywki w internecie, jak SlotsMillion czy NetEnt, a konkurencja pracuje nad coraz doskonalszymi rozwiązaniami, tak by sprostać rozwijającemu się rynkowi wirtualnej rozrywki. Faktyczne prace nad wirtualnymi grami i kasynami trwają już od lat ’90, lecz korzystanie z pierwszych tego typu produkcji pociągało za sobą nieprzyjemne skutki uboczne, jak mdłości czy zawroty głowy, lub mniej dolegliwe, lecz za to irytujące wrażenia spowodowane przez spore opóźnienie między działaniem gracza i odzwierciedleniem tego działania w VR. Obecnie posiadając odpowiedni sprzęt mamy już możliwość odwiedzać pełnowymiarowe kasyna wirtualne, w których możemy zagrać na automatach slotowych, bądź usiąść przy realnie wyglądającym stole do gry i dać się ponieść hazardowej pasji w towarzystwie niezwykle realistycznego krupiera oraz innych graczy.

Rzeczywistość wirtualna w rozrywce niesie ze sobą zresztą ogromny potencjał także dla branży filmowej. Stąd też na przykład nadawcy HBO i Discovery postanowili zainteresować się tym nowym medium, by wykorzystać nową technologię i jej imersyjne możliwości do tworzenia własnych produkcji, a zeszłoroczna nagroda Emmy powędrowała do firmy Secret Location, która stworzyła pierwsze w pełni imersyjne filmowe doświadczenie VR. Posiadając sprzęt typu Oculus Rift czy Samsung Gear VR, prawdopodobnie już za kilka lat każdy z nas będzie mógł zupełnie dosłownie zagłębić się w oglądany film u siebie w domu czy w dowolnym innym miejscu. Pojawia się pytanie, jaka jest w tym kontekście przyszłość kin i czy rzeczywistość wirtualna pozostanie doświadczeniem jednostkowym.

Eksperci przewidują, że już w tym roku liczba sprzedanych urządzeń do obsługi wirtualnej rzeczywistości przekroczy 9,5 miliona sztuk i przyniesie dochody rzędu 2,3 miliarda dolarów, a w ciągu najbliższej dekady rozrywka wirtualna może stać się nawet bardziej popularna niż telewizja.

Artykuł partnera

  • Tags
  • rozrywka
  • rzeczywistość wirtualna
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Jak zapewnić maluchowi bezpieczną rozrywkę w sieci?
Poprzedni wpis Printerrier - miejsce z designem

Warto przeczytać

Rzeczywistość nam nie odpowiada, dlatego gramy w gry Technologie
1 lutego 2019

Rzeczywistość nam nie odpowiada, dlatego gramy w gry

Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła Oprogramowanie
12 marca 2017

Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

Sony sprzedało prawie milion gogli PlayStation VR Marketing
27 lutego 2017

Sony sprzedało prawie milion gogli PlayStation VR

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.