Artykuł sponsorowany
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, masz firmę i projekt logo od dawna lub planujesz ją dopiero założyć, wcześniej lub później stajesz przed potrzebą rozreklamowania swojego biznesu. Reklamować się można na różne sposoby – od tradycyjnych i nieco przestarzałych już materiałów drukowanych, przez reklamy w czasopismach branżowych, reklamy radiowe i telewizyjne, w mediach społecznościowych, aż po reklamy sponsorowane, na stronach internetowych i te w aplikacjach. Bez względu na formę reklamy, którą wybierzesz będziesz musiał przedstawić swoją firmę w sposób, który pozwoli klientom zapamiętać cię i dokonać zakupu. Jeśli chcesz wiedzieć jak to zrobić, to zapraszam Cię do przeczytania tego artykułu.
Projektowanie logo – fanaberia czy mus?
Wyobraź sobie, że reklamujesz swoją firmę w internecie. Piszesz swoją nazwę, opis swoich usług i dane kontaktowe. Jak zainteresujesz klientów? Czym twoja reklama wyróżni się spośród innych podobnie reklamujących się marek? Odpowiedzią jest przekaz wizualny. Jako ludzie komunikujemy się werbalnie i niewerbalnie. Nieświadomie odbieramy więcej informacji niż tylko podane słownie komunikaty. Kolory, formy, kształty, symbole – to wszystko ma za zadanie przekazanie informacji na innym poziomie niż zwyczajowa komunikacja słowna/tekstowa. Z tego powodu projekt logo i cała identyfikacja wizualna firmy, czyli wszystkie materiały kontaktu z klientem są kluczowe, aby przekazane klientom informacje były spójne, interesujące, przyciągające wzrok i zachęcające do wyboru Twojej firmy, a nie konkurencyjnej.
5 kroków do profesjonalnego logo dla firmy.
Po pierwsze profesjonalny projekt logo musi być przyjazny w odbiorze. Trzeba zadbać o to, aby projekt nie wywoływał niekorzystnych dla firmy skojarzeń i aby nie zawierał symboli, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na negatywny albo niepożądany odbiór marki.
Druga sprawa to dopasowanie do osobowości marki. Dobrze jest dobrać taki styl, który będzie pasował do firmy, jej wartości, charakteru i przekazu. Aby zilustrować ten przykład, inny styl przy projektowaniu logo wybierzemy dla marki związanej z odzieżą dla młodzieży, inny dla żywności ekologicznej, jeszcze inny dla odrestaurowanego dworku, a już całkiem inny dla aplikacji.
–
Trzecia sprawa to zachowanie doskonałego balansu pomiędzy napisem a znakiem w logo firmowym. Ważna jest pusta przestrzeń, odpowiednie odległości pomiędzy literami i symbolami oraz odpowiednio dobrane grubości linii.
Po czwarte, paleta kolorów w logotypie powinna pasować do marki – tonować ją lub ożywiać, dodawać jej energii. Odpowiednio dobrana paleta barw będzie motywem przewodnim całej identyfikacji wizualnej i każdej reklamy.
Po piąte, użyj czcionek, które są czytelne, łatwe w odbiorze, w kolorze który wyróżnia się na stronie. Bardzo dobrze wyglądają też czcionki robione na zamówienie, personalizowane dla danej marki, oryginalne i niepowtarzalne. Jednak najważniejszym kryterium w doborze czcionki dla projektu logo poza oryginalnością powinna być zawsze czytelność.
Najważniejsza zasada projektowania logo, której większość projektantów nie bierze pod uwagę.
Wiesz co jest tą najważniejsza zasadą w projektowaniu logo? To, że Klient najlepiej zna swoją firmę. Proste? Tak, wydaje się banalne, ale większość osób nie bierze tego pod uwagę. Aby zaprojektować dobre logo dla firmy trzeba wziąć pod uwagę preferencje Klienta za każdym razem. Ankieta dla klienta musi być tak opracowana w taki sposób, aby dotrzeć do świadomych i nieuświadomionych potrzeb i preferencji Klienta. A jeśli po przedstawieniu koncepcji logo klient ma uwagi, coś mu się nie zgadza lub nie pasuje, to każdorazowo projektant powinien dopasować projekt logo do potrzeb klienta. Oczywiście nie należy tu iść na kompromis jeśli chodzi o estetykę i symbolizm projektu, ale o dopasowanie do potrzeb klienta w sposób, który będzie najbardziej korzystny dla prezentacji wizualnej marki.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat zaawansowanego projektowania logo, zapraszam Cię do przeczytania mojego artykułu na blogu –> Wizualion blog – projektowanie logo, z którego dowiesz się w jaki sposób dobór kolorów wpływa na odbiór twojej firmy przez klientów.