Artykuł sponsorowany
Każdy sklep internetowy korzysta z opakowań wysyłkowych. Najlepiej, jeśli są to opakowania specjalnie do tego celu przeznaczone, a jeszcze lepiej jeśli są spersonalizowane.
Okazuje się, że personalizacja w e-commerce może być kluczem do sukcesu marki. Nie jest to zatem już tylko wybór danego sklepu, ale raczej konieczność. Według najnowszych badań klienci chętniej wybierają sklepy internetowe, które stawiają na personalizację, w tym tą dotyczącą opakowań. Oczywiście nie jest to jedyny warunek sukcesu w tej branży, ale bardzo ważny. Personalizacja nie dotyczy tylko opakowań, ale także wiadomości od sklepu, procesu zakupowego, rekomendacji , ankiet itp.
Personalizacja opakowań – trendy
Obecnie obowiązujące trendy w personalizacji to: minimalizm, ekologia i wyjątkowość.
Prostota i minimalizm opakowań oznacza ich upraszczanie. Nie polega to jednak na rezygnacji np. z kolorów, wzorów, zdobień, lecz o rozsądne ich stosowanie. Wszystko zależy też od branży, w jakiej działa dany sklep internetowy – czego innego od opakowań oczekują kupujący kosmetyki do makijażu, a co innego ci, którzy kupują urządzenia elektroniczne. Badania rynku wskazują jednoznacznie na to, że opakowania proste w konstrukcji najbardziej przyciągają uwagę, a co za tym idzie zachęcają do szybkiego podejmowania decyzji zakupowych.
Coraz ważniejsze jest także stawianie na opakowania ekologiczne. Większość ludzi nie chce kupować produktów, które posiadają nieekologiczne opakowania, gdyż nie chcą przyczyniać się do zaśmiecania środowiska. Ponad połowa konsumentów uważa, że to czy opakowanie jest ekologiczne, czy nie jest ważnym kryterium wyboru konkretnego produktu. Ten trend będzie na pewno narastał.
Niezmiernie ważna jest także wyjątkowość opakowania. Chodzi tu o to, by poprzez opakowanie komunikować konsumentowi, że dany produkt jest dopasowany do jego indywidualnych potrzeb – np. krem idealny do konkretnego rodzaju cery itp. Okazuje się, że jest to istotne dla ok. połowy klientów.
Dziś, kiedy konkurencja na rynku jest naprawdę duża, personalizacja opakowań wydaje się być konieczna.
Opakowania personalizowane – z własnym nadrukiem można zamówić w sklepie RAJA:
https://www.rajapack.pl/opakowania-z-nadrukiem_cms_000069.html.
Dlaczego sklep internetowy powinien używać spersonalizowanych opakowań?
Odpowiedź jest prosta i jednoznaczna – dlatego, że personalizacja opakowań jest kluczowym elementem strategii marki. Pozwala na wyróżnienie się wśród tak wielu obecnych na rynku innych marek. Poza tym wprowadzenie nowego opakowania to gwarancja wzrostu sprzedaży. Warto zatem co jakiś czas zmieniać wygląd opakowań oraz wykorzystywać triki takie jak np. personalizowane opakowanie z własnym zdjęciem. Takie zabiegi znacząco podnoszą sprzedaż produktów. Warto także postawić na tzw. opakowania sprzedające emocje – które jak wiadomo najlepiej się sprzedają. Są to na przykład opakowania o unikalnych, niepowtarzalnych wzorach, dzięki którym konsumenci czują się wyjątkowi.
Opakowanie produktu jest również wizytówką danego sklepu – konsument widzi je zanim jeszcze zobaczy i oceni zawartość. Świadczy o tym czy firmie zależy na klientach. Warto wiedzieć także, że opakowania powinny być nie tylko spersonalizowane, ale również zwrotne – co dla osób, które chcą skorzystać z możliwości zwrotu czy też wymiany/reklamacji jest bardzo ważne.
Opakowania przeznaczone dla sklepów internetowych można znaleźć na stronie: https://www.rajapack.pl/opakowania-ecommerce_cms_000068.html