Artykuł sponsorowany
Marketing to trudna sztuka, zwłaszcza w dobie, kiedy firmy rosną niczym grzyby po deszczu. Jeszcze trudniejsze od działań marketingowych jest zapadnięcie klientowi w pamięć. W końcu uwagę łatwiej jest przykuć, niż zatrzymać. W tym pomóc może ciekawe, ale jednocześnie proste i pełne przekazu logo. Jest ono jednym z najważniejszych atutów każdej firmy.
Po co potrzebne jest logo?
Logo to przede wszystkim rozpoznawalność. Sukcesem marketingowym jest, kiedy każdy widząc logo, kojarzy je z daną marką. Tak jest chociażby z restauracjami McDonald’s czy też odzieżą sportową Puma. Co więcej, logo danej marki dodaje prestiżu oraz charakteru wszystkim produktom, na jakich się znajduje. Odpowiedni znak towarowy uderza w podświadomość konsumenta i doskonale wie, z czym ma do czynienia już w pierwszych sekundach. Ponadto pamięć wzrokowa jest skuteczniejsza i niejeden człowiek lepiej zapamięta, że służyła mu dobrze lodówka z danym znakiem, niż będzie na pamięć znał jej markę i model. Logo dla firmy może być źródłem popularności oraz ugruntowanej pozycji.
Jak powstaje logo?
Powstanie logo często jest dziełem przypadku, a czasem efektem wielogodzinnych prac. Może być ono wykonane przez agencję reklamową lub pracowników i właścicieli danego przedsiębiorstwa. Kiedyś głównym zadaniem agencji reklamowych był projekt ulotki, dziś to całe kampanie reklamowe. Z podobnych działalności wykreowały się firmy wykonujące projekty logo specjalnie dla danych firm. Często oferują one także wykonanie takich materiałów reklamowych, jak koperty z logo, projekt papieru firmowego oraz inne niezbędne artykuły biurowe.
Gdzie powinno się umieszczać logo?
Logo powinno być symbolem i powodem do dumy. Powinno ono znajdować się na wszystkich materiałach związanych z daną firmą. Jak już wspomniano, powinno ono znajdować się na artykułach biurowych. Wszystkie materiały promocyjne także powinny zostać opatrzone logiem. Wejście do firmy oraz sekretariat także powinny zostać zaprojektowane tak, aby znalazło się w nich miejsce na logo. Nie można zapomnieć o stronie internetowej z widocznym logo, która jest gwarantem skutecznego marketingu internetowego oraz rozpoznawalności w sieci. Logo powinno znaleźć się także na wizytówkach i produktach firmy.
Jak przygotować logo?
Logo powinno nawiązywać do działalności danej firmy. Jego wygląd powinien opierać się o estetykę cenioną w danym przedsiębiorstwie i organizacji, ale także odnosić się do jej najważniejszych wartości. Czasem jednak zespół danej firmy nie jest w stanie sam wymyślić chwytliwego i zachęcającego logo. W związku z tym warto zwrócić się profesjonalnej firmy zajmującej się projektowaniem logo. Można skorzystać z usług firmy robimylogo.pl, która na swoim koncie ma niejeden dobry projekt. Wcześniej trzeba przedstawić swoje oczekiwania i myśl przewodnią. Niezbędne są także najważniejsze informacje dotyczące firmy, rodzaju działalności oraz wizji i misji. Logo przygotowane na podstawie takie założenia jest prostym, graficznym odzwierciedleniem danej instytucji.