Artykuł sponsorowany
Branża e-commerce wciąż dynamicznie się rozwija, jednak rosnąca konkurencja na tym rynku stawia przed właścicielami sklepów online coraz większe wyzwania. Najważniejszym z nich jest niezmiennie zwiększanie relacji i komunikacji z klientami, która ma przełożenie na wyniki sprzedaży.
Branża e-commerce wciąż dynamicznie się rozwija, jednak rosnąca konkurencja na tym rynku stawia przed właścicielami sklepów online coraz większe wyzwania. Najważniejszym z nich jest niezmiennie zwiększanie relacji i komunikacji z klientami, która ma przełożenie na wyniki sprzedaży. Tradycyjne kanały komunikacji np. mailing stają się pod tym względem coraz mniej skuteczne. Warto więc przyjrzeć się nowemu narzędziu do tego służącemu, czyli notyfikacjom web push.
Powiadomienia, które zwiększają liczbę wizyt na stronie
W tak krótki sposób można podsumować notyfikacje web push, które faktycznie są powiadomieniami wysyłanymi za pośrednictwem przeglądarki internetowej do jej użytkowników. Wystarczy, że użytkownik choć raz odwiedzi sklep i wyrazi zgodę na otrzymywanie takich powiadomień, by później można mu było przesyłać wiadomości dotyczące promocji, nowych produktów w sklepie lub indywidualnych rabatów na zakupy. Wiadomości te będą się użytkownikowi pojawiały w przeglądarce w formie krótkiego komunikatu w małej ramce, gdy ten będzie zwiedzał zupełnie inne witryny. Jeżeli go zainteresują, może w nie kliknąć, a wówczas zostanie przeniesiony na stronę sklepu, gdzie być może dokona kolejnego zakupu. Prawda, że proste?
Łatwy sposób na stałe podtrzymywanie relacji z użytkownikiem
Komunikaty web push pojawiają się w czasie rzeczywistym, czyli działają zupełnie odmiennie niż np. newslettery. Te trafiające na skrzynkę e-mail często nie są w ogóle otwierane lub są czytane długo po ich wysyłce, co zmniejsza ich wartość pod względem bieżącej komunikacji. W przypadku powiadomień web push określoną wiadomość użytkownik widzi natychmiast w oknie swojej przeglądarki i równie szybko może on na nią zareagować jednym kliknięciem. Najważniejsze jest jednak to, że komunikaty można mu przesyłać w dowolnej ilości, co oczywiście zwiększa szansę na jego reakcję. W praktyce średni CTR z dostarczanych w ten sposób komunikatów szacuje się na około 21%. Dla porównania, współczynnik ten w przypadku mailingu wynosi średnio 5%.
Web push zmniejszają poziom porzuconych koszyków
Duża liczba porzuconych koszyków to zmora wielu sklepów internetowych. Czasami, by poprawić sytuację, wystarczy udoskonalić proces składania zamówień lub obniżyć koszty dostawy. Jednak za dużą część porzuconych koszyków odpowiadają czynniki niezwiązane ze sklepem, lecz z samym klientem, czyli np. trudności z podjęciem decyzji lub odstąpienie od finalizacji zakupów ze względu na brak czasu. Skoro klient przebrnął przez znaczną część procesu składania zamówienia i dopiero pod koniec się rozmyślił, istnieje duża szansa, że po jakimś czasie przypomnienie mu o tym co rozpoczął, poskutkuje jego dokończeniem. Tutaj właśnie przydają się notyfikacje web push – zaraz po porzuceniu koszyka można takiemu klientowi przesyłać powiadomienia o tym, że koszyk wciąż czeka, a jeśli dokończy proces zamówienia, otrzyma specjalnie przygotowany dla niego rabat… Na stronie PushAd, polskiego narzędzia do prowadzenia kampanii web push, podliczono, że właśnie takie jego zastosowanie skutkuje dokończeniem zakupów przez ponad 6% użytkowników.