Gigant z Mountainv View postanowił zaktualizować swoją politykę prywatności, oddając nieco więcej władzy w ręce użytkowników. Na czym polegają zmiany?
Sprawy prywatności użytkowników Google są poruszane szczególnie często w odniesieniu do europejskich użytkowników, którym regulacje unijne dają prawo do zapomnienia, tj. do wymazania z wyszukiwarki informacji o charakterze osobistym. Google, by przypodobać się jak największej liczbie swoich klientów, dodało w ustawieniach zakładkę „Moje konto”, w której możesz zarządzać swoimi ustawieniami prywatności czy przeglądać upublicznione informacje. Nawet jeśli ktoś nie ma konta Google, może wejść pod ten link by ustawić np. jakie reklamy chce wyświetlać w sieci.
Oczywiście największe pole do manipulowania swoimi danymi mają ci, którzy z Google się związali, na stronie znajdą trzy kategorie związane z konfiguracją konta. „Logowanie i bezpieczeństwo” pozwoli zarządzać sposobem autoryzacji tożsamości, zmienić hasło, włączyć dwustopniową weryfikację czy zarządzać komputerami i telefonami sparowanymi z kontem Google. To tu można też sprawdzić, z jakimi aplikacjami zewnętrznymi mamy sparowane nasze konto.
Druga zakładka służy do kontroli ustawień prywatności. Google może wykorzystywać do celów marketingowych zdjęcia, które umieściliśmy w Google+ i to w tym miejscu możemy zabronić firmie tej praktyki. Tu ustawisz także pobierzesz informacje, jakie zebrał na twój temat Google i sprawdzisz, co Google robi z twoimi danymi. Ostatnia zakładka z „Ustawieniami konta” służy m.in. do ustalenia języka, w którym Google będzie się z tobą komunikować czy skonfigurowania Google Drive.
Przy okazji firma zaktualizowała politykę prywatności, w której dokładnie wskazuje, jakie treści na twój temat i w jaki sposób są przetwarzane. Zmiany w przejrzystości interfejsu to pierwsze modyfikacje, jakie Google planuje wprowadzić, by oddać w ręce użytkowników większą kontrolę nad przetwarzaniem wrażliwych danych. Choć z pewnością korporacja wciąż będzie w ostrym ogniu krytyki, widać, że powoli zmienia swoje nastawienie do swoich klientów.